Bantuan Prihatin Covid 3.0 Sabah - Tunai RM 300

  Kerajaan negeri Sabah telah bersetuju untuk melaksanakan kembali  Bantuan Prihatin Covid Negeri Sabah 3.0 .  Seperti yang sedia maklum,  B...

 


Kerajaan negeri Sabah telah bersetuju untuk melaksanakan kembali Bantuan Prihatin Covid Negeri Sabah 3.0 . Seperti yang sedia maklum, Bantuan Prihatin Covid 1.0 dan 2.0 telah dilaksanakan.

Bantuan ini dilaksanakan adalah untuk meringankan rakyat Negeri Sabah yang terjejas akibat pandemik Covid-19 dan pelaksanaan kembali PKP 3.0

Bantuan Prihatin 3.0

Menurut Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Hajiji Hj Noor, bantuan 3.0 ini akan memberi manfaat kepada 370,432 penerima dan 343,665 bakul makanan bakal diagihkan kepada yang layak. 

 Tambah beliau, Bantuan Prihatin 3.0 ini berjumlah RM 154,835,981 juta telah diperuntukkan.

Syarat Kelayakan Bantuan One-Off

Berikut merupakan syarat kelayakan yang ditetapkan : 
  1. Berdaftar dengan e-Kasih
  2. Kategori miskin dan miskin tegar
  3. Penjaja kecil
  4. Usahawan mikro dan kotej
  5. Petani
  6. Nelayan
  7. Pekebun kecil koko
  8. Pekebun sawit (MPOB)
  9. Pekebun kecil LIGS
  10. Penternak
  11. Pekebun kecil KPD
  12. Pekebun kecil LKTNS
  13. Pemandu pelancong
  14. Malim Gunung
  15. Porters
  16. Penggiat seni
  17. Pemandu teksi 
  18. Pemandu bas
  19. Pemandu lori 
  20. Institusi memandu
  21. Pemandu bot
Jumlah Bantuan

Pembayaran akan dilaksanakan secara one-off ataupun secara tunai sebanyak
  • RM 300
Cara Pembayaran ?

Pembayaran akan terus dilakukan secara kredit ke akaun bank anda. Jika anda pernah menerima Bantuan Prihatin Covid 1.0 yang lalu, berkemungkinan besar anda akan automatik menerima bantuan ini.



COMMENTS

BLOGGER: 30
  1. Kalau yang putus pekerja berada di semanjung pernah menerima bantuan COVID19 1:0 lulus juga kah

    BalasPadam
  2. Saya orang Sabah yang sangat terjejas.. Tidak perna dapat bantuan Sabah..sebab tidak tahu macam mana mendaftar ni..

    BalasPadam
  3. Assalammualaikum slmt malam saya pun mula2 je dpt yg pertama itu je lps dri tuh smpai skrg tkde msuk pun mcm mna ohhh

    BalasPadam
  4. Saya x pernah dapat bantuan covid Sabah ni dari pkp 1.0..

    BalasPadam
  5. Saya x pernah dapat bantuan covid Sabah dari pkp 1.0...mcm mana

    BalasPadam
  6. Saya hilang pekerjaan sebelum pkp lagi..smpai skrg xdpt keja..anak 4org..hrpkn bantuan dr kerajaan pusat jak sma kwsp..nk harapkn bantuan dr kerajaan sabah cuma dpt bantuan bakul jak..mau mohon bantuan covid sabah nie..tp xda dlm senarai yg layak mohon..ini ka yg kerajaan sabah ckp akan membantu smua golongan rkyat sabah yg terjejas..jd,golongan yg mcm kmi nie xterjejas ka?????

    BalasPadam
  7. Ni Sya cek Sya tdk layak knpa .sedang kn Sya ibu tunggal .bilang on off cek tida tu..

    BalasPadam
  8. Kenapa kami tdak dapat bantuan prihatin covid19 sabah. Sebelum ini kami ada daftar melalui online y d minta oleh pihak kerajaan, bukan kami saja y tdak dapat ramai lagi y tdak dapat bantuan ni, sedangkan dalam bantuan miskin tegar, nelayan, petani, penternak, kononnya layak kami tggu punya tggu tiada jawapan, dari pihak kerajaan, kami ni pun susah juga. Sudah 3 tahun,pkp0.1, pkp0.2, dan sekarang ni uda masuk pkp0.3.

    BalasPadam
  9. Bikin heran juga knapa ni negeri sabah tida serupa layan rakyatckacam serawak,melaka atau johor.... Sya dari mula pkp ni mohon bantuan asyik asyik tida layak...Susah betul mo dpt bantuan dari negeri sendiri....Ada ada saja syarat....

