Pembayaran i-Sinar Bagi Bulan Februari Bermula Pada 3 Februari



Sedia maklum, pembayaran i-Sinar Kategori 1 bagi bulan telah dibayar bermula pada 5 sehingga 12 Januari yang lepas.

Tarikh Pembayaran

Pembayaran bagi bulan Februari sedikit berbanding daripada bulan Januari. Pembayaran bermula bagi bulan Februari ialah pada tanggal 3. Berbeza daripada bulan Januari yang bermula pada 5 Januari.

Sekali lagi tarikh pembayaran telah diawalkan untuk membantu penerima semua.

Jadual Pembayaran i-Sinar Kategori 1 Bulan Februari



Di atas merupakan contoh jadual pembayaran i-Sinar daripada i-Akaun anda. 

Sebagai contoh, jika pembayaran i-Sinar bulan Januari dibayar pada 5/1, ini bermaksud pembayaran bulan Februari bermula pada 3/2.

Hal ini berubah kerana tarikh pembayaran akhir bagi penerima 5/1 ialah pada 3/6.

Jika pembayaran bulan Januari anda bermula pada 6/1 maka bagi bulan Februari anda akan dibayar pada 4/2.

Begitu juga bagi penerima tanggal 7 dan seterusnya, anda akan menerima 2 hari lebih awal daripada tarikh bulan Januari. 

Informasi Yang Anda Perlu Tahu

PEMBAYARAN BERJAYA KREDIT

Duit i-Sinar KWSP masuk terus ke akaun penerima.

PEMBAYARAN GAGAL KREDIT

Pembayaran i-Sinar tidak masuk ke akaun penerima disebabkan nombor akaun salah atau tidak aktif. Anda perlu tunggu makluman daripada pihak KWSP.

Pembayaran i-Sinar Bagi Bulan Februari Bermula Pada 3 Februari Pembayaran i-Sinar Bagi Bulan Februari Bermula Pada 3 Februari Reviewed by Admin Mikah on 2/03/2021 Rating: 5

33 ulasan:

  1. Yang dokumen tidak jelas dan kabur tu tolong laa cepat kan sikit proses. Tak kan nak tunggu 21 hari lagi.. Satu dokumen je yang xjelas..

    BalasPadam
  2. Kalau tiada kwsb bagai mana nak pohon

    BalasPadam
  3. Kalau tiada kwsb bagai mana nak pohon

    BalasPadam
  4. Permohonan memang auto masuk rm1000 ke bulan kedua?

    BalasPadam
  5. Sya permohonan isinar duit tak masuk lagi knp ye

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah,arini saya dpt 3/2 tp dapat rm100...kan rm1000 MCM ane ni???blh BG taw saya..saya tlfn selalu xangkat...

    BalasPadam
  7. Boleh ke kemaskini Jumlah yang nak dikeluarkan?

    BalasPadam
  8. Saya nak tanya i sinar bulan 1 saya dapat 12/2..untuk bulan 2 dapat berapa haribulan yer

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak tanya i sinar bulan 1 saya dapat 12/2..untuk bulan 2 dapat berapa haribulan yer

      Balas


      Unknown
      saya nak tanya i sinar nie bayaran kali kedua masuk sekali rm1000 atau asing2? Sebab 3/2 saya dapat rm500 shj...

