Bantuan Khas Sempena Aidilfitri RM 500 dan RM 250

 


Pada petang Khamis 22/4/2021, Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin telah membuat satu pengumuman melalui halaman rasmi Facebook beliau.

Pengumuman tersebut adalah untuk menyampaikan satu jenis bantuan khas sempena Aidilfitri bakal menjelma.

Kerajaan telah bersetuju untuk memberikan Bantuan Khas Aidilfitri kepada yang layak.

Jumlah Bantuan

Bantuan tersebut berjumlah RM 500 dan RM 250 setiap seorang yang layak.

Siapa Yang Layak ?

Bantuan RM 500 layak kepada penjawat awam yang memiliki 
  • Gred 56 dan ke bawah
  • Termasuk kakitangan Contract Of Service, Contract For Service, Pegawai Sambilan Harian serta lantikan di bawah MYSTEP.
Manakala bantuan RM 250 layak kepada semua pesara kerajaan.

Tarikh Pembayaran ?

Pembayaran dijangkakan akan dilaksana bermula pada 6 Mei depan.

Boleh rujuk kenyataan rasmi di bawah :



Bantuan Khas Sempena Aidilfitri RM 500 dan RM 250 Bantuan Khas Sempena Aidilfitri RM 500 dan RM 250 Reviewed by Admin Mikah on 4/22/2021 Rating: 5

7 ulasan:

  1. Knpa yg ada kerja pulk dpt bantuan Duit raya?ibu tungal dan ank2 yatim dn yg tak mampu cm mana pulk?

    BalasPadam
  2. As.kum mcm mana? kalau saya ada I.kasih je.dan tak berkerja boleh' ke memohon?

    BalasPadam
  3. Memang x logik diterima akal...yg kaya bertambah kaya , yg miskin bertambah miskin.mana letak keadillan ni..ibu tunggal pun mesti dibantu.
    Jangan pilih kasih...dlm memerintah...nanti diakhirat nanti tau lh ..pembalasan rasa susah. Itu pun kalau org yg hidup mau mendoakan mereka...memaafkan.sumpah org miskin lebih mustajab dari otg kaya..ingat tu..

    BalasPadam
  4. bodoh nya la sistem macam ni..yang bkeja d bagi bantuan...penjawat awam. .knpa x snua sahaja manusia d malaysia nu...adoii pindah england la saya.....d sna penanggur pun d bayar duit oi...hahahahaha

    BalasPadam
  5. Nak tanya seseorg yg baru saja di tamat kan kontrak akan dapat jg ka bantuan ni?

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.