Permohonan Pembetulan Amaun Pengeluaran i-Sinar

Berita baik kepada ahli KWSP atau para pemohon i-Sinar yang tersilap meletakkan amaun pengeluaran i-Sinar untuk bulan pertama, berikutnya da...


Berita baik kepada ahli KWSP atau para pemohon i-Sinar yang tersilap meletakkan amaun pengeluaran i-Sinar untuk bulan pertama, berikutnya dan keseluruhannya.

Umum tahu, masih ramai diantaranya kita yang tidak tahu sepnuhnya mengenai panduan permohonan i-Sinar. Selain itu, ramai ahli yang juga terlalu tergesa-gesa memohon i-Sinar tanpa membaca panduan dengan teliti. Oleh kerana itu, ramai yang meletakkan amaun yang tidak seperti diinginkan.

Jika anda antara yang menghidapi masalah seperti di atas, jangan risau anda kini boleh membuat pembetulan semula.

Cara Memohon Pembetulan Amaun i-Sinar 

Terdapat 2 cara untuk anda membuat permohonan pembetulan amaun. Sila baca perincian di bawah.

CARA 1 : Melalui Borang Permohonan Pindaan i-Sinar.

  • Panduan berikut merupakan perkongsian oleh saudara Douglas Gerunsin di Facebook.

Ahli boleh terus ke mana-mana cawangan KWSP yang berhampiran untuk mendapatkan Borang Permohonan Pindaan Amaun i-Sinar.

Anda hanya perlu membawa beberapa salinan dokumen seperti :
  1. Salinan Kad Pengenalan
  2. Salinan akaun bank
  3. Nombor akaun ahli KWSP
Anda tidak perlu beratur dan membuat temujanji. Hanya perlu terus ke kaunter dan minta borang amaun i-Sinar.

CARA 2 : Tunggu Kemaskini Sistem i-Sinar 

Menerusi sistem baharu nanti, ahli sudah boleh membuat kemaskini atau pembetulan amaun pengeluaran.

Untuk memudahkan proses kemaskini, anda disarankan untuk memiliki akaun i-Sinar jika belum mendaftar.

 



COMMENTS

BLOGGER: 12
  1. Saya pergi KWSP aritu dia hanya sruh tulis nama,nmbr ic n nmbr fon sahaja Smpai skrg masih Blum ada col untuk tukar amaun

    BalasPadam
  2. Saya pergi KWSP aritu dia hanya sruh tulis nama,nmbr ic n nmbr fon sahaja Smpai skrg masih Blum ada col untuk tukar amaun

    BalasPadam
  3. Ermmm..dah mohon tp macam tu jugak 😌

    BalasPadam
  4. Cubalah pki online saja,,,skrg mana blh keluar pg sana sini,,

    BalasPadam
  5. sy pun dah bergi kwsp...mcm tu juga sampai skg

    BalasPadam
  6. I lestari boleh lanjut 12 bulan lgi tak, jika kategori 2 di tolak?

    BalasPadam
  7. Saya pun pergi Kwsp...pengawal keselamatan suruh tulis no ic dan no telefon... sampai sekarang KWSP tak call saya...suruh tukar amaun

    BalasPadam
  8. Sya x slah pun knpe x masuk.jgk i sinar

    BalasPadam
  9. Saya salah amaun jugak rasanya..dpt rm3400 je smlm..macam mana ye nak tukar amaun.

    BalasPadam
  10. Bagai mana cara ubah amaun bulanan.saya silap pilih amaun bulanan

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,211,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,171,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Permohonan Pembetulan Amaun Pengeluaran i-Sinar
Permohonan Pembetulan Amaun Pengeluaran i-Sinar
https://1.bp.blogspot.com/-sEZEb_a8a_k/YB6nq1aoodI/AAAAAAAACMM/Jwx0Q5mBTbc9G5uQCcTiy7ch6-tQOZcwACNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210206_2228140.6905597297346765.png
https://1.bp.blogspot.com/-sEZEb_a8a_k/YB6nq1aoodI/AAAAAAAACMM/Jwx0Q5mBTbc9G5uQCcTiy7ch6-tQOZcwACNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210206_2228140.6905597297346765.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/02/permohonan-pembetulan-amaun-pengeluaran.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/02/permohonan-pembetulan-amaun-pengeluaran.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content