Pembayaran Seterusnya i-Sinar Kategori 1 ialah Pada Bulan April


Kita sedia maklum bahawa pembayaran untuk bulan Mac i-Sinar Kategori 1 yang diluluskan pada Januari lalu telah diawalkan bermula pada 22 Februari lalu.

Berita ini sangat menggembirakan hati penerima. Hal ini kerana bukan sahaja i-Sinar yang dibayar malah juga i-Lestari serta Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) fasa 1. Terlalu banyak bantuan yang diberikan dalam satu masa.

Tetapi ramai yang tertanya-tanya bilakah pembayaran i-Sinar Kategori 1 yang seterusnya akan dilakukan. Oleh itu sila rujuk di bawah

Pembayaran Seterusnya i-Sinar Kategori 1

Ramai penerima yang menganggap atau kemungkinan besar pembayaran i-Sinar untuk bulan April juga akan diawalkan pada bulan Mac.

Tetapi, kita sedia maklum bahawa pada 8 Mac kelulusan tanpa syarat i-Sinar kepada pemohon yang sebelum ini tidak layak akan dilaksanakan.

Manakala, baru-baru ini Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) telah mengeluarkan kenyataan rasmi menerusi halaman Facebook rasmi mereka.

Kenyataan tersebut adalah berkenaan pembayaran i-Sinar Kategori 1 yang seterusnya.

Dalam kenyataan tersebut, permohonan i-Sinar yang diluluskan pada Januari 2021 (Kategori 1), bayaran i-Sinar bagi bulan Mac akan diawalkan dan dibayar pada minggu akhir bulan Februari.

Manakala, pembayaran seterusnya i-Sinar akan dibuat 
  • pada bulan April
Melalui kenyataan tersebut, penerima Kategori 1 tidak akan menerima pembayaran bulan April pada bulan Mac tetapi pada bulan April juga. Hal ini untuk melancarkan urusan kelulusan tanpa syarat i-Sinar pada bulan Mac kelak.

Kenyataan Rasmi KWSP - Facebook
 


Pembayaran Seterusnya i-Sinar Kategori 1 ialah Pada Bulan April Pembayaran Seterusnya i-Sinar Kategori 1 ialah Pada Bulan April Reviewed by Admin Mikah on 2/26/2021 Rating: 5

24 ulasan:

  1. 8/3/2021 Tu comfirm ka keluar bg kmi yg kategori 2 yg Masih dlm prosess

    BalasPadam
  2. Yang termohon tuk 1 bulan mcm mne pula,dpt 1 kli je,mcm mne nk mohon blik smula

    BalasPadam
  3. Yang salah pohom amaunt tu mcm mna..

    BalasPadam
  4. Nk tkr amaun Isinar cam mna erk

    BalasPadam
  5. Janji bulan 4 masuk 1,2 ari bulan. If dia follow 22hb jg x la dpt bayar sewa ruma

    BalasPadam
  6. Ketgeori 1 smua dh hlng skit kpla.. Yg ketgeori 2 byk plk sembang kwsp. (skit kpla nk tngu 8mac) APApunXboleh

    BalasPadam
  7. Kerjasemasa kamu kata tiada bayaran mulan march.. Saya rasa kamu tarik balik ini tiada bayaran bulan march.. Isinar batch 1 mula pada 22 march..

    BalasPadam
  8. Yang Slap Tulis Amoun Macam Mana tuh Ah ada Link untk mhu tamba Amoun kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun Silap amount sekali je merasa bulan berikut yer xdpt langsung

      Padam
  9. Isinar bulan 3 punya blm msok lgi...kate di awalkan pda ujong bln 2

    BalasPadam
  10. Sya punya pun mcm blum jg masuk lh

    BalasPadam
  11. Kategori 1 i sinar
    #14.1/11.1.2021(January)
    Bulan Pertama ada masuk Acc BSN Rm1,500
    #14.2/.....(February)
    Bulan Kedua Langsung Tak Masuk2 Lagi Ke Acc BSN Rm.....,Sampai sekarang ni pun belum lagi..Elya..Apahal KWSP Jadi Macam Tu...?

