MyKasih Kapital : Bantuan Modal RM 1,000

  Bantuan Modal Perniagaan telah dibuka kepada usahawan wanita yang kekurangan modal. Permohonan boleh dibuat melalui Yayasan Kebajikan Nega...

 


Bantuan Modal Perniagaan telah dibuka kepada usahawan wanita yang kekurangan modal. Permohonan boleh dibuat melalui Yayasan Kebajikan Negara (YKN).


Apa Itu MyKasih Kapital ?

Program Bantuan MyKasih Kapital merupkan  salah satu insentif tambahan kerajaan yang diumumkan oleh Perdana Menteri sempena Hari Wanita pada 8 Mac 2021.

Insentif tambahan tersebut adalah untuk memberi faedah secara langsung kepada kaum wanita yang berbentuk suntikan modal perniagaan. Pemberian insentif ini ialah salah satu usaha menggalakkan kaum wanita berniaga terutamanya yang terlibat dalam bidang e-dagang atau dropship.

Objektif Insentif 

Terdapat beberapa objektif ke atas pelaksanaan insentif tersebut, antaranya :
  1. Memperkasakan ekonomi kumpulan sasar yang terkesan dengan pandemik wabak COVID-19 melalui bantuan modal perniagaan.
  2. Membantu meningkatkan taraf hidup mereka yang memerlukan bantuan kewangan segera melalui peruntukan kewangan bagi memulakan perniagaan.
  3. Pendekatan yang mengoptimumkan potensi individu berdasarkan bidang kemahiran mereka agar tidak terus bergantung kepada bantuan kerajaan sepenuhnya.
Jumlah Bantuan 

Pemohon yang layak anda menerima bantuan modal perniagaan berjumlah RM 1,000 setiap pemohon yang layak.

Syarat Kelayakan 

Berikut merupakan syarat kelayakan yang ditetapkan :
  • Warganegara Malaysia yang berumur 13 tahun ke atas
  • Golongan wanita sahaja
  • Ketua keluarga yang merupakan pencari nafkah utama keluarga 
  • Individu yang menanggung keluarga tetapi hilang mata pencarian
  • Wanita yang mempunyai suami tetapi suami tidak berkeupayaan untuk mencari nafkah disebabkan sakit
  • Berminat dan bersungguh-sungguh menceburi bidang perniagaan sebagai sumber pendapatan
Cara Permohonan 
  1. Permohonan boleh dibuat melalui pautan berikut : PERMOHONAN MYKASIH KAPITAL
  2. Isi seluruh butiran yang diperlukan sehingga selesai.
Maklumat Lanjut 

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut sila hubungi talian hotline MyKasih Kapital di : 03-8323 2433

COMMENTS

BLOGGER: 17
  1. Bpr boleh buat pemonan baru lagi...sy x dpat bpr

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum sya nk semak nama mykasih kapital ni mcm mne ya

    BalasPadam
  3. bpr mc ble buat permohonan baru kah sy tdk dpt bpr

    BalasPadam
  4. sya tk pernah dpt apa2 bantuan..sedangkn sumami tiada pndapatan sejak pkp

    BalasPadam
  5. macam mana nak semak permohonan

    BalasPadam
  6. Bagaimana nak semak permohonan mykasih kapital

    BalasPadam
  7. Macam Mana cara nak permohon

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagaimana nak buat dan semak
      Permohonan tersebut?
      Drpd Hasbullahhimo
      +601151564281

      Padam
  8. Boleh buat permohonan untuk e-kasih tak

    BalasPadam
  9. Kepada menteri sekalian, system kepada bantuan bantuan tersebut sila la link up semua kementerian yang berkenaan, janganlah buat sampai orang yang tidak beberape faham langsung pasal system andaipun negara kita sudah ada jabatan yang berkenaan bertanggungjawab atas data data tersebut di bawah jaga an jabatan Perdana menteri, tolongla buat system yang ringkas dan tepat untuk kesenangan semua orang yang me merujuk atau mengunakannya, oleh kerana orang yang layari system tersebut sudah cukup menghadapi masalah rutin income mereka.

    BalasPadam
  10. Bolehkah saya memohon bantuan mykasih kapital dan layakkah...
    Saya ingin memerlukan bantuan untuk perniagaan kecil-kecilan untuk bebanan suami saya y tdak ada pekerjaan y tetap...

    BalasPadam
  11. MyKasih capital dh ttup nape msih iklankn lgi...atau ada link Bru..

    BalasPadam
  12. Sepatutnya bantuan dari kerajaan di awalkan,memandangkan ramai rakyat yang sangat2 memarlukan saat ini.suda lah bantuan hanya rm500,bakul makanan pun tiada,kasian kami sebagaivrakyat yang susah..kami perlu sangat bantuan dari kerajaan dengan segara

    BalasPadam
  13. hari tu sudah memohon lepas tu x kabar mcam mna mau chek ni arr

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,214,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,173,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: MyKasih Kapital : Bantuan Modal RM 1,000
MyKasih Kapital : Bantuan Modal RM 1,000
https://1.bp.blogspot.com/-rUojaOOI6RM/YHc2Skg4XeI/AAAAAAAACb8/J8ryqX3UxeceZD7l-OnpYNj2XZz9cvdIACNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210415_0235590.3274642010382448.png
https://1.bp.blogspot.com/-rUojaOOI6RM/YHc2Skg4XeI/AAAAAAAACb8/J8ryqX3UxeceZD7l-OnpYNj2XZz9cvdIACNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210415_0235590.3274642010382448.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/04/mykasih-kapital-bantuan-modal-rm-1000.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/04/mykasih-kapital-bantuan-modal-rm-1000.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content