Semak Sini ~ Pembayaran BPR Tambahan Telah Bermula

  Sukacita untuk diumumkan bahawa pembayaran BPR Tambahan telah mula dikreditkan ke akaun bank masing-masing. Umum tahu, penghujung bulan Me...

 


Sukacita untuk diumumkan bahawa pembayaran BPR Tambahan telah mula dikreditkan ke akaun bank masing-masing.

Umum tahu, penghujung bulan Mei lalu, Perdana Menteri memberikan satu lagi bantuan yang dikenali sebagai Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) Tambahan.

Beliau berkata pembayaran akan dikreditkan pada penghujung Jun ini.

Jumlah Bantuan 

Jumlah bantuan yang bakal diterima oleh para penerima ialah sehingga RM 500
  • Bantuan RM 500 ialah untuk isi rumah yang berpendapatan RM 2,500 dan ke bawah
  • Bantuan RM 300 kepada isi rumah berpendapatan RM 2,501 sehingga RM 4,000
  • Manakala RM 100 kepada golongan bujang
Cara Pembayaran

Pembayaran akan dilaksakan secara berperingkat ke akaun bank masing-masing. Walaupun belum ada kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh pihak kerajaan, tetapi sama seperti ini pembayaran akan dilaksanakan lebih awal sebelum tarikh sebenar.

Seperti biasa, pembayaran akan dimulakan oleh penerima yang mempunyai akaun Bank Simpanan Nasional (BSN). Kemudian diikuti dengan pemegang bank lain.

Bukti Pembayaran Yang Dihantar Daripada Netizen




COMMENTS

BLOGGER: 45
  1. Assalamualaikum slmat pgi...adakah kite buat mohon baru atau di msuk sndiri...??pm tlg tunjuk ajr dan bagi info0162269315

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau sblum ini sudah pernah terima , tak perlu buat apa2 lgi . hanya menunggu waktu saja masuk , sesiapa yg tidak pernah terima langsung bole la buat pemohonan baru

      Padam
    2. Assalamualaikum..saya juga mau penjelasan saya telah bberapa Kali memohon GpK tapi belum pernah dapat ,dgn alaskan tiada dalam Agenci... dgkfairuz797@gmail.com

      Padam
    3. Mohon bantu orang susah..😪😥

      Padam
    4. Kalau nk update ke ibu tunggal bole ke skg ,sbp status bantuan sy sbgai bujang ..mohon ..Bantu ya tuk tukar status ..

      Padam
  2. Publik bank bila nk masuk

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. Bank yg paling teruk Maybank.... Sebab saya pun awal² dah silap apply... mungkin masa I@Citra nak Tukar bank

      Padam
  4. Bantu yang buat rayuan dulu lah.habis kami ni yang dibuang kerja dan tiba-tiba bantuan tidak lulus sejak pertukaran kerajaan ni bukan manusia atau bukan rakyat Malaysia kah?Kaji kami yang makan gaji kalau ada kerja.Suruh buat rayuan dalam talian sudah di buat tapi minta datang pejabat LHDN.Bila nak datang harus buat janjitemu dulu tapi semua slot utk janji temu dah penuh.Macam mana nak pergi LHDN luar daerah kalau masih PkP lagi.

    BalasPadam
  5. bantuan pemerkasa one-off B40 rm500 adakah masih diteruskan atau dibatalkan? saya memohon kerajaan merealisasikan bantuan ini kerana saya dan rakan hilang punca pendapatan sepenuhnya dari sektor pelancongan akibat pandemik yang melanda.

