Pembayaran Rasmi BPR Bermula 24 Februari 2021

 


Sebelum ini, pembayaran tidak rasmi adalah bermula pada 22 Februari yang hanya melibatkan pemilik akaun 
  • Bank Simpanan Nasional (BSN) sahaja.
Manakala hanya golongan isi rumah B40, bujang, Orang Kurang Upaya (OKU) dan orang tua sahaja.

Menurut Menteri Kewangan, pembayaran fasa 1 BPR dibuat kepada penerima BSH 2020 dan BPN B40 yang telah diluluskan sebelum. Pembayaran fasa 1 ini telah dipercepatkan daripada bulan Mei kepada penghujung Februari 2021.

Manakala, pemohon baru haruslah menunggu selepas 25 Februari depan untuk membuat semakan kelulusan..

Kadar Bayaran BPR Fasa 1

Pembayaran Fasa 1, penerima akan mendapat 

  • RM 300 kepada kategori isi rumah
  • RM 150 untuk bujang
Tarikh Pembayaran Mengikut Bank-Bank Tempatan

Walaupun pembayaran rasmi bermula pada 24 Februari tetapi terdapat bank yang telah kreditkan bayaran sebelum tarikh tersebut contohnya :

1) Maybank
    Mula dikreditkan mulai 23 Februari 2021

2) Bank Islam
    Mula dikreditkan mulai 23 Februari 2021

3) CIMB Bank 
    Dikreditkan bermula 24 Februari 2021

4) RHB Bank 
    Dikreditkan bermula 24 Februari

5) Affin Bank / Bank Muamalat / Public Bank / Agro Bank dan bank-bank lain
    Juga akan dikreditkan bermula 24 Februari 2021


Pembayaran Rasmi BPR Bermula 24 Februari 2021 Pembayaran Rasmi BPR Bermula 24 Februari 2021 Reviewed by Admin Mikah on 2/23/2021 Rating: 5

25 ulasan:

  1. Salam..BSH Ade Bukan Permohonan Baru Tak, Terima Kaseh

    BalasPadam
  2. Public bank dah masuk ke belum

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum ...nak tanya org tua MCM abah sy MMG tak dpt ke bot...kesian dia ...dak larat kj...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tula.. ayah saya pun tak dapat.. tahun lepas apply.. pastu tibe takde rekod.. tahun ni sampai da sakit untuk mintak bantuan pun tak dapat jugak.. plik betul.. bagi org yg betul memerlukan pun susah nk dapat

      Padam
  4. Semak jgk, tk masuk lg maybank... Cek semakan bpr maklumat bank tertera maybank acc suami,

    BalasPadam
  5. Salam...bsh yg baru nie kita kena buat kemaskini sekli lagi ka

    BalasPadam
  6. saya punya bpn baki rm300 tak masuk lagi..bpr pun tak masuk lagi... kenapa ya..sekian terima kasih

    BalasPadam
  7. Salam,artu saya ada buat permohonan baru secara manual dekat LHDN,Skrang saya xtau sama ada saya pnye dan lulus ke belum,Sebb saya xbole cek dekat on9..camne nk tau saya dan lulus ke belum ni cek dekat mane ye...

    BalasPadam
  8. kali ni x tau la acc sapa plk..suami ke isteri

    BalasPadam
  9. Info plss public bank area Sarawak ade tk yg dh msukk??

    BalasPadam
  10. Yg tiada akaun bsn. Tp sdh dpt no bauco. Boleh ambil ka? Walaupun blm smpi 1/4/2021

    BalasPadam
  11. Sy dh update status bujang ke kahwin tp masuk yg bujang. Kenapa ya?

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.