Pembayaran Terakhir i-Lestari Ialah Pada Bulan April

 


Sedia maklum bahawa pembayaran i-Lestari untuk bulan Mac telah diawalkan dan dibayar pada hujung Februari lalu.

Hal ini disebabkan pemansuhan kriteria i-Sinar pada bulan Mac.

Oleh itu, tiada pembayaran yang akan dilaksanakan pada bulan Mac.

Pembayaran Terakhir i-Lestari

Ramai yang mendakwa bahawa pembayaran hujung Februari merupakan pembayaran akhir i-Lestari tetapi ianya tidak benar sama sekali.

Jika diikutkan jadual asal sebelum perubahan tarikh, pembayaran terakhir i-Sinar ialah pada bulan April bermula 1 - 12 April.

Kemaskini daripada KWSP turut menyatakan bahawa tarikh diatas merupakan tarikh terakhir pembayaran i-Lestari.

Anda boleh rujuk gambar di bawah yang menyatakan bahawa 1 April merupakan pembayaran terakhir.


Sumber : Facebook

Anda juga boleh menyemak tarikh pembayaran ke akaun anda melalui i-Akaun KWSP anda.


Cara Semakan Status Pembayaran i-Lestari Secara Online
  1. Anda perlu layari laman web rasmi i-Lestari secara online melalui pautan yang diberikan disebelah https://ilestari.kwsp.gov.my/check-status.php  
  2. Anda perlu memasukkan Nombor Kad Pengenalan dan Nombor Telefon Bimbit yang disahkan.
  3. Klik captcha "saya bukan robot" dan klik butang semak.
Cara Pembatalan Pengeluaran i-Lestari 
  • Maklumat permohonan pengeluaran i-Lestari terdahulu tidak akan dipaparkan, 
  • Anda perlu memastikan mempunyai maklumat permohonan pengeluaran terdahulu sebagai rujukan.
  • Bayaran bulanan akan terus terhenti dengan pembatalan.
  • Sekiranya kaedah bayaran semasa adalah Arahan Bayaran, pembatalan boleh dilakukan  di Kaunter KWSP melalui Janji Temu Online.
  • Jika anda ingin membuat permohonan semula setelah pembatalan, permohonan semula i-Lestari boleh dibuat pada hari berikutnya setelah pembatalan.
  • PEMBATALAN PENGELUARAN i-LESTARI


Pembayaran Terakhir i-Lestari Ialah Pada Bulan April Pembayaran Terakhir i-Lestari Ialah Pada Bulan April Reviewed by Admin Mikah on 3/13/2021 Rating: 5

18 ulasan:

  1. Sy x dapat pun kwsp..tp sy penah keja kilang 7bulan

    BalasPadam
  2. Ilestari masih ada lagi tak

    BalasPadam
  3. Liestari masih ada lagi tak

    BalasPadam
  4. entah cakap pon xkna,xckp pon xkna,sudah dua bulan duit dari kwsp yg masuk ke akaun bank tidak mencukupi dgn apa yg sepatutnya masuk..sebelum tiada i-sinar,ilestari tidak pernah lagi shot,tp bila ada i-sinar ni,hanya bulan pertama sahaja yg masuk 5500,bulan seterusnya masuk 1000,begitu juga bulan ke3 1000..

    tetapi bulan ke2 itu sy dpt msg info duit sudah masuk ke akaun 2x,selepas kejadian itu sy keluarkan semua duit dlm akaun,ternyata bulan ke3 pon sama juga...sy tidak thu siapa yg salah,sebab sy belum ada kesempatan utk pergi kemaskini kwsp dan juga penyata bank..

    sepatutnya pihak kwsp patut bgtahu dgn cara sms bahawa pembayaran ditamatkan kerana amaunt tdk mencukupi ataupon sebarang kenyataan,klu sekadar bgthu dgn media itu tidak semua pencarun akan tahu info2 penting...kerana tak semua org duk mengadap tv mahupon internet ni...utk mengelakkan dari berlaku perkara yg tidak dingini jga menjadi nma baik kwsp itu sendiri perlu berbuat sesuatu...

    bukan tidak percaya
    tapi skrg banyak sangat pihak yg mengambil kesempatan dalam kesulitan org yg dalam kesusahan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awk blh dftr iakaun utk semakan details byrn yg awk dpt stp bulan.

      Padam
  5. Assalamualaikum yg saya punya ada ke i lestari.bilakah tarikh nya ya.saya perlukan duit nie

    BalasPadam
  6. pindaan to bgtau lulus, tp xde msk lg pon,, agak2

    BalasPadam
  7. St pon bila cek dh masuk tpi gi nk anbil xdak yg awal tu cuma yg masuk i sinar rm1000 dngn bpr ja tm300. Sapa x betol pon x taw

    BalasPadam
  8. Dalam iakaun saya last terima 10mac ada kah bulan april ne sya akan dpt lgi mohon penjelasan

    BalasPadam
  9. Bila tarikh sebenar i sinar akan masuk pindaan sudah lulus..di minta lihat jadual pembayaran melalui akaun dlm tempoh 3 hari berkerja..apabila di semak tiada tarikh n jadual pembayaran tuk pindaan amaun pon di situ..hanya yg bulan2 sblm nya sahaja..

    BalasPadam
  10. Segala pertanyaan rujuk ni ni 03-89226000 atau pergi ke pejabat KWSP yg berhampiran untuk sebarang pertanyaan. Jangan asyik nak mengeluh je.
    Sebab manusia sering melakukan kesilapan. Mana boleh dapat sebarang rezeki kalau kita tidak berusaha.

    BalasPadam
  11. Bila tarikh bayaran kedua i.sinar

    BalasPadam
  12. Berharap ilestari d teruskan kerana xramai yg mohon isinar pun.

    BalasPadam
  13. Kenapa i lestari saya bln4 tak masuk lagi biasa cepat 4 haribulan dh masuk ni dh lebih orang yg lambat dapat dah masuk

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.