Bantuan RM 300 Untuk Beli Telefon Pintar

  Pada pembentangan PEMERKASA  pada Mac lalu, pelbagai insentif daripada pelbagai sektor yang telah diumumkan oleh Perdana Menteri, Tan Sri ...

 


Pada pembentangan PEMERKASA  pada Mac lalu, pelbagai insentif daripada pelbagai sektor yang telah diumumkan oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Antara insentif yang menarik perhatian rakyat ialah pelaksanaan GKP 3.0 dan bantuan RM 500 kepada penerima BPR.

Selain itu, insentif subsidi atau bantuan RM 300 kepada pelajar untuk membeli telefon pintar turut terdapat.

Subsidi Pembelian Telefon Pintar RM 300

Perdana Menteri berkata, subsidi yang disediakan adalah untuk merapatkan jurang digital golongan B40 dan menyokong agendo pendigitalan negara.

Umum tahu bahawa pada pembentangan Belanjawan 2021 November lalu, Menteri Kewangan menyatakan bahawa subsidi pembelian telefon pintar adalah RM 180 seorang.

Kini nilai RM 180 itu telah dinaikkan kepada 
  • RM 300 seorang.
Syarat Kelayakan 

Berikut merupakan syarat kelayakan yang ditetapkan oleh pihak kerajaan, bantuan ini terbuka kepada 
  • Isi rumah yang mempunyai anak yang masih bersekolah
  • Semua penerima BPR dan rakyat yang tergolong dalam B40 layak.
Cara Permohonan 

Setakat ini, tiada kenyataan rasmi atau panduan rasmi berkaitan cara permohonan bantuan tersebut. 

Pengumuman rasmi serta panduan kemungkinan besar akan dikeluarkan pada Mei depan.



COMMENTS

BLOGGER: 7
  1. Tak ada ke bantuan untuk peniaga2 kecil??mcm peniaga yg berniaga kecil kecilan di kampung ..yg tiada ssm..

    BalasPadam
  2. Mcm mana nk mohon hp utk ank2 tu ye

    BalasPadam
  3. Macam mana nak mohon hp utk anak2

    BalasPadam
  4. Ada tak bantuan buat peniaga kecil2an yg tak ada lesen anak pun ramai

    BalasPadam
  5. Xde ke bantuan untuk kami yg Tiada Ssm.. Peniaga kecil ank pom ramai..kesian laa kat kami

    BalasPadam
  6. Macam mana nk mohon hp two

    BalasPadam
  7. bolehkah dapat macam saya terdaftar E-kasih?

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,214,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,173,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Bantuan RM 300 Untuk Beli Telefon Pintar
Bantuan RM 300 Untuk Beli Telefon Pintar
https://1.bp.blogspot.com/-DeYEwb12ph0/YHSaFkSG9eI/AAAAAAAACbc/gEXEpFSo8GQj_KFV6iKYuFMAqoiNXdS3gCNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210413_0305210.5724039309975764.png
https://1.bp.blogspot.com/-DeYEwb12ph0/YHSaFkSG9eI/AAAAAAAACbc/gEXEpFSo8GQj_KFV6iKYuFMAqoiNXdS3gCNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210413_0305210.5724039309975764.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/04/bantuan-rm-300-untuk-beli-telefon-pintar.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/04/bantuan-rm-300-untuk-beli-telefon-pintar.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content