    BalasPadam
  6. Slmt pgi la pak2 mentari..kata pengumuman ada bantuan tambahan...macam2 la yg dibaca dimedia sosial....tgk berita di tv...bujang hanya dapat bantuan 100 je.....byk ke tu 100 tu....kiranye bujang ni dlm erti kata senang hadam dan faham...xde komit......bagi bujqng yg ada komitmen dengan 100 ni boleh ke si bujang yang skrg ni xde kje...dan ada komitmen yg perlu bayar yang jaga org tua nye yg dh xberapa sihat lgi pula menjaga kakaknye yg OKU......Terlantar atas katil.....makannye atas katil...kencing beraknye atas katil....huraian dri sini pon dh cukup bole faham kan dgn bantuan yg 100 ni untk bujqng yg mcm saya....kalau rase xpercaya dengan statement sy ni mari ke rumah sy...atau bagi la link untuk saya share pic......yang x sepatut nye dapat bantuan yg aq tgk.....perghhh....kalah org miskin tegar....sebab ape.....ketua kampung atau penghulu antara link yg cukup kuat....Aq ni bujang duda bukan bujang belia.....kerajaan tolg la kaji semula bantuan untuk bujang ni bgi la dalam kadar yg munasabah.....benda2 mcm ni dari ape yg aq lihat...tengok dan nampak...bila seseorang yang berjawatan contoh.....contoh yer....ketua kampung link yg besar pda dia...dan si ketua kampung ni pulak bila ada budget bantuan yg nk disalurkan pada rakyat atau pada org kampung yg rapat dengan ketua kampung ni....Yang dapat bantuan pula langsung x layak untuk terima bantuan.....dia laki bini ada kerja dan income selain tu buat bisnes online.....kehidupan dia bole diketegori org senang....tapi knpe dorg ni dpt bantuan yer...ada tu nama dlm list penerima bantuan xde....tapi ber beg2 bwk balik brg.....aq ni dah la bujang duda....anak sorang umur 14 thn skrg ni...pon ada benda jgk yg perlu aq byar dengan bank..fkirkan balik la pak mentari tentang bantuan untuk org bujang ni...klau dia bujang yg masih duduk dengan keluarga...bujang yg bru hbis sekolah....bole la 100 ni pada dorg....tapi pada jenis bujang mcm aq ni lain.....kaji semula untuk bantuan org bujang.....scop org bujang mcm aq ni luas...besar scop dia.....selama xde kje ni...dgn duit i lestari dan i sinar la yg buat menampung perbelanjaan aq dan 2 org isi rmh ni skrg...mak aq pesara...dia pencen awal....pencen xcukup servis..jdi duit pencen nye hanya rm300 saje sebulan....kakak aq yg oku tu....aq yg jga dan aq ada dpt bantuan dari JKM bantuan org terlantar atas nama aq sebanyak rm500 sebulan....tapi jgn silap....cuma atas nama aq bantuan tu...tapi kegunaan dri duit bantuan tu tadi aq gunakan untuk beli ape2 keperluan yg perlu untuk perempuan...kat situ juga la duit beli pampers nye.....duit beli ubat2an dia untuk kongsi byr duit utilities rmh...dengan pencen 300 mak aq tu aq tambah mne2 yg xckup untuk beli brg2 dapor.....Aq harap dan selalu berdoa biarlah wabak ni habis dan mohon pada Allah agar dia angkat serta xabutkan wabak ni dari bumi...agar aq dan rakyat2 lain bole kembali mencari rezeki mcm dulu...aq rase ckup la penulisan dan luahan rintihan aq sebagai rakyat yg dlm ketegori bujang....Bujang yg sarat dengan tanggungjawab....Tanggung jawab rm100........Dan aq mohon sgt2 supaya ape yg aq luahkan ni ada pihak2 tertentu baca.....kalau boleh biarlah #DSMY yang baca.....Agar dia tahu dan baca serta bole renungkan pahitnye kehidupan aq sebagai BUJANG RM100 untuk jalankan tanggung jawab aq sebagai anak lelaki.....dan dalam keluarga pula aq lah satu2 anak lelaki yg last.....berat tanggung jawab yg harus aq pikul dgn rm100 ni....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya setujuh dengan cedangan ini..kersjaan tolong lah beri kan kami perhatian

      Padam
    2. Saya pun sangat2 setuju dengan cadangan ini terbaik 👍👍

      Padam
  7. Sy peniaga kecil sy dh buat gkp 3.0 knp X lulus..krn 1.0 Dan 2.0 sy X pernah aply..bg pencerahan

    BalasPadam
  8. Public bank pun lum masuk lagi ..

