Bantuan Khas Covid-19 : Bantuan sehingga RM 1,300 untuk isi rumah dan bujang

  Apa itu Bantuan Khas Covid-19 ? Bantuan Khas Covid-19 ialah bantuan tambahan yang diberikan oleh kerajaan dalam menangani pandemik Covid-1...

 


Apa itu Bantuan Khas Covid-19 ?

Bantuan Khas Covid-19 ialah bantuan tambahan yang diberikan oleh kerajaan dalam menangani pandemik Covid-19. Bantuan ini diberikan sejajar dengan pengumuman Pelan Pemulihan Negara (PPN) yang diumumkan baru-baru ini.

Insentif ini akan memanfaatkan rakyat Malaysia yang sangat memerlukan daripada golongan isi rumah mahupun bujang.

Jumlah Bantuan

Jumlah bantuan yang diberikan ialah mengikut jenis golongan. Terdapat 3 jenis golongan yang telah disenarikan, antaranya

Golongan Miskin Tegar

1) Kategori Isi Rumah

Jumlah bantuan kepada kategori isi rumah ialah berjumlah RM 1,300. 
  • Pembayaran akan dilakukan bermula Ogos (RM 500), November (RM 500) dan Disember (RM 300).
2) Kategori Bujang

Jumlah bantuan kepada kategori bujang ialah RM 400.
  • Pembayaran akan dilakukan bermula Ogos (RM 100) dan November (RM 300).
Golongan B40

1) Kategori isi rumah

Jumlah bantuan kepada kategori isi rumah B40 ialah RM 800.
  • Pembayaran akan dilakukan bermula Ogos (RM 500) dan Disember (RM 300).
2) Kategori bujang

Jumlah bantuan kepada kategori bujang B40 ialah RM 200.
  • Pembayaran akan dilakukan pada Ogos (RM 200)
Golongan M40

1) Kategori isi rumah

Jumlah bantuan kepada kategori isi rumah M40 ialah RM 250.
  • Pembayaran akan bermula pada Ogos berjumlah RM 250.
2)  Kategori bujang

Jumlah bantuan sebanyak RM 100 akan dibayar secara one-off pada Ogos.

Tarikh Pembayaran 

Pembayaran akan bermula pada bulan Ogos, November dan Disember tahun ini mengikut kelayakan anda.

Syarat Kelayakan

Setakat ini, tiada informasi dikeluarkan oleh kerajaan berhubung syarat kelayakan untuk memohon BKC ini. 

Kemungkinan besar, kerajaan akan mengeluarkan maklumat terperinci dalam masa terdekat.

Tarikh Permohonan

Tidak dimaklumkan buat setakat ini berhubung tarikh sebenar untuk permohonan baharu dibuka.

Akan dimaklumkan dari masa ke masa.

COMMENTS

BLOGGER: 22
  1. cmne nk tahu kita kategori yg mne? bpr last tmbhan dpt 100 tu

    BalasPadam
  2. Miskin tagar tu gaji berpa

    BalasPadam
  3. Mcm mana nk mohon miskin tegar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak tahu gak miskin tegar mcm mana

      Padam
    2. Miskin tegar diketogorikan tidak memiliki akaun bank pendapatan rm1 kais pagi makan pagi....berdafta dengan gelandangan

      Padam
  4. Nak saya yang kena buang keja ni sbb Covid-19 ni mcm mn

    BalasPadam
  5. Sya spi Skgr satu bantuan pun tak DPT bpr kata lulus yg kedua spi Skgr tak ada pun

    BalasPadam
  6. Bleh tahu tak klo skrg ni kite nk meminta bantuan ...nk minta bantuan di mna yg segera?? Bleh info pm0162269315

    BalasPadam
  7. How to apply i'm really in needed rite now!!

    BalasPadam
  8. Knp sy sudah kemas kini acc bank pun kena ambik dekat BSN

    BalasPadam
  9. Bantuan BKC ni masuk akaun suami ke @ isteri

    BalasPadam
  10. Hai salam satu Malaysia, kenapa says tak kayak untuk bantuan .pada masa mini saya pemandu teksi

    BalasPadam
  11. Mungkin kena bawa surat@borang p LHDN dgn sokongan ketua kg..bahawa c anu bin c anu adalah miskin tegar&disah kan benar?🤣

    BalasPadam
  12. Kwsp Acc1 & Acc2 sampai licin aku keluarkan..survive gara2 jahanam covid ni..layak ka?

    BalasPadam
  13. Goverment kena kaji semula..di kampung aku..pangkat Ketua Anak Negeri (KAN) PUN masih boleh dpt status MISKIN tegar..sdg kn berkerja dan berpencen..

    BalasPadam
  14. B40 blh dapat kah ni bantuan?

    BalasPadam
  15. Bagaimana pula bagi keluarga yang tak sempat buat rayuan BPR layakkah mendapat bantuan ini?

    BalasPadam
  16. Saya tukang masak ...dapat kah bantuan ini?mihon penjelasan

    BalasPadam
  17. Kerajaan bodoh ni sengaja bagi pening rakyat,sebelum ni aku kategori b40-bujang dapat 500,sekarang makin kurang dan aku jadi kategori m-40-bujang,aoe cerita kerajaan ni,nak makan duit haram pun agak2 la,jangan sampai nampak kau buat kerja haram,dah la time rakyat tengah susah,kau tambah susah rakyat,babi ape kerajaan yg ada hubungan dengan freemanson,dasar islam liberal kau ni

    BalasPadam
  18. Adakah saya Akan dpt bantuan bujang rm250 atau rm100

    BalasPadam
  19. Dulu status saya miskin tegar.sekarang saya Chek status .saya tidak tergolong dari miskin tegar ..pening lah .saya macam mana status boleh bertukar ....boleh LHDN beri penjelasan ke pada saya ...
    Bantuan pun tak dapat

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,211,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,171,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Bantuan Khas Covid-19 : Bantuan sehingga RM 1,300 untuk isi rumah dan bujang
Bantuan Khas Covid-19 : Bantuan sehingga RM 1,300 untuk isi rumah dan bujang
https://1.bp.blogspot.com/-uTHUpPAjT0s/YN20She_BCI/AAAAAAAAC54/VSmQvCbIqxA8UwVhrr5JvBd5qZOXfYjKwCNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210701_2025150.8055315765380927.png
https://1.bp.blogspot.com/-uTHUpPAjT0s/YN20She_BCI/AAAAAAAAC54/VSmQvCbIqxA8UwVhrr5JvBd5qZOXfYjKwCNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210701_2025150.8055315765380927.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/07/bantuan-khas-covid-19-bantuan-sehingga.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/07/bantuan-khas-covid-19-bantuan-sehingga.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content