Bantuan Khas E-Wallet RM 100 Bermula 2021

 


 Kerajaan menerusi Menteri Kewangan telah menambahkan Bantuan Khas E-wallet RM 50 secara one-off bermula 2021 kepada RM 100 setiap orang

Bantuan ini akan melibatkan 1.5 juta belia seluruh negara. Inisiatif dengan peruntukan 75 juta ringgit ini adalah utnuk membantu kehidupan seharian para belia.

Pemberian RM 50 ke dalam akaun e-wallet belia ini adalah di dalam Strategi 4: Mengutama Agenda Keterangkuman, Langkah 6: Pembangunan Belia dan Sukan.
Syarat Kelayakan Bantuan E-Wallet

Syarat kelayakannya ialah :
  • Warganegara Malaysia
  • Berumur tidak kurang daripada 18 tahun sehingga tidak lebih daripada 20 tahun.
  • Peljar IPTA dan IPTS layak tanpa mengira umur.
  • Memiliki salah satu aplikasi perkhidmatan untuk penebusan bantuan seperti Grabpay, Boost atau TNG e-wallet

Cara Membuat Permohonan
  • Tiada permohonan bersurat atau pergi ke mana-mana pejabat kerajaan diperlukan.
  • Bantuan ini akan anda terima sekiranya anda memuat turun/download salah satu daripada tiga aplikasi di atas.
  • Setelah itu, anda perlu mendaftar akaun atau verifikasi akaun menggunakan kad pengenalan anda.
  • Mengisi segala butiran yang diperlukan.
Perhatian !
Bantuan ini hanya akan diperolehi sekiranya anda layak pada awal Januari 2021. Sekiranya anda layak, bantuan ini terus anda boleh tebus menggunakan verifikasi kad pengenalan. Info berkaitan ini, kami akan sentiasa kemaskini dari masa ke masa.

Bantuan Khas E-Wallet RM 100 Bermula 2021 Bantuan Khas E-Wallet RM 100 Bermula 2021 Reviewed by Admin Mikah on 12/24/2020 Rating: 5

75 ulasan:

  1. e Wallet khas terima kasi untk tlng

    BalasPadam
    Balasan
    1. Knapa luluskn berbilion2 bantuan utk rakyat tpi masih ramai lgi tak dapat ape2 pun..?? Ni la rakyat punya personal data digunakan utk melakukan penipuan dgn siap gambar ic..

      Padam
    2. perjelaskan maksud ramai lagi?
      dari persepsi dan logik mengikut pemahaman saya terhadap ayat en.
      (ramai lagi)
      mungkin dalam kalangann ini tidak melepasi syart yg disahkan atau terdapat kes pembekuan acc kwsp atau tidak mempunyai amaunt yg ckup atau sedang bkerja serta tidak melepasi syarat potongann gaji sebnayk 60%

      Padam
    3. mcm mne nk cliam SIS blh tlg x

      Padam
    4. Saya ada tng ewallet macam mana nak claim?

      Padam
    5. Syarat umur tu sepatutnya 18 hingga 30

      Padam
  2. Saya pun perlu bantuan jugaSaya pun perlu bantuan juga

    BalasPadam
  3. Kenapa saya tak pernah dapat sedangkn sy pun susah jg e-Kasih lg,b40,ank ramai.

    BalasPadam
  4. Kenapa Saya dapat bantuan b40 bujang sedangkn sya ada 6 org anak,sya tidak berkemampuan tuan..minta di pertimbangkan tuan blh minta cek jpn maklumat ank2 sya di bawa tangungan sya semua....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cik kena kemaskini maklumat terkini dekat cawangan lhdn yg terdekat. Tanya pegawai dekat situ cara nak buat rayuan BPN.

      Padam
    2. Cik kena kemaskini maklumat terkini dekat cawangan lhdn yg terdekat. Tanya pegawai dekat situ cara nak buat rayuan BPN.

      Padam
    3. ko bujang tp ad ank .. ap mksud ko nih.. kalau duda status ko family.. da dpat yg family nk cekau yg bujang lagi.. huh! miskin la bang pm nnti.. bersyukur tu xnak kecam berbuih buib mulut dajjal tu

      Padam
  5. Terbaik pm kite...kalu baleh tambah lagi 100 jadi 200, baru pm bertambah hensem....apa2 pun pm kite memang terbaikkkk

    BalasPadam
    Balasan
    1. klo tak bagi mesti ko kecam en

      Padam
    2. Tp yg 100 kalii nii tk smua orgg dpt mcm yg 50 dlu tuu knn..

      Padam
  6. Ni y mcm thn lps eahh..y dpt rm50 tu..tpi thun 2021 dpt rm100

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah.. Kalau dapat E wallet. Tp macam mana nk mohon

    BalasPadam
  8. Bantuan pelanar sekolah tengah boleh mohon secara online?

