PEMERKASA TAMBAHAN : Tambahan Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) Sehingga RM 500

 


Pengumuman Bantuan Khas atau lebih dikenali sebagai PEMERKASA TAMBAHAN yang telah diumumkan oleh Perdana Menteri.

Antara insentif kepada rakyat yang pertama sekali diumumkan ialah penambahan jumlah Bantuan Prihatin Rakyat (BPR)

Jumlah Tambahan Bantuan Prihatin Rakyat (BPR)

Perdana Menteri mengumumkan bahawa jumlah yang akan diberikan ialah sehingga RM 500.

1) Isi rumah berpendapatan RM 2,500 dan ke bawah

Bantuan tambahan RM 500

2) Isi rumah berpendapatan RM 2,501 - RM 4,000

Bantuan tambahan RM 300

3) Isi rumah berpendapatan RM 4,001 - RM 5,000

Bantuan tambahan RM 300

4) Bujang

Bantuan tambahan berjumlah RM 100

Tarikh Bayaran BPR Tambahan

Bantuan tambahan BPR ini akan mula dikreditkan ke akaun penerima masing-masing bermula :
  • Hujung Jun depan
   Tiada tarikh rasmi dikeluarkan oleh kerajaan. Sila tunggu dari masa ke masa.
PEMERKASA TAMBAHAN : Tambahan Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) Sehingga RM 500 PEMERKASA TAMBAHAN : Tambahan Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) Sehingga RM 500 Reviewed by Admin Mikah on 5/31/2021 Rating: 5

13 ulasan:

  1. Mna satu yg betul ni? 500 @ 100 klu bujang ni?

    BalasPadam
  2. Sy ibu tunggal dan sudah diberhentikan kerja pd bulan feb ..tanggungan 4 org ank semua bersekolah knp cuma dpt 350 ..bulan 5 hanya rm 50 .dimanakah silapnya..

    BalasPadam
  3. PM..hrap BPR utk kategori bujang d naikkan,kerajaan harus tahu individu bujang juga ade tanggungan .

    BalasPadam
  4. 500 @100 tlong bg pencerahan...tyou

    BalasPadam
  5. klau 100 baik tak payah bagi..nak beli barang makan pom malu weee..

    BalasPadam
  6. Mcm mana cara nak dpt bantuan tu ye?

    BalasPadam
  7. Sy ibu tumggal ank 2 .. Tp kna sy dpt bantuan org bujang

    BalasPadam
  8. Mcmana pyla bagi sya yg prlu buat rayuan ya

    BalasPadam
  9. BPR sy pun tak lulus alasan ada ssm tapi sy tak mohon pun apa2 bantuan dari kerajaan..yg lagi satu anak pun tak lulus...anak ANGKAT masih sekolah di sekolah SERI KENAGA darjak4 ..sy melayu agar kerajaan BERTIMBANG rasa utk keluarga sy ...

    BalasPadam
  10. Buang masa ja tulis kat sini bknnya mereka nk baca pun,kalau mereka baca pun mereka akn buat taktahu

    BalasPadam
  11. Asalamualaikum.?sy mewakili orang ramai yang tertanya².Adakah yg kerajaan pernah bagi tau tentang one off b40.Adakah bantuan one off sebanyak rm500 bagi B40 senyap dengan begitu atau akan menyusul hari akan datang..sebab ramai yg tertanya²..dan sekarang rakyat merana kerana xboleh kerja.dan dibuang kerja.#lapangkan dada dan lihat rintihan rakyat.

    BalasPadam
  12. saya nk tngak bpn saya luluh ke x..kna saya x msk pon bpn

    BalasPadam
  13. Bila bpr masuk ni,dah xde duit

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.