Bantuan RM 300 Secara One-Off dan Bantuan Bakul Makanan

Kerajaan negeri Sabah telah bersetuju untuk melaksanakan kembali Bantuan Prihatin Covid Negeri Sabah 2.0 . Seperti yang sedia maklum, Bantu...


Kerajaan negeri Sabah telah bersetuju untuk melaksanakan kembali Bantuan Prihatin Covid Negeri Sabah 2.0 . Seperti yang sedia maklum, Bantuan Prihatin Covid 1.0 telah dilaksanakan pada awal pandemik Covid-19 di bawah kerajaan terdahulu.

Bantuan ini dilaksanakan adalah untuk meringankan rakyat Negeri Sabah yang terjejas akibat pandemik Covid-19 dan pelaksanaan kembali PKP.

Syarat Kelayakan Bantuan One-Off

Peruntukan sebanyak RM 97.4 juta ini akan diberikan RM 300 seorang. Seramai 324,661 bakal penerima.

Antaranya :
  1. Berdaftar dengan e-Kasih
  2. Golongan B40
  3. Anak yatim
  4. Orang tua 
  5. Orang Kurang Upaya (OKU)
  6. Ibu Tunggal
  7. Petani
  8. Nelayan
  9. Pekebun Kecil
  10. Penternak
  11. Pemandu pelancong
  12. Malim Gunung
  13. Porters
  14. Penggiat seni
  15. Pemandu teksi 
  16. Pemandu bas
  17. Pemandu lori 
  18. Penjaja
Cara Pembayaran ?

Pembayaran akan terus dilakukan secara kredit ke akaun bank anda. Jika anda pernah menerima Bantuan Prihatin Covid 1.0 yang lalu, berkemungkinan besar anda akan automatik menerima bantuan ini.

Setakat ini, permohonan belum dibuka lagi.

Bantuan Bakul Makanan

Peruntukan di bawah Agensi Bencana Negara (NADMA) yang berjumlah RM 31.58 juta bagi perbelanjaan bakul makanan kepada penduduk Sabah yang
  • terkesan akibat arahan perintah kuarantin di rumah dan
  • lokaliti yang terlibat dalam PKPD




COMMENTS

BLOGGER: 52
  1. Sys golongan E-KASIH x dpt pn... Memohon 2kli sdh trus xda dlm rekod

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama la..saya pun daftar dgn ekasih dah 3tahun..tapi tak pernah dapat apa² pown lg..hmmph

      Padam
  2. Mcm mna cara daftar kan bantuan tersebut

    BalasPadam
  3. Sy b40 apa macam nak mohon bantuan covid19 2.0

    BalasPadam
  4. Sy dah bt permohon covid 19 dr y pertama tapi hampa x pun....setiap kali bt semakan....x dlm semakan so mcm mn 2?kali ni y kedua, mcm mn nak bt permohonan

    BalasPadam
  5. Saya B40 adakah saya layak mendapat bantuan covid 19 2.0

    BalasPadam
  6. Suami sy perkeje nelayan..ade kah sy layak ..

    BalasPadam
  7. Suami saya pemandu lori dan jgk B 40.. Dlu bntuan apa pun tk dpat yg ni lgi mcmna nk aply mohon pnjelasan trima kasih

    BalasPadam
  8. Sya pn golongan ibu tunggal juga..tdk pun bantuan covid rm300 tu..bila Chek tiada rekod permohonan

    BalasPadam
  9. Adakah sy boleh dpt ,ada 5 ank yg masih bersekolah..gaji x menentu

    BalasPadam
  10. Permohonan convid 19 dan bantuan makanan pm+60163786768

    BalasPadam
  11. Bantuan covid ada kah..saya mahu memohon bantuan

    BalasPadam
  12. Sya penjaja peniaga kecil
    Bagaimana nak daftar

    BalasPadam
  13. Saya B40 adakah saya layak mendapat bantuan covid 19 2.0

    BalasPadam
  14. adakah saya layak saya golonggan b40

    BalasPadam
  15. SAYA MAU MEMOHON BANTUAN 300 TU MCM MN

    BalasPadam
  16. saya b40.sy mau memohon bantuan covid.

    BalasPadam
  17. Saya Ibu tunggal ingin memohon bantuan sabah covid-19.disebabkn pendapatan gaji kurang.saya amat hargai bantuan covid-19 ini.untuk meringgankan benang rayakat sabah.ribuan terima kasih.

    BalasPadam
  18. Saya Ibu tunggal ingin memohon bantuan covid-19 ini .disebabkn pendapatan gaji kurang.ribuan terima kasih kepada kaki tangan kerjaan sabah atas perhatin rayakat sabah.

    BalasPadam
  19. Bagi yg belum pernah mohon, masih buka permohonan baru tak. Kami golongan b40?

    BalasPadam
  20. Assalammualaikum kalau saya hendah membuat permohonan bantuan covid19 2.0 nie macam mana cara Sebab saya layak untuk mendapatkan bantuan berkenaan. Memandangkan status anak yatim dan berada di kawasan yang disahkan PKP oleh kerajaan..mohon bantuan daripada sesiapapun yang sudi membantu bagi membela nasib yang saya keluarga saudara serta kawan2 buat masa sekarang..saya dah cuba update kat potral bantun covi-19 Sabah tetapi tiada maklumat bilamasa hendak membuat permohonan tak dapat pulak. Terima kasih

    BalasPadam
  21. Hi, saya ingin membuat rayuan permohonan. Disebabkan tidak mempunyai pekerjaan & gaji suami tidak mencukupi.

