Cara Mohon Bantuan Kehilangan Pendapatan RM 500

  Pemberitahuan mengenai bantuan kehilangan pendapatan telah diumumkan oleh Perdana Menteri pada Mac lepas. Selaras dengan pengumuman PEMERK...

 


Pemberitahuan mengenai bantuan kehilangan pendapatan telah diumumkan oleh Perdana Menteri pada Mac lepas.

Selaras dengan pengumuman PEMERKASA pada Mac, pelan tersebut diumumkan sebagai bantuan tambahan kepada rakyat sewaktu pandemik Covid-19.

Bantuan yang dikatakan akan dibayar tersebut pada Jun lalu telah ditangguhkan dan diganti dengan BPR tambahan.

BANTUAN KEHILANGAN PENDAPATAN

Pada pengumuman PEMULIH lepas, Perdana Menteri kembali mengumumkan bantuan kehilangan pendapatan.

Bantuan ini terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia yang kehilangan pendapatan / kehilangan pekerjaan dalam tempoh pandemik ini.

JUMLAH BANTUAN

Jumlah bantuan yang diumumkan adalah sama dengan jumlah bantuan tempoh hari iaitu :
  • RM 500 seorang
  • Pembayaran akan dilaksanakan secara one-off 
SYARAT KELAYAKAN

Tiada syarat kelayakan rasmi dikeluarkan setakat ini oleh mana-mana pihak kerajaan. Tetapi, jika kelayakan adalah sama seperti syarat kelayakan bantuan kehilangan pendapatan yang diumumkan pada Mac lepas,

Syarat kelayakan adalah seperti berikut :
  • Penerima bantuan adalah untuk mereka yang berumur antara 21 hingga 60 tahun.
  • Bantuan akan dibayar ke akaun penerima selepas pengesahan kehilangan pendapatan dan semakan silang dibuat melalui sistem Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO).
TARIKH BAYARAN

Mengikut daripada kenyataan yang dikeluarkan oleh Perdana Menteri, 
  • Rakyat yang layak untuk menerima bantuan tersebut bermula Ogos 2021
  • Pembayaran adalah secara berperingkat

COMMENTS

BLOGGER: 43
  1. Balasan
    1. Saya hilang pekerjaan dah lama,so pendapatan pun dah xde...

      Padam
    2. Ni bantuan one off. Start bulan ogos. Ni auto masuk dalam akaun atau baucer sapa2 ada perkeso atau bpr atau silang data dgn lhdn

      Padam
    3. Saya hilang kerja pada 1/08/2021 adakah saya layak untuk ni dan macam mana nak dapatkan

      Padam
  2. Macamana kerja sendiri, suami saya kerja sendiri ,tukang rumah.
    Dah xada sumber pendapatan,
    Anak 2 orang OKU....

    BalasPadam
  3. Suami saya X berkerja kerana pkp ni ...

    BalasPadam
  4. Suami saya kehilangan kerja sejak pkp ni

    BalasPadam
  5. Mcm mana pulak bagi yg kerja sebagai pembantu di pasar mana ada dpt payslip atau potong kwsp? Klau check di LHDN mana ada tunjuk yg kami pun pernah terjejas dgn pandemik ni dan skrg sdh kehilangan kerja?

    BalasPadam
  6. Banyak bantuan kena bg tapi susah betul mau memohon..dan belum tentu lagi dapat..

    BalasPadam
  7. Saya kehilangan kerja... Mcm mana mohon bantuan ni...

    BalasPadam
  8. mcm mna dengn kerja partime sahaja dapat tak

    BalasPadam
  9. Sy hilang keje,umah dah 2bulan tak bayar.terus mcm mne skrng BPR fasa ke2 tak lulus.cuba lah faham,sy anak 7org 3org malaysia 4org thailand.sy malaysia isteri sy thailand.semua tergendala.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pergi ke Jabatan Kebajikan Masyarakat dan isi borang utk mendaftar utk mendapatkan bantuan bulanan..Pergi juga ke Jabatan Agama utk mengisi borang Bantuan..Insya Allah akan dpt bantuan...Cari siapa ADUN kwsn awak..pergi ke pusat khidmat ADUN..tentu dapat Bantuan

      Padam
  10. Kami tak ada sumber pendapatan langsung nie star pkp hari tu sehinggalah skarang nie..kilang pun tutup..kami harap kerajaan dapat ambil iniseftif terhadap kami..

    BalasPadam
  11. Macamana carancara mohon..? Suami saya bru hilang kerja bulan 7...

