Geran Khas Prihatin PERMAI : Pembayaran RM 500 & RM 1000 Kepada Penerima Gagal Kredit Bermula 28 Mei

 


Pada pembayaran Geran Khas Prihatin PERMAI pada Mac lalu, ramai penerima telah gagal kredit dan bantuan tidak dapat disalurkan.

Oleh itu, sehingga 19 Mac lalu, kelonggaran telah diberikan supaya penerima yang GAGAL KREDIT membuat pengemaskinian akaun bank masing.

Pembayaran Semula 

Setelah pengemaskinian berjaya dilakukan, kerajaan telah mengumumkan pembayaran GKP PERMAI kepada status GAGAL KREDIT akan dilakukan bermula 
  • 28 Mei

Jumlah Bantuan ?

Jumlah bantuan yang bakal diterima oleh pemohon ialah berjumlah RM 500 dan RM 1000.
  • Penerima yang berada di negeri PKP akan dibayar one-off RM 1000.
  • Manakala di negeri lain pula akan dibayar RM 500.
Syarat Kelayakan ?

Tiada syarat kelayakan diperlukan kerana GKP Tambahan ini akan diberikan kepada penerima GKP 1.0, GKP 2.0 dan GKP Rayuan.

Cara Permohonan ?

Tiada permohonan diperlukan untuk GKP Tambahan PERMAI ini.

Cara Pembayaran ?

Pembayaran RM 500 dan RM 1000 tersebut akan terus dikreditkan ke dalam akaun pemohon yang layak sebelum ini.

COMMENTS

BLOGGER: 3
  1. Ok ...mcm ni..saya family asnaf dari Melaka. mcm saya Golongan B40...selama nii dri brim..bpn..bpr suami saya mmg dapat...saya sebagai isteri mmg ad ssm...utk prniagaan kecilan saja..masakan panas goreng2 tu jee mnumpng warung ayah saya... Dan pernah mndapat GKP...Dgn keadaan suami saya ad masalah jntung...dia x de lagi kerja...mmbntu brniaga@ buat krja2 kampung yg brpendaptan rm300-500 sebulan...ad kerja ad gaji...kadang2 x de langsung job...skrg da pkp dri bln puasa...mmg saya x de meniaga...mnunggu customer nk dpt jualan sehari rm30.00- rm50.00 pn susah..kdang2 x de lngsung jualan.. Bila kerajaan umumkn bpr untuk yg telah mndapt GKP tak layak terima...alangkah trperanjatnya..dgn nk raya lgi...dgn ank masih brsekolah lgi 4 org semua...dgn x de duit kt tgn...dgn nk byr duit pinjamn tekun..Pnjmn prniagaan lain...x de sumber lain...utk GKP yg brniaga bkn nya dpt setiap buln pn...yg sentiasa mndapt bpr setiap tahun mnghrpkn kali ni...hampa belaka...bpr utk golongan B40 yg ad tanggungan..jgn la sama kn...kami brharap sgt golongan B40 biarlah mndapt ap yg biasa kami dpt ...bpr tuu dpt la mmbri sikit keperluan prbelnjaan kami masa tempoh pkp nii...skrg mmg x de duit lngsung kt tgn....GKP utk prniagaan...kami yg ad SSM ni buln la brniaga besar2 dan bukn lah brpendapatan ratus2 setiap hari...bkan lah brpendapatan puluh ribu setiap bulan...hrap dpt prtimbngkan BPR kami utk golongan B40 seperti kami....saya asnaf dari melaka...sekian.

    BalasPadam
  2. Salam sejahtera.saya ingin tahu saya layak ke tidak.

    BalasPadam
  3. alasan ada ssm skg semua sy dah batalkan...alasan anak ANGKAT sy tidak daftar di jkm...tapi sekolah bt kerja sekolah juga tuan...harap Bpr dapat di lulus kan🙏

    BalasPadam

Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bajet 2022,4,Bantuan,285,Bantuan Bukan Kerajaan,5,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,205,IPT,9,Jawatan Kosong,15,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,79,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,13,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,125,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Geran Khas Prihatin PERMAI : Pembayaran RM 500 & RM 1000 Kepada Penerima Gagal Kredit Bermula 28 Mei
Geran Khas Prihatin PERMAI : Pembayaran RM 500 & RM 1000 Kepada Penerima Gagal Kredit Bermula 28 Mei
https://1.bp.blogspot.com/-mIedoZaaKzQ/YLSQE6aVNZI/AAAAAAAACoo/xdsa_-FgRoUCWFn0IxP04eiOADd-WaQewCNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210531_1527330.5610182369746176.png
https://1.bp.blogspot.com/-mIedoZaaKzQ/YLSQE6aVNZI/AAAAAAAACoo/xdsa_-FgRoUCWFn0IxP04eiOADd-WaQewCNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210531_1527330.5610182369746176.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/05/geran-khas-prihatin-permai-pembayaran.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/05/geran-khas-prihatin-permai-pembayaran.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content