Pembayaran Seterusnya i-Sinar Kategori 1 ialah Pada Bulan April

Kita sedia maklum bahawa pembayaran untuk bulan Mac i-Sinar Kategori 1 yang diluluskan pada Januari lalu telah diawalkan bermula pada 22 Fe...


Kita sedia maklum bahawa pembayaran untuk bulan Mac i-Sinar Kategori 1 yang diluluskan pada Januari lalu telah diawalkan bermula pada 22 Februari lalu.

Berita ini sangat menggembirakan hati penerima. Hal ini kerana bukan sahaja i-Sinar yang dibayar malah juga i-Lestari serta Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) fasa 1. Terlalu banyak bantuan yang diberikan dalam satu masa.

Tetapi ramai yang tertanya-tanya bilakah pembayaran i-Sinar Kategori 1 yang seterusnya akan dilakukan. Oleh itu sila rujuk di bawah

Pembayaran Seterusnya i-Sinar Kategori 1

Ramai penerima yang menganggap atau kemungkinan besar pembayaran i-Sinar untuk bulan April juga akan diawalkan pada bulan Mac.

Tetapi, kita sedia maklum bahawa pada 8 Mac kelulusan tanpa syarat i-Sinar kepada pemohon yang sebelum ini tidak layak akan dilaksanakan.

Manakala, baru-baru ini Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) telah mengeluarkan kenyataan rasmi menerusi halaman Facebook rasmi mereka.

Kenyataan tersebut adalah berkenaan pembayaran i-Sinar Kategori 1 yang seterusnya.

Dalam kenyataan tersebut, permohonan i-Sinar yang diluluskan pada Januari 2021 (Kategori 1), bayaran i-Sinar bagi bulan Mac akan diawalkan dan dibayar pada minggu akhir bulan Februari.

Manakala, pembayaran seterusnya i-Sinar akan dibuat 
  • pada bulan April
Melalui kenyataan tersebut, penerima Kategori 1 tidak akan menerima pembayaran bulan April pada bulan Mac tetapi pada bulan April juga. Hal ini untuk melancarkan urusan kelulusan tanpa syarat i-Sinar pada bulan Mac kelak.

Kenyataan Rasmi KWSP - Facebook
 


COMMENTS

BLOGGER: 24
  1. 8/3/2021 Tu comfirm ka keluar bg kmi yg kategori 2 yg Masih dlm prosess

    BalasPadam
  2. Yang termohon tuk 1 bulan mcm mne pula,dpt 1 kli je,mcm mne nk mohon blik smula

    BalasPadam
  3. Yang salah pohom amaunt tu mcm mna..

    BalasPadam
  4. Nk tkr amaun Isinar cam mna erk

    BalasPadam
  5. Janji bulan 4 masuk 1,2 ari bulan. If dia follow 22hb jg x la dpt bayar sewa ruma

    BalasPadam
  6. Ketgeori 1 smua dh hlng skit kpla.. Yg ketgeori 2 byk plk sembang kwsp. (skit kpla nk tngu 8mac) APApunXboleh

    BalasPadam
  7. Kerjasemasa kamu kata tiada bayaran mulan march.. Saya rasa kamu tarik balik ini tiada bayaran bulan march.. Isinar batch 1 mula pada 22 march..

    BalasPadam
  8. Yang Slap Tulis Amoun Macam Mana tuh Ah ada Link untk mhu tamba Amoun kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun Silap amount sekali je merasa bulan berikut yer xdpt langsung

      Padam
  9. Isinar bulan 3 punya blm msok lgi...kate di awalkan pda ujong bln 2

    BalasPadam
  10. Sya punya pun mcm blum jg masuk lh

    BalasPadam
  11. Kategori 1 i sinar
    #14.1/11.1.2021(January)
    Bulan Pertama ada masuk Acc BSN Rm1,500
    #14.2/.....(February)
    Bulan Kedua Langsung Tak Masuk2 Lagi Ke Acc BSN Rm.....,Sampai sekarang ni pun belum lagi..Elya..Apahal KWSP Jadi Macam Tu...?

    BalasPadam
  12. Yang ketegori 2 ni mcm mne plak x msuk2 lg hari2 cekh tgk dlm proses dlm proses.. syaratnya2 semua kite dah masuk kan nak syarat apa lg 10hari lagi dlm hari perkerje..yang lain ada yang dh dpt yang x dpt ni mcm mane plak...tlng lah infol

    BalasPadam
  13. Macam mna tu klau tersalah amount xkan xblh buat pembetulan? Saya btl2 memerlukan simpanan saya pasal sekarang ni saya xda kerja.