    BalasPadam
  12. Macam mana nak mohon.. Sy seorang ibu tunggal anak 7.sebelum ni niaga ok..tp semenjak covid ni aduhai sedih

    BalasPadam
  13. Mcm mna nak mohon.,Sya dah lama tak KJ dri 2007 lgi yg paling teruk semenjak covid bikin pun sudah nak dpt

    BalasPadam
  14. Bagilah links cara memohon supaya cepat permohonan nya

    BalasPadam
  15. saya ibu tungal kepada 4 anak.,diberi cuti tanpa gaji.
    sejak covid segala perbelanjaan saya terjejas...dengan keadaan macam mana anak2 saya dan saya nak makan..

    BalasPadam
  16. Saya ibu tungal kepada 1 orang anak,yang tidak bekerja sejak covid,segala perbelanjaan sy terjejas..Dengan macam mana anak sy dan nk makan..rumah sewa xmampu nak bayar

    BalasPadam
  17. Pengumuman saja ke? Mana link permohonan? Jangan jadi macam bantuan prihatin Sabah Turbo 2.0/3.0 segalanya. Umum tapi x link mohon, duit ada dlm perbelanjaan

    BalasPadam
  18. Saya membawa bas sklh kini tiada pendapatan lg..

    BalasPadam
  19. Saya peniaga kecil di pusat plancong cameron highlands.. Akibat dr wabak covic ni sy bkan sahaja kehilangan sumber pndapatan malah kerjaya sy musnah sama skali..brng2 niaga hbis rosak dibuang..kerana tiada pembeli brkunjung..peniaga yg mengharapkan plancong semata2 sbgai pmbeli..

    BalasPadam
  20. askm bagaimna sya mahu mohon bantuan ni

    BalasPadam
  21. Bpn saya tidak d luluskan alasan saya bekerja d luar negara sedangkan saya kerja d johor dan bekerja swbagai pemandu lori pwnghantar barang makanan ke aingapura.Dan kini saya tidak bekeeja lagi dan pulang kampung.saya mohon kerajaan sebelum membuat analisis individu pastikan dan maklumat yg betul anda terima.kalau boleh hubungi individu tersebut dan bertanyakan status individu tersebut.

    BalasPadam
  22. Saya kehilangan pekerjaan stat April lagi ,macam mana nak memohon

    BalasPadam
  23. Saya dah lama tak berkerja semenjak tahun 2016 lagi.tiada sumber pendapatan

    BalasPadam
  24. Link untuk buat permohonan x ada ke ,

    BalasPadam
  25. Saya freelance dan hilang punca pendapata

    BalasPadam
  26. Ini yg diumumkan oleh Muhyiddin dulu...bantuan ini pun dah berkubur bersama Muhyddin..Dia hanya tahu umum je bermacam2 bantuan dengan berbilion2 ringgit..tapi rakyat tunggu punya tunggu...habuk pun tak ada...PRU 15 nanti giliran rakyat utk ajar politaik2 ni...jgn keluar mengundi...

    BalasPadam
  27. saya masih blm ada pekerjaan tetap dan masih bergantung dgn bantuan yg diberikan ,saya mohon agar bantuan yg disalurkan kerana dimasa ini pekerjaan yg saya lakukan ini masih blm dpt atasi kewangan dlm kehidupan seharian saya dan masih bergantung dgn icitra setiap bulan, harap dipertimbangkan

    BalasPadam
  28. Betul ke dapat bantuan nie 😔

    BalasPadam
  29. Su hilang perkerjaan..hilang duit belanja tuk keluarga

    BalasPadam
  30. Harap apa yg di jnji kan itu benar..ingt..anda akan disoal dihari kelak nanti..

    BalasPadam
  31. Dah 5 bulan x kerja sampai skarang ada bantuan kerajaan lega sikit tauker lari xbayar gaji tel pon xakat anak 3 org semua bersekolah prndapatan skarang ni pon xtentu

    BalasPadam
  32. Saya sudah kehilangan perkerjaan pada bulan 9, sekarang masih tidak bekerja lagi,bagaimana mahu memohon bantuan ini?

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,211,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,171,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Cara Mohon Bantuan Kehilangan Pendapatan RM 500
Cara Mohon Bantuan Kehilangan Pendapatan RM 500
https://1.bp.blogspot.com/-XbC4VxPYZa8/YOdSK9QYeMI/AAAAAAAAC80/FWrmpXZRHnsddVJi201bWhbcJFjPBDtugCNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210709_0322340.7525966983496556.png
https://1.bp.blogspot.com/-XbC4VxPYZa8/YOdSK9QYeMI/AAAAAAAAC80/FWrmpXZRHnsddVJi201bWhbcJFjPBDtugCNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210709_0322340.7525966983496556.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/07/bantuan-kehilangan-pendapatan-rm-500.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/07/bantuan-kehilangan-pendapatan-rm-500.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content