    BalasPadam
  12. Yang ketegori 2 ni mcm mne plak x msuk2 lg hari2 cekh tgk dlm proses dlm proses.. syaratnya2 semua kite dah masuk kan nak syarat apa lg 10hari lagi dlm hari perkerje..yang lain ada yang dh dpt yang x dpt ni mcm mane plak...tlng lah infol

    BalasPadam
  13. Macam mna tu klau tersalah amount xkan xblh buat pembetulan? Saya btl2 memerlukan simpanan saya pasal sekarang ni saya xda kerja.

    BalasPadam
  14. 𝑺𝒑𝒂𝒕𝒖𝒕𝒏𝒚𝒂 𝒊 𝒔𝒊𝒏𝒂𝒓 𝒅𝒂𝒏 𝒊 𝒍𝒊𝒔𝒕𝒂𝒓𝒊 𝒅𝒊 𝒂𝒘𝒂𝒍 𝒌𝒂𝒏 𝒅𝒂𝒏 𝒅𝒊 𝒃𝒂𝒚𝒂𝒓 2 𝒌𝒂𝒍𝒊 𝒅𝒍𝒎 𝒃𝒖𝒍𝒂𝒏 𝒏𝒊.. 𝒃𝒂𝒈𝒊 𝒚𝒈 𝒕𝒆𝒍𝒂𝒉 𝒍𝒖𝒍𝒖𝒔 𝒔𝒃𝒍𝒖𝒎 𝒏𝒊.. 𝒄𝒖𝒎𝒂 𝒔𝒚𝒂 𝒉𝒂𝒊𝒓𝒂𝒏 𝒌𝒆𝒏𝑷𝒂 𝒊 𝒍𝒆𝒔𝒕𝒂𝒓𝒊 𝒔𝒚𝒂 𝒃𝒆𝒍𝒖𝒎 𝒅𝒊 𝒄𝒓𝒆𝒅𝒊𝒕𝒌𝒂𝒏 ..? 𝑰 𝒔𝒊𝒏𝒂𝒓 𝒔𝒚𝒂 𝒅𝒂 𝒑𝒖𝒏 𝒅𝒑𝒕 𝒖𝒏𝒕𝒖𝒌 𝒌𝒂𝒍𝒊 𝒌𝒆𝒅𝒖𝒂 𝒅𝒍𝒂𝒎 𝒃𝒖𝒍𝒂𝒏 𝒏𝒊.. 𝒕𝒑𝒊 𝒊 𝒍𝒆𝒔𝒕𝒂𝒓𝒊 𝒔𝒚𝒂 𝒚𝒈 𝒓𝒎500 𝒕𝒖 𝒉𝒂𝒏𝒚𝒂 𝒔𝒆𝒌𝒂𝒍𝒊 𝒔𝒂𝒋𝒂 𝒔𝒚𝒂 𝒅𝒂𝒑𝒂𝒕 .. 𝒔𝒑𝒂𝒕𝒖𝒕𝒏𝒚𝒂 𝒅𝒖𝒂 𝒌𝒂𝒍𝒊 𝒋𝒖𝒈𝒂 𝒅𝒊 𝒃𝒂𝒚𝒂𝒓 𝒑𝒂𝒅𝒂 𝒃𝒍𝒏 𝒏𝒊 𝒌𝒏..𝒐𝒓 𝒔𝒚𝒂 𝒕𝒆𝒓𝒍𝒆𝒑𝒂𝒔 𝒔𝒆𝒔𝒖𝒂𝒕𝒖..

    BalasPadam
  15. Kalau sudah buat permohonan i-sinar,boleh kah lagi membuat permohonan ke-2? kategori 1

    BalasPadam
  16. Klau i-sinar tu kita dh mohon kn,klu kita nk tmbah lgi amaun akaun 1 blh ke?

    BalasPadam
  17. Sama la sy punya pun tk ada masuk bulan 2 tu.tapi 11.3 tu ada pulak.ada ka yg masuk bulan 3 tu bayaran bulan 2 punya.pening otak dng kwsp ni

    BalasPadam
  18. Mcmna mau tahu i sinar kita sudah masuk @ belum

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.