Semakan Pindaan Pengeluaran i-Sinar Bermula 18 Mac

  Sedia maklum bahawa permohonan pindaan amaun pengeluaran sudah boleh dibuat bermula 8 Mac 2021 lalu. Kemudahan ini dilaksanakan kerana ram...

 


Sedia maklum bahawa permohonan pindaan amaun pengeluaran sudah boleh dibuat bermula 8 Mac 2021 lalu.

Kemudahan ini dilaksanakan kerana ramai pemohon yang telah membuat kesilapan 'tidak tarik habis' amaun pengeluaran pada tempoh hari.

Dalam tempoh tersebut terdapat sebilangan yang telah menerima maklum balas daripada KWSP berkenaan pindahan pengeluaran. Selain itu, terdapat juga pemohon yang telah menerima bayaran mengikut permohonan pindaan amaun.

Namun, masih ramai pemohon yang belum menerima maklum balas daripada pihak KWSP.

Semak Bermula 18 Mac

Kepada yang belum menerima maklum balas atau permohonan 'sedang diproses', KWSP membuat kenyataan bahawa semakan sekali lagi boleh dibuat pada
  • 18 Mac 2021 (Khamis)
  • Semakan boleh dibuat melalui portal rasmi i-Sinar



Perkara Penting Sebelum Membuat Pindaan Amaun

  1. Sila pastikan anda mempunyai maklumat permohonan pengeluaran i-Sinar terdahulu sebagai rujukan.
  2. Anda boleh mengemas kini nombor telefon dan maklumat berkaitan pembayaran seperti butiran akaun bank, amaun pengeluaran dan kaedah pembayaran.
Panduan Menukar Amaun Pengeluaran

Berikut ialah cara-cara yang telah dikongsikan

  1. Layar portal rasmi i-Sinar https://isinar.kwsp.gov.my/
  2. Klik pada Pindaan Pengeluaran kemudian masukkan nombor kad pengenalan dan nombor telefon anda.
  3. Klik 'Teruskan'
  4. Sahkan OTP anda yang akan dihantar melalui mesej.
  5. Sahkan nombor telefon dan alamat
  6. Pilih jumlah baru. *Anda tidak boleh membuat pindaan amaun sekiranya anda pernah memohon RM 10,000
  7. Jika selesai membuat pindaan amaun, klik pengesahan dan 'saya bukan robot' kemudian klik sahkan.

COMMENTS

BLOGGER: 9
  1. Balasan
    1. SEBELUM NI SAYA ADA BUAT PINDAAN PENGELUARAN...LULUS...KENAPA BILA SEMAK BALIK PERMOHONAN SEDANG DALAM PROSES...

      Padam
  2. sy lupa bila tarik pembayaran i sinar dlu pertama kali 15hb

    BalasPadam
  3. Pindaan katanya 3arj je sebulan lebih dah msih mcm tu

    BalasPadam
  4. Saye da mohon pindaan i sinar. Sjak 12 hb 3. Sekarang sudah 6hb 4. Masih menungu duit yg belum masuk. Sdangkan masa mohon, permohonan di luluskan. Tungu 3 hari utk dapatkan harbulan pembayaran. Nak kasi ke tidak. Dah dkat 2 mingu hari2 cek dekat A.T.M.

    BalasPadam
  5. Tolongla saya. Nak pakai duit. Rumah dah hri2 banjir. Anak2 tak sehat .. duit takde. Haih... Letih la hari3 g check x masok2. Nk hrap gaji ttup lubang je dah habes. Bila ni. Ak masok.

    BalasPadam
  6. Ni sbnrya nk pakai duit sbb tu minta tq.trdesak betul ok.knp kamu nk lengah lengah kan ni.

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,211,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,171,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Semakan Pindaan Pengeluaran i-Sinar Bermula 18 Mac
Semakan Pindaan Pengeluaran i-Sinar Bermula 18 Mac
https://1.bp.blogspot.com/-en1RY49BLDQ/YFAjavKoWoI/AAAAAAAACV0/JoaNg-1XDy4I1tJspoZnFv3ohm_-GESnQCNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210316_1030520.28176330015426765.png
https://1.bp.blogspot.com/-en1RY49BLDQ/YFAjavKoWoI/AAAAAAAACV0/JoaNg-1XDy4I1tJspoZnFv3ohm_-GESnQCNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210316_1030520.28176330015426765.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/03/semakan-pindaan-pengeluaran-i-sinar.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/03/semakan-pindaan-pengeluaran-i-sinar.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content