    BalasPadam
  14. π‘Ίπ’‘π’‚π’•π’–π’•π’π’šπ’‚ π’Š π’”π’Šπ’π’‚π’“ 𝒅𝒂𝒏 π’Š π’π’Šπ’”π’•π’‚π’“π’Š π’…π’Š π’‚π’˜π’‚π’ π’Œπ’‚π’ 𝒅𝒂𝒏 π’…π’Š π’ƒπ’‚π’šπ’‚π’“ 2 π’Œπ’‚π’π’Š π’…π’π’Ž 𝒃𝒖𝒍𝒂𝒏 π’π’Š.. π’ƒπ’‚π’ˆπ’Š π’šπ’ˆ 𝒕𝒆𝒍𝒂𝒉 𝒍𝒖𝒍𝒖𝒔 π’”π’ƒπ’π’–π’Ž π’π’Š.. π’„π’–π’Žπ’‚ π’”π’šπ’‚ π’‰π’‚π’Šπ’“π’‚π’ π’Œπ’†π’π‘·π’‚ π’Š π’π’†π’”π’•π’‚π’“π’Š π’”π’šπ’‚ π’ƒπ’†π’π’–π’Ž π’…π’Š π’„π’“π’†π’…π’Šπ’•π’Œπ’‚π’ ..? 𝑰 π’”π’Šπ’π’‚π’“ π’”π’šπ’‚ 𝒅𝒂 𝒑𝒖𝒏 𝒅𝒑𝒕 π’–π’π’•π’–π’Œ π’Œπ’‚π’π’Š π’Œπ’†π’…π’–π’‚ π’…π’π’‚π’Ž 𝒃𝒖𝒍𝒂𝒏 π’π’Š.. π’•π’‘π’Š π’Š π’π’†π’”π’•π’‚π’“π’Š π’”π’šπ’‚ π’šπ’ˆ π’“π’Ž500 𝒕𝒖 π’‰π’‚π’π’šπ’‚ π’”π’†π’Œπ’‚π’π’Š 𝒔𝒂𝒋𝒂 π’”π’šπ’‚ 𝒅𝒂𝒑𝒂𝒕 .. π’”π’‘π’‚π’•π’–π’•π’π’šπ’‚ 𝒅𝒖𝒂 π’Œπ’‚π’π’Š π’‹π’–π’ˆπ’‚ π’…π’Š π’ƒπ’‚π’šπ’‚π’“ 𝒑𝒂𝒅𝒂 𝒃𝒍𝒏 π’π’Š π’Œπ’..𝒐𝒓 π’”π’šπ’‚ 𝒕𝒆𝒓𝒍𝒆𝒑𝒂𝒔 𝒔𝒆𝒔𝒖𝒂𝒕𝒖..

    BalasPadam
  15. Kalau sudah buat permohonan i-sinar,boleh kah lagi membuat permohonan ke-2? kategori 1

    BalasPadam
  16. Klau i-sinar tu kita dh mohon kn,klu kita nk tmbah lgi amaun akaun 1 blh ke?

    BalasPadam
  17. Sama la sy punya pun tk ada masuk bulan 2 tu.tapi 11.3 tu ada pulak.ada ka yg masuk bulan 3 tu bayaran bulan 2 punya.pening otak dng kwsp ni

    BalasPadam
  18. Mcmna mau tahu i sinar kita sudah masuk @ belum

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,211,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,171,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Pembayaran Seterusnya i-Sinar Kategori 1 ialah Pada Bulan April
Pembayaran Seterusnya i-Sinar Kategori 1 ialah Pada Bulan April
https://1.bp.blogspot.com/-_q0TW_tn89k/YDiOIXr7sLI/AAAAAAAACRk/6YeYHrmZQx0cxjzUHZM4m4CathufguxuACNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210226_1358200.8782816967387025.png
https://1.bp.blogspot.com/-_q0TW_tn89k/YDiOIXr7sLI/AAAAAAAACRk/6YeYHrmZQx0cxjzUHZM4m4CathufguxuACNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210226_1358200.8782816967387025.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/02/pembayaran-seterusnya-i-sinar-kategori.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/02/pembayaran-seterusnya-i-sinar-kategori.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content