Pembayaran i-Sinar akan berakhir pada Jun 2021. Semak sekarang !

 


Setelah pembayaran i-Lestari tamat pada April lalu, kini giliran i-Sinar pula. Untuk pengetahuan anda, pembayaran i-Sinar akan berakhir pada Jun 2021.

Setelah diperkenalkan hampir 6 bulan, ternyata i-Sinar sangat membantu penerima lebih-lebih lagi mereka yang menghadapi masalah kewangan.

Pembayaran i-Sinar 

i-Sinar merupakan satu kemudahan dimana para pencarum KWSP dibenarkan untuk mengeluarkan wang KWSP mereka daripada Akaun 1.

Kemudahan ini diperkenalkan dalam pembentangan Belanjawan 2021 pada November 2020 dan dilancarkan bermula Januari 2021.

Jadual Pembayaran i-Sinar Jun 2021

Untuk tarikh pembayaran i-Sinar Jun ini, pembayaran adalah sama tarikh seperti bulan-bulan sebelumnya.

Oleh itu, pembayaran akan dilakukan bermula 1 Jun 2021. Seperti biasa pembayaran ialah secara berperingkat.

Manakala, pembayaran turut dilaksanakan mengikut kumpulan masing-masing.

  • Anda boleh semak tarikh pembayaran daripada i-Akaun anda. 
Berikut adalah contoh tarikh pembayaran i-Sinar yang dilaksanakan pada Jun.


i-Sinar diteruskan / i-Sinar 2.0 ?

Para pencarum dan penerima i-Sinar sangat berharap kerajaan akan meneruskan kemudahan i-Sinar ini. Ditambah pula PKP 3.0 yang telah diumumkan pada Mei. 

Sudah tentu dengan PKP, sumber pendapatan rakyat akan terjejas.

Pembayaran i-Sinar akan berakhir pada Jun 2021. Semak sekarang ! Pembayaran i-Sinar akan berakhir pada Jun 2021. Semak sekarang ! Reviewed by Admin Mikah on 5/21/2021 Rating: 5

33 ulasan:

  1. Kami berharap agar kerajaan meneruskan i sinar 2.0 untuk rakyat malaysia memandangkan ramai lagi rakyat yang sedang terjejas ร kibat hilang pekerjaan kerana covid..hidup kerajaan pร katan harapan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya mengharapkan i sinar i lestari dilanjutkan lagi..

      Padam
    2. SAYA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA BERHARAP AGAR KERAJAAN MENERUSKAN LAGI PEMBERIAN I SINAR 2.0 MEMANDANGKAN MAJIKAN TELAH MEMOTONG CUTI TAHUN BAGI MENGURANGKAN JUMLAH PEKERJA SEBANYAK 60%.JIKA CUTI TAHUNA SUDAH HABIS SAYA AKAN MENGALAMI POTONGAN GAJI.DOA TOK ABAH MENDENGAR KELUHAN SAYA.

      Padam
  2. Sebelum ni saya ada dapat bantuan bpn. Knape skrg Sy x dapat kod 05 mana saya ni bujang lgi. Aduh lh

    BalasPadam
  3. Bantuan Covin 19 MCM mana ni..

    BalasPadam
  4. Saya ibu tunggal bekerja sbgai sorang jurumakeup yg mana pekerjaan saya terjejas sepenuhnya spnjang PKP..ank² masih belajar di kolej,tahfiz & sek men biasa.. Alhamdulillah saya terima BPN tp BPR fasa ke 2 xlulus.Saya jgk xpernah terima BSH yg mana dikatakan xlayak..

    BalasPadam
  5. KAMI SEMUA RAKYAT MALYSIA MMNGHARAKAN I SINAR 2.0 DI TERUSKAN.. ITU LA WANG SMPANAN KMI YNG NK GUNA SHARIAN.. DH LA RAKYAT MCM KMI NI SDAH TIADA KJA..KMI SMUA MAU I SINAR DI TERUSKN ITU LA WANG SMPANAN KMI YG ADA...DH LA PKP NK LASTAS NGERI PN SUSAH..

    BalasPadam
  6. TLONG UTAMAKN RAKYAT YG MEMRLUKAN SPERTI KMI YG SDAH HLANG PKERJAAN..KMI SMUA MAU I SINAR DITERUKN ITU LA WANG SMPANAN KMI YG ADA.. TK KN KMI SMUA NK PNJAM ALONG PLK..SMUA KMI NK KNA KNA BYAR API AIR KPERLUAN DPUR LGI...KMI SMUA RKYAT MLAYSIA MAU I SINAR DI TERUKN JGAK2...FIKIR RAKYAT SMA... KMI SMUA MAU WANG KMI

    BalasPadam
  7. saya berharap juga akan ade i sinar 2 semasa pkp 3 ini..

