KWSP Melancarkan i-SINAR Untuk Pengeluaran Akaun 1

  Seperti yang sedia maklum, Belanjawan 2021 telah meluluskan untuk para pencarum KWSP mengeluarkan sejumlah wang daripada Akaun 1 Kumpulan ...

 


Seperti yang sedia maklum, Belanjawan 2021 telah meluluskan untuk para pencarum KWSP mengeluarkan sejumlah wang daripada Akaun 1 Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Pengeluaran yang dibenarkan hanyalah maksimum RM 500 sebulan. Pengeluaran boleh dibuat selama 12 bulan.

Panduan untuk membuat permohonan belum ada buat setakat ini

i-SINAR diperkenalkan adalah untuk memudahkan para pencarum yang layak untuk membuat pengeluaran wang

Para pemohon tidak perlu lagi untuk membuka i-akaun sekiranya memiliki i-SINAR.

Ianya boleh terus dilakukan dengan melayari laman web yang bakal disediakan oleh pihak KWSP.

Penjelasan lanjut berkenaan i-SINAR ini akan diumumkan pada Rabu nanti.


Soalan Lazim

Bilakah boleh membuat semakan ?

Semakan boleh dilakukan seawal 2 hari selepas anda membuat permohonan.

Sehingga bila tempoh pengeluaran akaun 1?

Bermula Januari 2021 shingga Disember 2021.

Bagaiamana cara membuat akaun i-SINAR?

Portal i-SINAR akan dilancarkan dalam masa terdekat berserta panduan pendaftaran.

COMMENTS

BLOGGER: 9
  1. Rakyat mahukan wang KWSP secara one-off bagi memulakan perniagaan kecil2an dan juga melunaskan segala hutang yang tertunggak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Diorang ni xpham bahasa.. rakyat tgh susah buat xtau je

      Padam
  2. Rakyat mahukan wang KWSP secara one-off bagi memulakan perniagaan kecil2an dan juga melunaskan segala hutang yang tertunggak.

    BalasPadam
  3. Tu gune ye rakyat ambil carum kwsp ..mase ni lee nak gune yee....kami yg niaga ni teruk.byk tempat pkpb...mne lah org nak beli...gran pon sepatut ye ditambh untuk para niaga sendiri...

    BalasPadam
  4. Mohon bantuan sara hidup dah merayu pon tak lulus. Baru kali ni cmni dulu ok je bila dh kaskini..apa masaallahnya kamibrharap barbulan ..akhirnya hampa rayuan tidak lulus

    BalasPadam
  5. Bantuan bpn saya elok je dapat bpn dapat kenapa la bsh taknlulus

    BalasPadam
  6. Bagi je kwsp tu supaya kami boleh gunakan untk kehidupan..

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,214,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,173,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: KWSP Melancarkan i-SINAR Untuk Pengeluaran Akaun 1
KWSP Melancarkan i-SINAR Untuk Pengeluaran Akaun 1
https://1.bp.blogspot.com/-OHiEkhjXQUU/X7DLz80JcjI/AAAAAAAABr0/zBR4OcwC8S8X21oOnvx8KCfsAIXhOoJmwCNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20201115_1432510.7676864817225443.png
https://1.bp.blogspot.com/-OHiEkhjXQUU/X7DLz80JcjI/AAAAAAAABr0/zBR4OcwC8S8X21oOnvx8KCfsAIXhOoJmwCNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20201115_1432510.7676864817225443.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2020/11/kwsp-melancarkan-i-sinar-untuk.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2020/11/kwsp-melancarkan-i-sinar-untuk.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content