Bantuan untuk 'Total Lockdown'

 



Sudah tentu, Kementerian Kewangan akan mengumumkan beberapa pakej bantuan khas kepada rakyat setelah pengumuman total lockdown bermula Selasa ini.

Pengumuman penutupan penuh sektor sosial atau total lockdown adalah kerana jumlah kes positif COVID-19 semakin meningkat. Penutupan penuh ini ialah untuk membendung peningkatan kes positif tersebut.

Bantuan Untuk Rakyat Menghadapi Total Lockdown 

Setakat ini, tiada pengumuman bantuan yang akan diberikan kepada rakyat dan sektor ekonomi yang terjejas.

Tetapi, ramai rakyat berharap agar bantuan yang akan diberikan adalah tepat dan dinikmati oleh semua golongan.

Rakyat juga berharap agar i-Sinar 2.0 dan i-Lestari 2.0 akan dilaksanakan selain daripada pakej bantuan yang lain.

Pengumuman Pakej Bantuan 

Berita yang baru sahaja diperolehi, pengumuman bantuan akan disiarkan secara langsung pada 31 Mei 2021, jam 9 malam.

Pengumuman akan dilakukan oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. 




Bantuan untuk 'Total Lockdown' Bantuan untuk 'Total Lockdown' Reviewed by Admin Mikah on 5/31/2021 Rating: 5

14 ulasan:

  1. berharap i-lestari 2.0 dan i-sinar 2.0 dilanjutkan

    BalasPadam
  2. Kami sangat mengharap isinar dan ilestari dilanjutkan

    BalasPadam
  3. Saya perniaga...butik pkaianingin memohon gerak khas prihatin

    BalasPadam
  4. Kami sangat mengharapkan ilestari dan isinar dilanjutkan

    BalasPadam
  5. Tolong lanjutkn i-sinar sy tidak bekerja bagaimana saya hendak membuat duit sewa rumah mkn minum tiap2 bln jika keadaan kini berterusan..tolong faham akn keadaan rakyat yg meganggur tiada kerja..rasa mcm nk bunuh diri jer hutang belambak nk dibayar..tolong lah

    BalasPadam
  6. Bagi yg kategori bujang yg tidak mempunyai akaun bank kami diminta utk tunggu sehingga nom voucher dpt baru pi bank utk menuntut wang BPR fasa2...sekarang pulak lockdown mana nk bg nom voucher tu? Kan bagus klau wang tersebut disalurkan melalui ewallet masing2..kesian kami pun sikit
    Kami pun kena mkn apatah lagi nk beli brg dapur pun terpaksa beli utk hutang..kami pun manusia juga prihatin sikit

    BalasPadam
  7. MOHON KERAJAAN & PEGAWAI KWSP TOLONG LANJUTKAN PEMBAYARAN ISINAR,ITU LAH WANG UNTUK URUSKAN KELUARGA DARI SEGI PEMBELANJAAN & PEMBAYARAN RUMAH. DARI 18/3/2020 HINGGA KINI SUMBER PENDAPATAN TIADA.HARAP FAHAM SEWAJARNYA PADA KERAJAAN & PEGAWAI KWSP.

    BalasPadam
  8. Betul harap kerajaan lanjutan Isinar dan Ilestari bagi meneruskan kelangsungan hidup. Untuk menjaga orang tua, anak-anak yang ramai. Harap kerajaan mempertimbangan unruk semua rakyat yang terjejas semasa pendemik ini.

    BalasPadam
  9. Mohon i-sinar dan i-lestari dilanjukkn lagi

    BalasPadam
  10. Mohon BPN di teruskn untuk Rakyat sbb tak semua Rakyat lulus BPR,seperti sya ibu tggal kpda 2 anak memang terasa Sgt Dan lagi2 masa2 pandemic nie.. BPR fasa 1 dpt tpi fasa 2 tak dpt Kena merayu lgi. Klau la BPN di laksana sprti mula2 dlu blh la meringankan beban Rakyat..

    BalasPadam
  11. Bagi yang BERKERJA pun Masa lockdown macam ni...susah juga..gaji pun Tak seberapa anak ramai..barang keperluan harap harian pun di Naik Kan harga Dan alasan sebab pkp ni..jangan pandang pada yg tiada kerja sahaja..tetapi harap pandang juga pada yg kerja tapi sentiasa tidak mencukupi.. kami mengharapkan kerajaan lanjutkan I-SINAR Dan i-lestari..semua rakyat terjejas dengan pandemik ini..semua rakyat memerlukan bantuan..bukan pada yang tidak bekerja sahaja..

    BalasPadam
  12. Isinar dan ilestari mohon disambung semula semua terjejas akibat pandemik nie...

    BalasPadam
  13. Pengajar sekolah memandu yang tiada basic salary tolong ambil perhatian jangan lepas pandang wahai kerajaan perikatan nasional

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.