Amaun pembayaran untuk Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) fasa 3 (Penerima lama)

 


Sedia maklum bahawa pembayaran Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) Fasa 2 akan mula dikreditkan pada 7 Mei sehingga 2021.

Pembayaran terbahagi kepada 2 kategori. Kategori pertama ialah penerima lama manakala kategori kedua ialah penerima baharu.

Penerima lama ialah penerima yang sudah menerima BPR Fasa 1.

Manakala penerima baharu bermaksud pemohon yang membuat permohonan sehingga Februari lalu dan telah lulus. Penerima baharu ini tidak mendapat bayaran pada Fasa 1. Oleh itu, jumlah pembayaran antara penerima lama dan baharu untuk fasa 2 adalah berbeza.

Pada penulisan kali ini, kami akan menerangkan jumlah baki pembayaran BPR Fasa 2 yang akan dibayar untuk Fasa 3 nanti.

Baki Pembayaran Untuk BPR Fasa 3 (Penerima Lama)

1) Isi rumah berpendapatan RM 2,500 dan ke bawah

  • 0-1 anak = RM 500, jumlah penuh bantuan RM 1,200
  • 2 dan ke atas anak = RM 1,100, jumlah penuh bantuan RM 1,800

2) Isi rumah berpendapatan RM 2,501 - RM 4,000
  • 0-1 anak = RM 200 jumlah penuh bantuan RM 800
  • 2 dan ke atas anak = RM 600,  jumlah penuh bantuan RM 1,200

3) Isi rumah berpendapatan RM 4,001 - RM 5,000
  •  0-1 jumlah anak = RM 100 jumlah penuh bantuan RM 500
  • 2 dan ke atas jumlah anak = RM200, jumlah penuh bantuan RM 750
  • Pemohon berumur 60 tahun ke atas (jumlah anak 0-1 orang) = RM 200, jumlah penuh bantuan RM 600

Amaun pembayaran untuk Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) fasa 3 (Penerima lama) Amaun pembayaran untuk Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) fasa 3 (Penerima lama) Reviewed by Admin Mikah on 5/19/2021 Rating: 5

23 ulasan:

  1. Bpr fasa 2 ni saya tak dapat alasan tak lulus sebab pengesahan status perkahwinan dan bila boleh buat kemaskini maklumat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun xlulus disebabkan tiada dokumen perceraian. Bagaimana nak buat online utk kemaskini dokumen?

      Padam
  2. Fasa 2 ni sy tak dapat lagi

    BalasPadam
  3. Fasa 2 saya pn xdpt lg..status lulus & dalam proses pengkreditan tp smpai skrg xdpt2..hmmmmmmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila pergi ke cawangan bsn..tunjuk ic ..mereka akn bg cash..x kisah sblm ni masa permohonan anda letak bank lain selain bsn..saya dah dpt cash

      Padam
  4. Fasa 2 suami Sya x lulus pun...minta2 adalah rezeki Sya lpas ni...

    BalasPadam
  5. Saya penerima gkp suami tak layak terima bpr saya pengeusaha runcit kampung2 pendapatan pun satu hari belum tentu ada suami kerja makanik tapi sekarang tidak layak terima bantuan di sebabkan gkp kalau tau tdkla d mohon..

    BalasPadam
  6. sms lulus terima bpr sdh ada tapi duitnya smpi skrg blm msk2

    BalasPadam
  7. Fasa 1 lulus tapi fasa2 tidak lulus alasan pasangan menerima gkp. Setahun tak meniaga (pkp1). Duit gkp , bpn itulah utk belanja rumah ,bil3 belanja anak3 di IPT. Alhamdulillah ... 😣

    BalasPadam
  8. Fasa ke 2 masuk akaun suami or isteri. Pening.

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu termasuk pada nama siapa kita apply bpr dan a/c siapa yg kita bagi

      Padam
  9. Bpr utk fasa 2, saya belum dapat lagi. Agak² bila boleh dapat

    BalasPadam
  10. Nama pemohon suami akaun bank osteri.suami dapat mesej kata lulus bpr.tp duit tak masuk pun.cek bpr online dalam proses pengkreditan.sampai sekarang duit tak masuk pun.

    BalasPadam
  11. Fasa 1 n fasa 2 i xlulus...
    I xkerja, suami xkeje pun xdpt😭

    BalasPadam
  12. Fasa 1 lulus.. fasa 2 gagal alasan pasangan penerima gkp.. ssh nak komen apa da apa pun Alhamdullilah rezeki suami dpt kerja dlm keadaan negara terumbang ambing ni

    BalasPadam
  13. Saya suri rumah..katanya tak dpt sbb gkp...suami saya kontraktor...skrgvtak boleh buat kerja sgt sbb pkp semakin ketat..saya bukan kerja mkn gaji😪
    Harap2 dpt lah rezeki kami

    BalasPadam
  14. Fasa 1 dapat...fasa 2 alasan yang tak menasabah..status pasangan la..surat cerai kena sahkan oleh kerajaan la...padahal mmg kita bagi benda yang betul kot...macam macam...

    BalasPadam
  15. Fasa 1 dapat fasa 2 sampai sekarang tak masuk acc. Tak tahu knp. Saya ibu tunggal 4 org anak...tak berkerja.

    BalasPadam
  16. Fasa 1 masuk...fasa 2 x masuk..permohonan lulus tp x masuk smpai skarang..dlm proses pengkreditan

    BalasPadam
  17. Mohon i sinar 2.0 dijalankan

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.