    BalasPadam
  10. Bilang tuk b40...Sya b40 tp nda pun dpt bantuan covid Sabah tu dr mula

    BalasPadam
  11. Anak2 sabh yg berkerja d kl .komfom tk dpt .sebp mentri kt sabh ingat rkyat sabh yg kerja kl ne .tk kena pkk .dan dorg ingat rkyat sabh yg berketja d kl ne..tk sush maslh pendemik covid melnda mlysia ne .wai mentri2 yb2 kt sabh ..kalau nk bagi bantun utk rkyat sabah .bagi la sama rata...kmi yg kerja kl ne pun..hidup sush jg..tk berkerja...jg fikir kmi yg kerja d kl ne .tk mengundi ..time mengundi nti laku jg cap jari kmi ne ..

    BalasPadam
  12. mcm mna nak memohon bantuan sabah tu..

    BalasPadam
  13. Bagaimana saya memohon bantuan prihatin covid ini. Saya pesakit diabetis, darah tinggi, patah kaki dan badan saya sangat lemah. Saya tidak bekerja.

    BalasPadam
  14. Kerajaan Sabah tidak bagi link untuk kami kemaskini atau permohonan baru sedangkan ramai lagi rakyat sabah yang merantau tidak mendapat bantuan. kami pun rakyat sabah kami pun kotogeri b40.

    BalasPadam
  15. iya sya pun mau tau mcm mna mau daftar bantuan prihatin covid19 3.0 sabah?

    BalasPadam
  16. KENAPA KERAJAAN SABAH TADA BAGI LINK UNTUK RAKYAT YANG BELUM MOHON BANTUAAN COVID 19

    BalasPadam
  17. Iya sya pun mau mohon bantuan prihatin civid19 3.0sabah...tdk tau cm mna cara nk daftar

    BalasPadam
  18. Mcm mn tue ya sya pun org Sabah tp tak maw mcm mn maw dftr..?

    BalasPadam
  19. Tipu ja cmua ulasan² kamu tu 1sen pun jan harap ada.. bunga² ja bgi semangat rakyat.. yg nyata 00000.adalah.. semua suda masuk dlm perut buaya² sabah..

    BalasPadam
  20. Mhu Tanya,bilang pekebun kecil, dpt nh bantuan tapi kami tidak dapat nh bantuan nh kali,

    BalasPadam
  21. Knp sy tak dpt lagi bantuan Sabah 3.0lagi

    BalasPadam
  22. Macam mana nak isi,ada link ke

    BalasPadam
  23. dh pernah memohon tapi tak pernah dapat pun ...

    BalasPadam
  24. Saya anak bumiputra sabah berkerja di kl sekarang berada di sabah sebelum covid 19.sehingga hari ini pkp 3.0 berada di sabah dan tak berkerja.apa2 bantuan dari negeri sabah pun tak dapat..semua duit bantuan tu pergi ke mana..????

    BalasPadam
  25. Pemerintah dulu Dan sekarang x jauh beza. Cakap lebih dari isi. Dari safee afdal sampailah ke Hajiji. One off konon. Habuk Tarak.

    BalasPadam
  26. bila dapat bantuan 3,0 tetapi status saya lulus bila semak masih sama bila tarikh dapat bantuan 3,0

    BalasPadam
  27. Mudi bin kaini bila dapat bantuan 3, 0 tetapi status saya lulus bila tarikh boleh saya dapatkan bantuan 3, 0

    BalasPadam
  28. Saya mau apply tapi banyak cerita syarat puteri gunung ledang

    BalasPadam
  29. Bantuan 1.0 sabah thun lalu sy dpt, tpi bntuan 2.0 bntuan 3.0 knpa sy cek nama tdk ada dlam senarai .. pukitaaiii ..

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,211,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,171,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Bantuan Prihatin Covid 3.0 Sabah - Tunai RM 300
Bantuan Prihatin Covid 3.0 Sabah - Tunai RM 300
https://1.bp.blogspot.com/-3jcHhJZVsQY/YNEHjd51L6I/AAAAAAAACvQ/3bjNfGHzHHQm9U6G8aO1ewzKA5dwqZdtgCNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210622_0536290.879785628678209.png
https://1.bp.blogspot.com/-3jcHhJZVsQY/YNEHjd51L6I/AAAAAAAACvQ/3bjNfGHzHHQm9U6G8aO1ewzKA5dwqZdtgCNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210622_0536290.879785628678209.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/06/bantuan-prihatin-covid-30-sabah-tunai.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/06/bantuan-prihatin-covid-30-sabah-tunai.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content