Semakan BKSS & Jadual Bayaran (Bantuan Khas Sarawakku Sayang)

Kemaskini terkini adalah pada 16 Jun 2020. Dikhabarkan mana-mana pemohon yang telah layak BKSS, anda telah boleh membuat semakan.



Sedikit info BKSS

Golonagn B40 Sarawak akan menerima Bantuan Khas Sarawakku Sayang yang akan dikreditkan ke dalam akaun bank penerima bermula April 2020 sehingga September 2020.

Bantuan ini bernilai RM 250 yang akan diberi setiap bulan selama 6 bulan.


Syarat Kelayakan BKSS


  • Merupakan warganegara Malaysia yang menetap di Sarawak
  • Merupakan penerima Bantuan Sara Hidup (BSH).
  • Berumur 21 tahun sehingga 60+ tahun
  • Pendapatan bulanan untuk kategori bujang ialah RM 2,000 dan ke bawah 
  • Manakala pendapatan bulanan bagi isi rumah bernilai RM 4,000 dan ke bawah

Panduan Semakan Online BKSS
  1. Layari laman web rasmi BKSS di : https://www.sarawak.gov.my/web/home/bkss_semak
  2. Masukkan nombor kad pengenalan anda dengan tidak meletakkan (-)
  3. Tekan butang submit
  4. Anda akan dapat melihat status kelulusan


Tarikh Bayaran BKSS

Berikut ialah jadual pembayaran BKSS yang akan berakhir pada September 2020 :
  • Bayaran Pertama : 15 April
  • Bayaran Kedua : 15 Mei
  • Bayaran Ketiga : 15 Jun
  • Bayaran Keempat : 15 Julai
  • Bayaran Kelima : 15 Ogos
  • Bayaran Keenam : 15 September
Bayaran bagi setiap bulan ialah RM 250.
Semakan BKSS & Jadual Bayaran (Bantuan Khas Sarawakku Sayang) Semakan BKSS & Jadual Bayaran (Bantuan Khas Sarawakku Sayang) Reviewed by Admin Mikah on 7/22/2020 Rating: 5

32 ulasan:

  1. Belum mendapat bantuan BKSS

    BalasPadam
  2. saya belum lagi mendapat bantuan bkss

    BalasPadam
  3. kami pun bkss pun blom dpt alahai

    BalasPadam
  4. Saya bulan 5 tadi mohon rayuan sampai sekarang pun Tak de apa pun dapat.. walaupun ADA dapat bsh Dan saya pernah call bertanya..

    BalasPadam
  5. saya belum lagi dapat bantuan bkss ni

    BalasPadam
  6. Cek² asyik bnde yg sme je 😌

    BalasPadam
  7. Sebelum ini tak ada masalah pun, kenapa bulan Julai belum masuk?

    BalasPadam
  8. Penipu sampai sekarang belum masuk lagi...bkss cakap bukan main main........babi betul

    BalasPadam
  9. Cuma dapat bersabar je.. :( Selepas September tak dapat jugak, entahlah apa nak buat..

    BalasPadam
  10. Hai,salam sejahtera,Nak bagitahu yang saya punya bantuan bkks dari bayaran pertama sampai lah sekarang x dapat..apa yang sepatutnya saya harus buat.terima kasih

    BalasPadam
  11. april,mei n jun dpt tapi july blum lagi masuk sampai skrg?

    BalasPadam
  12. Saya yg bln julai blm masuk2 sampai skrg.

    BalasPadam
  13. saya punya kata dh di kreditkn ke akaun bank bdaftar tpi x pernah isi mna2 akaun bank pun jd nak cek gi bank mna dh pergi bsn x wujud pun nma sy mnerima bantuan bkss benda ni sbnarny btul ka x

    BalasPadam
  14. Ni tipu smua..sampai Skrang kemaskini saja..kata yg dapat bpn dan bsh auto masuk bank..janji kosong saja..ckp saja tu duit bagi sanak saudara saja..mg kerajaan lembab..

    BalasPadam
  15. Kenapa saya punya mula bulan julai sampai sekarang belum masuk lagi...sebelum ni ok je....kmi orng pun mau pakai duit juga...

    BalasPadam
  16. Setiap 15haribulan duit bkss Masuk tapi knpa bulan September ini belum Masuk lagi

    BalasPadam
  17. saya belum menerima pembayaran bkss untuk bulan September

    BalasPadam
  18. bulan ogos dan september belum masuk.. apa cita?? janji bukan main lagi.. rakyat sudah berharap..

    BalasPadam
  19. Belom masok agik duit rm250. 00
    Apo hai lamak gilak..
    Dah 4 hari pegi cek kt Bank..
    Buang minyak motor jak..

    BalasPadam
  20. Yg sudah berkeluarga (rayuan) hanya Masuk rm750 yg selebihnya bila lagi

    BalasPadam
  21. Saya punya baru masok 1kali rm500 yg lain xmasok lagi...tu pun masok bulan 7 je...

    BalasPadam
  22. Kepada pihak tuan /puan bkss saya sampai ke hari ini belum masuk accaunt bank saya, saya harap bantuan dapat disalurkan dgn secepat mungkin sebab saya memerlukan dgn kos kehidupan hidup saya...

    BalasPadam
  23. BKSS tamat bln september. Tp status saya masih dlm proses. Kenapa kerajaan Sarawak begini?? Kata semua dapat...

    BalasPadam
  24. Saya pun blm dpt lagi bkss,456789. Masih dlm proses kemaskini kata nya.. Kalau dah tak layak dpt ckp lah terang'2..ni bagi kita tunggu, mcm teka-teki..



    BalasPadam
  25. Kenapa bulan 9 saya belum masuk lagi.. Ini dh bulan 10 pun belum masuk lagi.. Adakah ditukar menggunakan baucer.. Tolong info

    BalasPadam
  26. Saya B40 bujang umur 50 tahun belum terima pembayaran BKSS,lebih baik pakai voucher kalau susah sangat pihak tuan bankin ke akaun BSN saya

    BalasPadam
  27. saya pon belom dapat lagi duit BKSS TU

    BalasPadam
  28. Saya Pon belom dapat bantuan bkss Ni kata lulus,berapa Kali dah cek xde pon....sampai sekarang xde..

    BalasPadam
  29. Penerima gkp layak atau tidak menerima bkss ..tolong beri pencerahan..

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.