    BalasPadam
  9. Kemaskini no telefon permohonan i-akaun

    BalasPadam
  10. Cm mn nk semak? Dlm link cakap nk semak klik link ni? Dh buka, x de pun... ๐Ÿ™„

    BalasPadam
  11. Syukur Alhamdulillah, dpt lh untuk beli brg dapur... Rm100. E-Wallet..
    Terima Kasih TSMY...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tgk kt situ utk 18 hngga 20 jo..sy pn bru bcadang nk bli brg dpur...๐Ÿ˜”

      Padam
  12. e wallet memang khas untuk 18tahun hingge 20tahun saje ehh..maaf cume bertanye sahaja

    BalasPadam
  13. Alamak... X lepas. Tahun depan dh 26 tahun ๐Ÿ˜…

    BalasPadam
  14. Tumpang tnya , klau yg dh claim rm50 hri tu mcam mna .. dpat ke yg rm100 tu pulak??

    BalasPadam
  15. Sy dh download e wallet tapi e wallet dh kene blok.mcm ne sy nak buka blk

    BalasPadam
  16. Mcm mne nk maskini bpn untuk yng berkahwin

    BalasPadam
  17. Jgn bagi bnyk pm..nanti diorang main judi online

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahah .. Mesti ada pngalaman kan broo

      Padam
    2. kantoi ko bodo siakb. dpt duit ko bgi mkn bbi bnyk2

      Padam
  18. Terima kaseh kepada kerajaan.. Alhamdulillah...

    BalasPadam
  19. Kenapa saya tak dapat bantuan ewallet tu

    BalasPadam
  20. Saya tk dapat bantuan ewallet npa ya

    BalasPadam
  21. Knp saya x dpt? Saya dh download Dan verify

    BalasPadam
  22. Klu umur 30 x dpt ke ewallet tu.. Dn klu dpt msuk terus ke kedlm akaun ewallet kita atu kena mohon smula

    BalasPadam
  23. Mmg lebih 20 thun xdpt ke..lebih 20 pon belia jugak...kami pon ssh jugak...

    BalasPadam
  24. Hello ni dah start ke bantuan dia asal takleh mohon ye Saya baru 20 Saya pelajar ipts...?

    BalasPadam
  25. Yg tahun lepas,sy x isi..x dapat lh...tp nk isi thun ni punya lh terlebih umur plk

    BalasPadam
  26. Sy download e wallet touch n go nk daftar e wallet...jawapan yg sy dapat No Ic sy dah ada yg mohon ewallet.Rm 30 tak dapat Rm50 pun tak dapat.

    BalasPadam
  27. macam mana ye nk dpatkan rm100 .haritu sy dah dapt 50 .kena kemaskini ape nyer nk dpat kan rm100

    BalasPadam
  28. Mcm mne nk tebus E, wallet RM 100 tu

    BalasPadam
  29. Macam mana nak kemaskini e-wallet RM100.

    BalasPadam
  30. Macam mana nak kemaskini e-wallet RM 100

    BalasPadam
  31. Ewallet hanya utk 18-20 tahun saja.semua peringkat umur dah dapat bantuan lain.

    BalasPadam
  32. Hello sy manogaran
    2020.sy daftar ewlet..
    Tapi no fon sy masa itu 0142205317
    Gmail.sy lain.manogaranmaateno@gmail.com
    Yg ini masa sy daftar .
    Tahun..ini sy..sdh tukar no dan gmail...01164215615..
    Gmail sy baru .manorani00555gmail.com..
    So sy .nak tahu dapat tukar ke

    BalasPadam
  33. Tda pun bntuan tu smpi skg!!

    BalasPadam
  34. Asal xdpt plk..tahun lepas kn dpt 50..emmm bru ingt nk bli brg kering utk sbln...kmi ni memerlukn jg..susu ank lg..pampers xda xpa..mmng dh ajar xpkai๐Ÿ˜”

    BalasPadam
  35. yang tua2 tak dpt..jgn banyak tanya..sedar diri tua dh..e wallet tu khas utk yg 18-20 tahun ja..bpn bpr kan kerajaan dh bagi kat kita..xkan smua nak..kerajaan pun kena agih2kan bantuan ikut peringkat umur..ni semua peringkat bantuan hgpa nak..aduhai..tunggu je la bpr..

    BalasPadam
  36. bpr bpn dapat pun masih mempertikaikan e wallet kenapa tak dapat, anak2 belia baru nak merasai e wallet sebab bpn bpr tak dapat, tu pun di kecam lagi kenapaa yang lain tak dapat, bilaa tak bagii pun bising bilaa di bagi pun bising, adoii masta2, syukur je laa dengan apa yang ada

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.