Pembayaran Rasmi BPR Bermula 24 Februari 2021

  Sebelum ini, pembayaran tidak rasmi adalah bermula pada 22 Februari yang hanya melibatkan pemilik akaun  Bank Simpanan Nasional (BSN) saha...

 


Sebelum ini, pembayaran tidak rasmi adalah bermula pada 22 Februari yang hanya melibatkan pemilik akaun 
  • Bank Simpanan Nasional (BSN) sahaja.
Manakala hanya golongan isi rumah B40, bujang, Orang Kurang Upaya (OKU) dan orang tua sahaja.

Menurut Menteri Kewangan, pembayaran fasa 1 BPR dibuat kepada penerima BSH 2020 dan BPN B40 yang telah diluluskan sebelum. Pembayaran fasa 1 ini telah dipercepatkan daripada bulan Mei kepada penghujung Februari 2021.

Manakala, pemohon baru haruslah menunggu selepas 25 Februari depan untuk membuat semakan kelulusan..

Kadar Bayaran BPR Fasa 1

Pembayaran Fasa 1, penerima akan mendapat 

  • RM 300 kepada kategori isi rumah
  • RM 150 untuk bujang
Tarikh Pembayaran Mengikut Bank-Bank Tempatan

Walaupun pembayaran rasmi bermula pada 24 Februari tetapi terdapat bank yang telah kreditkan bayaran sebelum tarikh tersebut contohnya :

1) Maybank
    Mula dikreditkan mulai 23 Februari 2021

2) Bank Islam
    Mula dikreditkan mulai 23 Februari 2021

3) CIMB Bank 
    Dikreditkan bermula 24 Februari 2021

4) RHB Bank 
    Dikreditkan bermula 24 Februari

5) Affin Bank / Bank Muamalat / Public Bank / Agro Bank dan bank-bank lain
    Juga akan dikreditkan bermula 24 Februari 2021


COMMENTS

BLOGGER: 26
  1. Salam..BSH Ade Bukan Permohonan Baru Tak, Terima Kaseh

    BalasPadam
  2. Public bank dah masuk ke belum

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum ...nak tanya org tua MCM abah sy MMG tak dpt ke bot...kesian dia ...dak larat kj...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tula.. ayah saya pun tak dapat.. tahun lepas apply.. pastu tibe takde rekod.. tahun ni sampai da sakit untuk mintak bantuan pun tak dapat jugak.. plik betul.. bagi org yg betul memerlukan pun susah nk dapat

      Padam
  4. Semak jgk, tk masuk lg maybank... Cek semakan bpr maklumat bank tertera maybank acc suami,

    BalasPadam
  5. Salam...bsh yg baru nie kita kena buat kemaskini sekli lagi ka

    BalasPadam
  6. saya punya bpn baki rm300 tak masuk lagi..bpr pun tak masuk lagi... kenapa ya..sekian terima kasih

    BalasPadam
  7. Salam,artu saya ada buat permohonan baru secara manual dekat LHDN,Skrang saya xtau sama ada saya pnye dan lulus ke belum,Sebb saya xbole cek dekat on9..camne nk tau saya dan lulus ke belum ni cek dekat mane ye...

    BalasPadam
  8. kali ni x tau la acc sapa plk..suami ke isteri

    BalasPadam
  9. Info plss public bank area Sarawak ade tk yg dh msukk??

    BalasPadam
  10. Yg tiada akaun bsn. Tp sdh dpt no bauco. Boleh ambil ka? Walaupun blm smpi 1/4/2021

    BalasPadam
  11. Sy dh update status bujang ke kahwin tp masuk yg bujang. Kenapa ya?

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,214,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,173,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Pembayaran Rasmi BPR Bermula 24 Februari 2021
Pembayaran Rasmi BPR Bermula 24 Februari 2021
https://1.bp.blogspot.com/-Rcd0oCgCK3c/YDWvUho8HtI/AAAAAAAACRU/cu4zukLYcncb53ZzdgP4_vwynjk1hsdDwCNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210224_0943160.41256269252803746.png
https://1.bp.blogspot.com/-Rcd0oCgCK3c/YDWvUho8HtI/AAAAAAAACRU/cu4zukLYcncb53ZzdgP4_vwynjk1hsdDwCNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210224_0943160.41256269252803746.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/02/pembayaran-rasmi-bpr-bermula-24.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/02/pembayaran-rasmi-bpr-bermula-24.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content