    BalasPadam
  8. Saya bersetuju pd setengah pencarum kwsp mohon diteruskan i sinar memandangkan pkp 3.0 dilaksanakan bagi meringankan beban rakyat terutama yg telah hilang sumber pendapatan dan juga pekerjaan untuk menampung perbelanjaan keluarga setiap bulan. Harap PM kita Tan Sri Muhyiddin dapat memberi perhatin.

    BalasPadam
  9. Saya pun harap begitu...biarsemoga i-sinar dn i-lestari boleh diteruskan lagi sampai hujung tahun ni...dgn suami tak berkeje...kuala pun tak macam dulu...saya harap lah kerajaan dapat tunai kn permintaan rakyat ni...

    BalasPadam
  10. Saya seorang tukang masak disebuah restoran pekerjaan saya terjejas akibat pkp sekarang saya seorg ibu tunggal kepada 2 yg besar tidak mampu bekerja akibat penyakit sawan dan penyakit panik atact mana kala yg no 2 masih kecil.jadi saya jugak mohon agar kerajaan tolong pertimbangkan agar kwsp i-sinar diterus kan lagi agar kami semua bisa menjalani khidupan yg x dikelilingni hutang.

    BalasPadam
  11. Perlu bagi Yang terkesan dengan pandemic covid 19,saya berharap,bersyukur Dan terima seadanya

    BalasPadam
  12. Iya betul...mcm kami ni kerja dah takda nak cari kerja pun susah..harap di pertimbangkan i-sinar2.0 di teruskan nak perbelanjaan permakanan tiap hari..anak2 bukan juga tahu kita ni xda duit yg anak tahu janji dia org makan..blm lagi perbelanjan orang tua d kampung yang mengharapkan kami ni..mcm mna nak bagi perbelanjaan diaorg sedangkan kami susah..harap pm bertimbangkan,untuk meringankan beban kami rakyat malaysia,

    BalasPadam
  13. Harapan agar kerajaan pertimbangkan i-sinar 2.0 atau pun i-lestari 2.0 memandangkan ketika ini PKP 3.0

    BalasPadam
  14. Tolong teruskan i sinar
    Kami perlukanya

    BalasPadam
  15. PKP 3 telah dilaksanakan...harap i sinar 2.0 juga dilaksanakan secepat mungkin....sekian

    BalasPadam
  16. Tlg sambung i sinar sekurang2nya sehingga disember 2021 kerana hanya itu sahaja sumber kewangan yg sy ada untuk bertarung dgn covic 19 yg entah bila akan berakhir....sy merayu agar PM dan kerajaan malaysia tidak pernah jemu mendengar dan memenuhi rayuan dari rakyat mu yg dlm kelemasan ini...

    BalasPadam
  17. Bismillah...sy hrp sgt i-sinar dilanjutkn..Keprihatinan Kerajaan amat dihargai..

    BalasPadam
  18. Alhamdulilah la..MCM Sya ibu tunggal ..kerja sebagai sukuruti ..anak 5 org..tu pun tdk cukup belanja .untuk keperluan di dapur .

    BalasPadam
  19. Lnjutkn i sinar akaun 1๐Ÿ˜“
    knpe BPR saya x dpt..awal januari dapt je

    BalasPadam
  20. Mintak mohon jasa baik kerajaan,teruskan la bantuan i sinar,covid 19 pkp 3 ni masalah kewangan sangat terjejas

    BalasPadam
  21. Tlg beritahu cara daftar

    BalasPadam
  22. Saya berharap i sinar di sambung dapat meringankan tanggungan saya

    BalasPadam
  23. Saya beharap i sinar dapat di sambung.untuk meregankn tagung jawab untuk keluaga

    BalasPadam
  24. Adakan I-sinar akan dapat diteruskan sekurangnya hingga akhir tahun ini untuk membantu kami meneruskan sisa kehidupan yang masih belum mendapat kepastian

    BalasPadam
  25. Sangat bersetuju.. harap kerajaan teruskan isinar 2.0

    BalasPadam
  26. Saya sokong i sinar dilanjuy kan lg

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.