    BalasPadam
  9. Bpr tambahan yg dijanjikan masuk hujung bulan Jun masih adakah.... atau tertutup kes. Pi laksanakan pada bulan Ogos.... Wah.... Susah betul nak percaya kan Janji² manis bagi rakyat...

    BalasPadam
  10. Aku Yang bpr x layak memng x boleh apa la kn selagi blom tau rayuan lulus ka x..

    BalasPadam
  11. Maybank sarawak bila nak masukkan

    BalasPadam
  12. bahagian bpr ak kadang2 pelik lah , permohonan status ak sblum ne bujang tapi telah berjaya tukar kepada status kahwin tetapi semasa bpr 2.0 saya hanya layak dpt jumlah amount status bujang . wei ak dah berumah tangga kot bukannya bujang lgi . ada sesiapa tau bagaimanakah issue ini bole di selesaikan

    BalasPadam
  13. Maybank n.sembilan bujang BN Ila msuk boh

    BalasPadam
  14. Ada dah madok ke maybank sungai petani

    BalasPadam
  15. Public bank bila nak masuk

    BalasPadam
  16. Saya guna cimb bila masuk... Betul kh bpr tambahan msk..10kali Lebih I da chek. Tak nak pun. I nak beli susu anak nie.... Adoi.

    BalasPadam
  17. statement ckap start msok 22 Jun..tapi smpai hari ni tak masok lagi..makan gaji buta ka! ka dah seleweng duit bantuan tu dalam poket korang! makan duit haram sebab tu buat kerja macam haram!

    BalasPadam
  18. Sy pon sgt setuju dgn keluhan sahabat

    BalasPadam
  19. Dlm proses pengkreditan🤲😁

    BalasPadam
  20. Public bank bila nak masuk..dan bank2 yg lain..duit poket habis mcm mna makan..mohon bagi info...

    BalasPadam
  21. Saya pun tak masuk lagi maybank mungkin kena tunggu kot

    BalasPadam
  22. Mybank belum masuk lagi..kuantan pahang

    BalasPadam
  23. Masih belum dapat lagi maybank..chck status lulus tapi belum masuk

    BalasPadam
  24. Sy Dah tak bekerja,berkerja sendiri..tp d sebabkan isteri penerima gkp,sy dah tak blh pohon apa2 bantuan..Rasa tak Adil pulak,sdgkan sy pun terkesan juga dgn pendemik ni..

    BalasPadam
  25. Kata semua dapat..untuk bntuan tambahan..sya lulus..tp tulis gagal kerdit..jadi tak dapat la duit tambahan tu .mmmmm

    BalasPadam
  26. Dah 12/7 rm100 utk Bujang sy msh tak dpt2 family dlm 1 umah seme dah dpt.

    BalasPadam
  27. Dah 12/7 Sy msh blm dpt lagi bantuan tambahan utk Bujang kata dpt rm100 yg pelik family yg tinggal dlm umah sama seme dpt.

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,211,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,171,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Semak Sini ~ Pembayaran BPR Tambahan Telah Bermula
Semak Sini ~ Pembayaran BPR Tambahan Telah Bermula
https://1.bp.blogspot.com/-Zj6-okp5hgA/YNh8WWtkv-I/AAAAAAAACxM/d4VwUTsNEvgeRbxsmHGn-S_Kbp7KfDlSQCNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210627_2124330.4077079509054299.png
https://1.bp.blogspot.com/-Zj6-okp5hgA/YNh8WWtkv-I/AAAAAAAACxM/d4VwUTsNEvgeRbxsmHGn-S_Kbp7KfDlSQCNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210627_2124330.4077079509054299.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/06/semak-sini-pembayaran-bpr-tambahan.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/06/semak-sini-pembayaran-bpr-tambahan.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content