Bantuan 150 Ribu Komputer Riba Kepada Pelajar

  Pada pembentangan Belanjawan 2021 lalu, kerajaan menerusi Menteri Kewangan YB Tengku Zafrul telah mengumumkan bahawa syarikat GLIC dan GLC...

 



Pada pembentangan Belanjawan 2021 lalu, kerajaan menerusi Menteri Kewangan YB Tengku Zafrul telah mengumumkan bahawa syarikat GLIC dan GLC akan menyumbang komputer riba.

2021 ternyata memahami keperluan golongan muda atau belia yang memainkan peranan penting sebagai antara pelopor dan pengguna mengadaptasi teknologi terkini.

Jumlah Bantuan 

Sebanyak 150 ribu komputer riba yang akan diberikan. Sudah tentu, ia akan melibatkan seramai 150 ribu orang murid yang bakal menerimanya. Hal ini untuk membantu murid untuk memudahkan pelajar yang kurang membuat segala tugasan kerja.

Syarat Kelayakan

Ia akan melibatkan 500 buah sekolah di Malaysia sebagai projek rintis dan ia akan diselia oleh Yayasan Hasanah.

Murid-murid yang ditaja atau terlibat dengan Yayasan Hasanah bakal menerimanya. Bagi murid yang tidak terlibat secara langsung, tiada informasi yang diterima setakat ini adakah mereka turut berpeluang untuk menerimanya atau tidak. Kami akan update dari masa ke masa.

Cara Permohonan

Tiada permohonan khusus diperlukan setakat ini. Kemunkinan besar, info lanjut bakal kita terima awal tahun 2021 nanti. Kami akan sentiasa update, jangan risau.


COMMENTS

BLOGGER: 19
  1. kami yg kerja pasaraya pun banyak jugak terjejas .penat kerja tak kan nk dapat duit sendiri nk kena ikut banyak syarat.bertambah susah la kami yg kerja pasaraya komisen ot tak ada.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya sokong.... banyak sangat dokumen yg diminta

      Padam
  2. mau tanya saya ibu tunggal dapat ka mohon bantuan computer

    BalasPadam
  3. Hal ble kah sya mohon untuk bisnis sya. ..sya ibu tunggal.. .anak 2 laki tdk ble krja sbb ada skit

    BalasPadam
  4. Mcmmmana mahu mohon komputer riba

    BalasPadam
  5. bagaimana hendah mohon koputer utk anak

    BalasPadam
  6. boleh tau macam mana nak mohon kumputer riba iji?

    BalasPadam
  7. Saya anak 6org semua sek....gaji suami 3500 saya suri rumah....ada kan tak layak....tlg lah jgn tengok gaji....tengok tanggungan anak. Dgn gaji 3k lebih nak byr rumah kereta duit dapur semua mana lah mampu nak beli komputer.harap pertimbang kan utk keluarga saya.

    BalasPadam
  8. saya pun tak mampu nak beli komputer,,nak masok intnernet lagi,kalau dapat bantuan dari kerajaan saya ucapkan alhamdulillah syukran,,

    BalasPadam
  9. Saya mempunyai 3 org bersekolah... anak-anak saya sangat memerlukan komputer untuk belajar on9.. kami orang kampung memang tak mampu untuk beli sendiri komputer...

    BalasPadam
  10. Mcmna nk mohon komputer riba..utk anak yg bersekolah 2 orang..suami penoreh getah saja

    BalasPadam
  11. Mcmna nk mohon komputer riba utk anak sy....

    BalasPadam
  12. Saya anak 3 orang.pendapatan suami saya 1270. Kami sangat memerlukan computer riba untuk pembelajarananak anak.

    BalasPadam
  13. Sy nk mohon computer untuk anak sy sekolah MRSM Jitra sy x mampu nk sedia kn.

    BalasPadam
  14. Suami saya kerja baiki kerosakan di hospital kerja sendiri ..golongam Asnaf . Saya tidak bekerja kerana menjaga Ibu mertua yg sakit stroke .. boleh ke saya dapat komputer untuk Anak saya yg tingkatan 4 dan tahun 5.. dirumah berebut tel hendak buat kerja sek..online

    BalasPadam
  15. Salam saya golongan b40.dan suri rumah .suami tak berkerja lagi akibat pkp nie ,suami dah kena buang kerja.boleh Ker saya mohon komputer riba untuk anak2 saya yg bersekolah di usj8.mohon pensarahannya

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,214,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,173,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Bantuan 150 Ribu Komputer Riba Kepada Pelajar
Bantuan 150 Ribu Komputer Riba Kepada Pelajar
https://1.bp.blogspot.com/-_wnusGbCY98/X7fdrSgAGTI/AAAAAAAABuw/XDTYyekRF3QCDGqfadEsM63ySRCu9a2XACNcBGAsYHQ/s320/Adobe_Post_20201120_2315270.1735442611726985.png
https://1.bp.blogspot.com/-_wnusGbCY98/X7fdrSgAGTI/AAAAAAAABuw/XDTYyekRF3QCDGqfadEsM63ySRCu9a2XACNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20201120_2315270.1735442611726985.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2020/11/bantuan-150-ribu-komputer-riba-kepada.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2020/11/bantuan-150-ribu-komputer-riba-kepada.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content