    BalasPadam
  22. Mcmn mau urus...bila cek tiada dlm rekord.. sepatutnya buka lah borang permohonan dan permudahkan urusan...

    BalasPadam
  23. Me oh on bantuan bakul makanan

    BalasPadam
  24. Macam mana mau memohon ni.. Kah org² dia jak yg dapat ni.. Tiada dalam rekod permohonan macam mana juga kalau mau memohon pun tidak tau di mana. .

    BalasPadam
  25. Saya ibutunggal yang sangat terjejas,langsung tiada oendapatan disebabkan satu satunya tempat kerja Saloon rambut tutup disebabkan pkp,harap sangat bantuan ini.

    BalasPadam
  26. Macam mana nak mohon bantuan sy ibu tggal ank 5 tapi x pernah dapat bantuan

    BalasPadam
  27. KUMPAU BANYAK..SEJUTA JENIS BANTUAN PUN KLU SSH MAU DPT UTK APA...ITU INI LAH JENIS BANTUAN DIHEBOHKAN,TP UTK TRSNARAI SBGAI PENERIMA PUN SSH,SDNGKAN ORG SDH MMNUHI SYARAT..BAGI BANTUAN TU KLU IKHLAS XPYAH MAU SSH KAN ORG DGN MCM2 SYARAT YG BODOH.KLU MAU BANTU BG SJ LAH..

    BalasPadam
  28. Kami golongan B40...kami terkesan dengan situasi sekarang sebab tempat saya bekerja diarahkan tutup Dan gaji tidak jalan..suami cuma pemandu Lori...malangnya kami tidak layak sebab tidak berdaftar dengan MAFI?...

    BalasPadam
  29. Salam saya mohon bantuan tersebut sebab saya hanya suri rumah dan suami pula hanya berkerja sendiri dan sekarang sumber pendapatan terjejas atas keadaan pkp yang melanda.. Dan saya juga punyai anak 3 orang yang berusia 12tahun,10tahun dan 7tahun.. Sekali lagi saya mohon bantuan ni untuk meringgankan masalah kami sekeluarga...

    BalasPadam
  30. Sy 1 kali jak hari tu dapat,lepas tu tiada sudah...tapi yang lain pula ada dapat lagi,susah nak cakap

    BalasPadam
  31. Sya ingin memohon bantuan ni klo di beri pluang.sya ada ank 3,ibu tnggal,surirumah,perkerjaan terjejas,ank3 tdk dpat skolah,ibubapa sya pun dua dua warga emas..bkn sja yg memerlukan,ibupa sya pn warga emas,yg perlu kmi jaga..sekurang2 ringan jua beban kmi ni..

    BalasPadam
  32. Sya ingin memohon bantuan ni klo di beri pluang.sya ada ank 3,ibu tnggal,surirumah,perkerjaan terjejas,ank3 tdk dpat skolah,ibubapa sya pun dua dua warga emas..bkn sja yg memerlukan,ibupa sya pn warga emas,yg perlu kmi jaga..sekurang2 ringan jua beban kmi ni..
    Anlan@mumuklan

    BalasPadam
  33. Assalamualaikum mohon bantuan bakul makanan sy ibu tunggal

    BalasPadam
  34. Kami golongan b40 tk dpt pn bantuan ini.. Langsung tk dpt apatah lagi bantuan bakul dgn pemberian rm300

    BalasPadam
  35. Macam mana mau mohon bantuan covid ni ya

    BalasPadam
  36. Prnah memohon bantuan anak2 sabah menatap di semanjung..tidak dpat 300 tu

    BalasPadam
  37. Saya ingin memohon bantuan ini.. Mcm mana caranya?

    BalasPadam
  38. tolong bagi link utk permohonan baru...ramai lagi anak2 Sabah di semenanjung yg blm dot dan sangat memerlukan bantuan ini..tq

    BalasPadam
  39. Mana link dia bntuan sabah ada kah

    BalasPadam
  40. assalamualaikum untuk pendaftaran e-kasih nak daftar macam mana'

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,211,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,171,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Bantuan RM 300 Secara One-Off dan Bantuan Bakul Makanan
Bantuan RM 300 Secara One-Off dan Bantuan Bakul Makanan
https://1.bp.blogspot.com/-gjlL9cGOhYw/YAXrBDOThzI/AAAAAAAACFY/tvNeFTUivjE1g2j2r5XwriWiSTAdTHhsACNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210119_0409140.9779613999198157.png
https://1.bp.blogspot.com/-gjlL9cGOhYw/YAXrBDOThzI/AAAAAAAACFY/tvNeFTUivjE1g2j2r5XwriWiSTAdTHhsACNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210119_0409140.9779613999198157.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/01/bantuan-rm-300-secara-one-off-dan.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/01/bantuan-rm-300-secara-one-off-dan.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content