Geran Khas Prihatin PERMAI : Pembayaran RM 500 & RM 1000 Kepada Penerima Gagal Kredit Bermula 28 Mei

 


Pada pembayaran Geran Khas Prihatin PERMAI pada Mac lalu, ramai penerima telah gagal kredit dan bantuan tidak dapat disalurkan.

Oleh itu, sehingga 19 Mac lalu, kelonggaran telah diberikan supaya penerima yang GAGAL KREDIT membuat pengemaskinian akaun bank masing.

Pembayaran Semula 

Setelah pengemaskinian berjaya dilakukan, kerajaan telah mengumumkan pembayaran GKP PERMAI kepada status GAGAL KREDIT akan dilakukan bermula 
  • 28 Mei

Jumlah Bantuan ?

Jumlah bantuan yang bakal diterima oleh pemohon ialah berjumlah RM 500 dan RM 1000.
  • Penerima yang berada di negeri PKP akan dibayar one-off RM 1000.
  • Manakala di negeri lain pula akan dibayar RM 500.
Syarat Kelayakan ?

Tiada syarat kelayakan diperlukan kerana GKP Tambahan ini akan diberikan kepada penerima GKP 1.0, GKP 2.0 dan GKP Rayuan.

Cara Permohonan ?

Tiada permohonan diperlukan untuk GKP Tambahan PERMAI ini.

Cara Pembayaran ?

Pembayaran RM 500 dan RM 1000 tersebut akan terus dikreditkan ke dalam akaun pemohon yang layak sebelum ini.
Geran Khas Prihatin PERMAI : Pembayaran RM 500 & RM 1000 Kepada Penerima Gagal Kredit Bermula 28 Mei Geran Khas Prihatin PERMAI : Pembayaran RM 500 & RM 1000 Kepada Penerima Gagal Kredit Bermula 28 Mei Reviewed by Admin Mikah on 5/31/2021 Rating: 5

3 ulasan:

  1. Ok ...mcm ni..saya family asnaf dari Melaka. mcm saya Golongan B40...selama nii dri brim..bpn..bpr suami saya mmg dapat...saya sebagai isteri mmg ad ssm...utk prniagaan kecilan saja..masakan panas goreng2 tu jee mnumpng warung ayah saya... Dan pernah mndapat GKP...Dgn keadaan suami saya ad masalah jntung...dia x de lagi kerja...mmbntu brniaga@ buat krja2 kampung yg brpendaptan rm300-500 sebulan...ad kerja ad gaji...kadang2 x de langsung job...skrg da pkp dri bln puasa...mmg saya x de meniaga...mnunggu customer nk dpt jualan sehari rm30.00- rm50.00 pn susah..kdang2 x de lngsung jualan.. Bila kerajaan umumkn bpr untuk yg telah mndapt GKP tak layak terima...alangkah trperanjatnya..dgn nk raya lgi...dgn ank masih brsekolah lgi 4 org semua...dgn x de duit kt tgn...dgn nk byr duit pinjamn tekun..Pnjmn prniagaan lain...x de sumber lain...utk GKP yg brniaga bkn nya dpt setiap buln pn...yg sentiasa mndapt bpr setiap tahun mnghrpkn kali ni...hampa belaka...bpr utk golongan B40 yg ad tanggungan..jgn la sama kn...kami brharap sgt golongan B40 biarlah mndapt ap yg biasa kami dpt ...bpr tuu dpt la mmbri sikit keperluan prbelnjaan kami masa tempoh pkp nii...skrg mmg x de duit lngsung kt tgn....GKP utk prniagaan...kami yg ad SSM ni buln la brniaga besar2 dan bukn lah brpendapatan ratus2 setiap hari...bkan lah brpendapatan puluh ribu setiap bulan...hrap dpt prtimbngkan BPR kami utk golongan B40 seperti kami....saya asnaf dari melaka...sekian.

    BalasPadam
  2. Salam sejahtera.saya ingin tahu saya layak ke tidak.

    BalasPadam
  3. alasan ada ssm skg semua sy dah batalkan...alasan anak ANGKAT sy tidak daftar di jkm...tapi sekolah bt kerja sekolah juga tuan...harap Bpr dapat di lulus kan๐Ÿ™

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.