      Balas

      Muhamadsahi
      Knpe i sinar blum masuk

      Balas
      Tambah ulasan
      FACEBOOK KAMI

      TELEGRAM KAMI

      POPULAR POSTS
      Bantuan Khas E-Wallet RM 100 Bermula 2021
      Bantuan Khas E-Wallet RM 100 Bermula 2021
      Senarai Contoh Golongan Yang Layak Menerima Kategori 1 i-Sinar KWSP (Gambar)
      Senarai Contoh Golongan Yang Layak Menerima Kategori 1 i-Sinar KWSP (Gambar)
      Panduan Permohonan Bantuan i-Suri RM 480
      Panduan Permohonan Bantuan i-Suri RM 480
      CATEGORIES
      AeonAgamaAgro BankAuditBantuanBelanjawan 2021BPRCovid-19DramaE-WalletEbit LewF&BFastfoodINInformasiIPTJawatan KosongJKMJohorKedahKelantanKerajaanKeraniKerjakosongKesihatanKFCKilangKuala LumpurKWSPLabuanMaybankMelakaMySalamNegeri SembilanOil & GasPPahangPanduanPasar RayaPemanduPendidikanPenerbanganPengajarPenjawat AwamPerakPerbankanPerlisPertanianPerumahanPesaraPolitikPulau PinangPuspakomPutrajayaReviewRHBSabahSarawakSelangorSeluruh NegeriSPASwastaSyarikat PengeposanTelekomunikasiTemudugaTerengganuTop GloveTrendingViral


      ADMIN MIKAH
      Admin Mikah
      Lihat profil lengkap saya
      FEATURED POST
      GKP 2.0 Rayuan RM 3,000 Mula Dibayar Pada 5 Februari (Jumaat)
      Kerajaan telah membuka kembali permohonan rayuan untuk GKP 2.0 kepada yang gagal. Bantuan tersebut akan dibaya r one-off RM 3,000 kepada p...




      JUMLAH PEMBACA
      0 11
      1 17
      2 19
      3 16
      4 13
      5 9
      6 25
      7 35
      8 27
      9 20
      10 18
      11 34
      12 41
      13 41
      14 29
      15 19
      16 12
      17 38
      18 42
      19 45
      20 28
      21 42
      22 82
      23 47
      24 38
      25 46
      26 100
      27 76
      28 34
      29 1
      8,645,039
      BLOG ARCHIVE

      Februari (3)




      RECENT POSTS
      JOM BANTU LIKE FACEBOOK KAMI

      RANDOM POSTS
      Golongan Bujang Akan Dapat RM 350 Seorang Dalam Bantuan Prihatin Rakyat (BPR)
      Jadual Pembayaran Bantuan JKM Bulan Januari 2021
      Cara Membuat Permohonan i-Sinar Kategori 2
      TAGS
      AeonAgamaAgro BankAuditBantuanBelanjawan 2021BPRCovid-19DramaE-WalletEbit LewF&BFastfoodINInformasiIPTJawatan KosongJKMJohorKedahKelantanKerajaanKeraniKerjakosongKesihatanKFCKilangKuala LumpurKWSPLabuanMaybankMelakaMySalamNegeri SembilanOil & GasPPahangPanduanPasar RayaPemanduPendidikanPenerbanganPengajarPenjawat AwamPerakPerbankanPerlisPertanianPerumahanPesaraPolitikPulau PinangPuspakomPutrajayaReviewRHBSabahSarawakSelangorSeluruh NegeriSPASwastaSyarikat PengeposanTelekomunikasiTemudugaTerengganuTop GloveTrendingViral
      RECENT POSTS
      GKP 2.0 Rayuan RM 3,000 Mula Dibayar Pada 5 Februari (Jumaat)
      Semakan Rayuan GKP 2.0 Bermula 4 Februari
      Pembayaran i-Sinar Bagi Bulan Februari Bermula Pada 3 Februari

      Blogger Templates Created By ThemeXpose

      Padam
    2. Bole trus masuk 5000
      MOHD.AZLAN
      860417495601

      Padam
  9. saya nak tanya i sinar nie bayaran kali kedua masuk sekali rm1000 atau asing2? Sebab 3/2 saya dapat rm500 shj...

