Bantuan RM 100 kepada golongan bujang

 


Pada pengumuman PEMERKASA TAMBAHAN tempoh hari, Perdana Menteri umumkan bahawa tambahan Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) akan dilaksanakan.

Penambahan bantuan ini ialah untuk membantu rakyat dalam tempoh total lockdown yang tidak seberapa lockdown ini.

Tambahan BPR Bujang

Walaupun BPR bujang yang berjumlah RM 350 telah habis dibayar pada fasa 2 yang lalu, kerajaan sekali lagi akan memberikan bantuan tambahan kepada golongan bujang.

Tambahan bantuann ini akan melibatkan seluruh penerima golongan bujang BPR.

Jumlah Bantuan

Jumlah bantuan yang diumumkan oleh Perdana Menteri tempoh hari, ialah berjumlah 
  • RM 100 SAHAJA
Tarikh Pembayaran

Pembayaran dijangkakan akan dibayar pada bulan Jun ini dan bukannya pada fasa 3 depan.
Kemungkinan besar pembayaran akan dilaksanakan pada hujung Jun.

Syarat Kelayakan

Syaratnya mudah sahaja, hanya penerima bujang BPR sahaja yang layak. Jika anda telah menerima BPR bujang pada fasa 1 dan 2 maka anda akan automatik dapat BPR tambahan ini.

Cara Permohonan

Tiada permohonan yang diperlukan untuk BPR tambahan ini. Pembayaran akan terus dikreditkan ke akaun penerima bujang BPR.


Bantuan RM 100 kepada golongan bujang Bantuan RM 100 kepada golongan bujang Reviewed by Admin Mikah on 6/05/2021 Rating: 5

7 ulasan:

  1. Saya tiada ulasan hanya nak ucapkan jutaan t.kasih kpd pm kita

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Sya mau tanya i sinar blh sambung ke Kerna Sya tak kerja

    BalasPadam
  3. Kalau saya nak kemaskini status bpr yang dh kahwin mcm mana

    BalasPadam
  4. Nak bayar rm100 pun nak tumggu hujung bulan,mcm pundek kerajaan muhyidin babi ni,dah la kwsp aku lambat dpt,tengah kering2 mcm ni bagi la semua tu awal,ni tak semua lambat,mmg kau ni buat keje mcm pundek,menyusahkan org...mati la kau muhyidin babi

    BalasPadam
  5. saya tidak penah menerima bantuan gkp.1dan.2.

    BalasPadam
  6. bantuan has gkp 1.2.3.berapakah umur yang layak menerima bantuan gkp1.2.3.

    BalasPadam
  7. Klau boleh bertanya ... Haritu saya dapat bntuan bpr bg yg bujang... Tetapi saya mngemas kini ke status kawin ... Kerana baru sahaja haritu bulan 1 kami nikah ... Tetapi permohonan saya tidak lulus ... Alasan pasangan perlu pengesahan ... Sekiranya dapat mmbntu

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.