Pembayaran i-Lestari Bermula 1 Januari 2021

 


Anda ingin tahu tentang tarikh pembayaran i-Lestari Bulan Januari 2021 ? Kita sudah sedia maklum bahawa RM 500 sebulan daripada pengeluaran i-Lestari ini sangat berguna kepada penerima untuk menampung kos sara hidup.

Berdasarkan maklumat daripada KWSP, tarikh bayaran i-Lestari bulan Januari bermula daripada 1Januari 2021. Ramai yang sudah menerima bayaran i-Lestari bagi bulan Disember 2020.

Jadual Pembayaran i-Lestari 

Sebelum membuat semakan pembayaran i-Lestari, adalah lebih baik jika anda memahami dahulu jadual pembayaran di bawah ini :
  • Bayaran pengeluaran akan dimajukan ke bank bermula 1-14 Januari 2021 secara berperingkat.
  • Anda perlu berhubung terus dengan pihak KWSP jika akaun bank anda tidak aktif atau dibekukan.
  • Jika pada 1 Januari, anda belum masih menerima pembayaran bermakna pihak KWSP membuat pembayaran secara berperingkat dan anda perlu tunggu beberapa hari lagi.

Cara Semakan Status Pembayaran i-Lestari Secara Online
  1. Anda perlu layari laman web rasmi i-Lestari secara online melalui pautan yang diberikan disebelah https://ilestari.kwsp.gov.my/check-status.php  
  2. Anda perlu memasukkan Nombor Kad Pengenalan dan Nombor Telefon Bimbit yang disahkan.
  3. Klik captcha "saya bukan robot" dan klik butang semak.
Cara Pembatalan Pengeluaran i-Lestari 
  • Maklumat permohonan pengeluaran i-Lestari terdahulu tidak akan dipaparkan, 
  • Anda perlu memastikan mempunyai maklumat permohonan pengeluaran terdahulu sebagai rujukan.
  • Bayaran bulanan akan terus terhenti dengan pembatalan.
  • Sekiranya kaedah bayaran semasa adalah Arahan Bayaran, pembatalan boleh dilakukan  di Kaunter KWSP melalui Janji Temu Online.
  • Jika anda ingin membuat permohonan semula setelah pembatalan, permohonan semula i-Lestari boleh dibuat pada hari berikutnya setelah pembatalan.
  • PEMBATALAN PENGELUARAN i-LESTARI

Pembayaran i-Lestari Bermula 1 Januari 2021 Pembayaran i-Lestari Bermula 1 Januari 2021 Reviewed by Admin Mikah on 12/31/2020 Rating: 5

32 ulasan:

  1. I lestari saya tak masuk lagi....biasa tanggal 5 sudah masuk..,

    BalasPadam
  2. I lestari sy xmasuk lagi,tapi mesej sampai sudah dikreditkan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awk dia bg msg bape hb...sy pun rasa yg sama sbb baki acct sy mcm kurang..tp msg cakap dh masuk n dkat acct tunjuk nombor warna hijau kalau merah belom kan..risau lah

      Padam
  3. Assalamulaikum slmt pagi,biasa nya duit bantuan i-Lestari sya masuk pada 7 hb,tapi pagi ini belum terima lagi

    BalasPadam
  4. Duit xmsuk lg ni.ape cite..nk cek on xblh..Macau

    BalasPadam
  5. Saya kalau ikut jadual sebelum ini..semua on time masuk bank.saya katergori no 6.ikut jadual esok akan masuk.tapi banyak yang kata bulan ni kebanyakan masuk lambat...harap masuk esok seperti dalam jadual

    BalasPadam
  6. Duit belom dicredit kan ke bank...huuhhh apesal lambt sangat nie...

    BalasPadam
  7. Ckp duit semua dh masuk seblm ni 10 hrbln sudah masuk ke blm masuk lg

    BalasPadam
  8. Cakap biar btl la jgn mcm ular pulk

    BalasPadam
  9. Aku biasa keluar duit i lestari 09hb setiap bulan.ni dh 12hb maseh belum ada lagi...

    BalasPadam
  10. Ikut jadual 12hb, dlm akaun takda pun lagi, bila cek kat website, status dah kredit

    BalasPadam
  11. I-lestari saya dah lulus tapi tak masuk lagi dalam akaun bank

    BalasPadam
  12. I lestari sy biasa masuk 11,12,13 or 14hb..tp blm masuk2 lg. Last tgu esok ni. Klu x mohon i sinar plk la lg๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    BalasPadam
  13. Biasa 11@12 aribln dh msk.....tdk cek history I akaun blm ada permotongan...adoh bisa palak...ank nk skolah minggu dpn

    BalasPadam
  14. Ni dah 15 haribulan ni, tak masuk lagi??!!!

    BalasPadam
  15. Kita serupa sy pn blm dpt² lg paling awal tahun lps 3hb.. paling lewat 6hb ni dh 15hb Bulan.. nk Kita semua pinjam sign along dlu ker? Ank² nk sekolah dh ni blm citer bab makan minum lg... Allhaukbar

    BalasPadam
  16. Sy punya pun x masuk lg.slalu dpt 7hb .skang dah 17hb. Mungkin sbb dah dapat i sinar dia lambatkn sikit.

    BalasPadam
  17. Sy pn xdpt lgi. . Dh brpe hb ni. . Jemmm

    BalasPadam
  18. Kenapa i lestari belom masuk lg

    BalasPadam
  19. ilestari biasa msuk 7hb....ni msuk angin jak ni..hahaha...mnunggu dgn setia

    BalasPadam
  20. ilestari biasa msuk 7hb....ni msuk angin jak ni..hahaha...mnunggu dgn setia

    BalasPadam
  21. Duit Blum masuk akaun gero bank Zainal

    BalasPadam
  22. Dlm jadual duit saya masuk hari nie tapi belum masuk lagi pon....kata duit masuk ekot jadual yang dah ditetapkan....macam mana nie!!!

    BalasPadam
  23. Selalu masok 11 hr bln awal pagi dah ade...ni dh petang x masok2 lg...adehhhh

    BalasPadam
  24. Sebiasanya i juga received i lestari 6hb-9hb tapi bln ni belum dpt lagi,kenapa?siapa blh kasi i jawapan ni?thn baru cina besok dah sampai tapi????

    BalasPadam
  25. Kalau pembayaran sebelum 15hb ni agak2 11hb dah msuk ke ..bagi info semua yang mne tahu..

    BalasPadam
  26. Bila lah duit i-lestari saya nak keluar..sampai ke hari ini duit i-lestari saya belum juga masok

    BalasPadam
  27. Sy pun x msk lgi lgi duit i-lestari

    BalasPadam
  28. Dah 18/4 masih xmasok lagi...cikgu dah mintak yuran sekolah

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.