    BalasPadam
  10. Bantuan i-sinar yang kedua bila masok akaun bsn ye .bulan jenuary saya 14/01/2021 duit isinar masok acc saya rm5000 yang kedua ni berapa hari bulan masok acc bank saya rm1000 tu ye .boleh saya tahu.bulan februari bila masok acc saya duit isinar ye.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tidak ada siapa yang boleh bahi jawapan yang tepat bila tarikh masuk duit..tunggu aje lah dn cuba online cek kt acv ..itu je yg boleh..saya dpt bln lepas 7hb ..ni dh 9hb pun masih tak ada..

      Padam
  11. Macam mana kalau trsalah tarik? Saya tarik jumlah keseluruhan hanya rm500 sahaja...adakah saya akan dapat hanya sekali rm500 sahaja..

    BalasPadam
  12. Blh sya Tanya I dinar kedua inirm1000 Blum masuk kh?

    BalasPadam
  13. Klu betul awal 2 hari kenapa saya belum masuk lg

    BalasPadam
    Balasan
    1. cakap saja blm tentu betul info..dh 9hb pjn masih tak ada..nk dpt duit sendiri pun susah..

      Padam
  14. Nk Tanya ,Bulan January,sya bertarikh 16/1,14/1,dah masuk.Utk Bulan February,Bila tarikh rm1000 tu dimasukkan

    BalasPadam
  15. Nak tanya i sinar bkn januari terdapat 12/1.bulan februari bila dapat ye

    BalasPadam
  16. so ramai jugak yang b dpt i sinar, saya baru login acc masih blm ada dari kwsp, bln lepas duit masuk 7/1..tp bulan ni dah 9/2 pun tak ada lagi..keliru nk tanya pada siapa pun x dapat info tepat, cal kwsp asik tak angkat phone aje...cakap lebih awal di kreditkan . quite sad about this matter.

    BalasPadam
  17. Salam,aku pun pada bulan 9hb januari 2021. i-sinar dah di kreditkan ke dalam akaun aku. ni dah masuk 10 februari dah ni nape takde lagi ni msyuk ? terima kasih

    BalasPadam

  18. Salam,aku pun pada 9hb januari 2021. i-sinar dah di kreditkan ke dalam akaun aku. ni dah masuk 10 februari dah ni nape takde lagi ni msyuk ? akaun bank aku takde masalah sebab aktif terima kasih. NWO J.Rosch

    BalasPadam
  19. Lembabnye kwsp bt krja....bln jan 8hb aku dpt i sinar...bln feb dah 10hb dah ni...kate awl dikreditkan la ntah ape la...jgn bgi alasan masalah teknikal la knon...duit org tu jgn la bt main...nak beli brg dapur lg...bodoh kwsp...

    BalasPadam
  20. Saya fist Jan mohon rm1000..mmg bulan Feb xdapt da ke duit??

    BalasPadam
  21. Macam mna kalau salah buat amaut yg dikeluar bgi yg sudah kluarkn duit kwsp bln 1 ttpi nk memohon baharu lgi.Masih dpt atau tidak

    BalasPadam
  22. Saya nak tanye kenapa i sinar saya bulan dua tak msk sampai ke hr ini ..bulan lps 5 hbln

    BalasPadam
  23. I sinar bulan 1,12hb,dah dapat padahal sebelum 15hb ok,Napa bulan ne dan limpas 15hb sudah,belum masuk akaun lagi.. Napa ya?

    BalasPadam
  24. I sinar bulan 3 stat byar 22.feb ni kan...kalau yg sblum 10hb bulan 2 ni bape hb masuk duit i sinar tu ke acc

    BalasPadam
  25. Kenapa i sinar bulan kedua belum masuk
    Lagi kat akaun saya.
    Ke sebb saya tarik amaun yang atas 5k dan kebawah 5k .saya silap tarik amaun yang atas .so saya dapat lagi ke bayaran bulan kedua

    BalasPadam
  26. Salam,aku pun pada bulan 2hb januari 2021. i-sinar dah di kreditkan ke dalam akaun aku. ni dah masuk 28 februari dah ni nape takde lagi ni msyuk ? terima kasih...

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.