Bantuan RM 1,000 Kepada Individu Belum Bekerja

  Program Perantisan  Program yang dikenali sebagai PERANTISAN ini ialah terbuka kepada  belia yang belum bekerja  untuk memohon di bawah pr...

 


Program Perantisan 

Program yang dikenali sebagai PERANTISAN ini ialah terbuka kepada belia yang belum bekerja untuk memohon di bawah program ini yang telah dilaksanakan pada PEMERKASA lepas.

Program ini telah ditambah baik selepas mendengar maklum balas daripada pihak industri. Oleh itu, Program Perantisan PERKESO yang dibawah PenjanaKerjaya 2.0 adalah lebih baik daripada program sebelumnya.

Sebagai contoh, Program Perantisan telah memanjangkan tempoh sehingga 6 bulan untuk memastikan belia mendapat latihan yang mencukupi.

Jumlah Bantuan

Kepada permohonan baharu, tempoh latihan akan diberikan sehingga 6 bulan. Manakala insentif yang bakal diterima ialah sebanyak 
  • RM 1,000 
Tarikh Permohonan

Permohonan sudah dibuka bermula
  • 15 April lalu
Syarat-Syarat Yang Diperlukan

1) Syarat Majikan
  • Majikan hanya menggajikan graduan atau lepasan sekolah di antara 18-30 tahun sahaja.
  • Majikan boleh menggajikan mana-mana Perantis yang mengikuti Program Perantisan yang dilaksanakan oleh badan-badan yang berkelayakan.
  • Setiap perantis yang tersenarai hanya boleh ikuti 1 kursus sahaja.
  • Selain itu, majikan yang mengambil perantis di bawah PenjanaKerjaya layak memohon untuk pekerjanya menjalani latihan semula atau peningkatkan kemahiran berdasarkan keperluan pekerjaan.
2) Syarat Perantis
  • Calon adalah seorang dari kalangan lepasan sekolah atau
  • Graduan yang masih menganggur
Tidak Layak Memohon

Anda tidak layak memohon sekiranya : 
  • Syarikat yang mengambil pelajar Internship
  • Bukan warganegara Malaysia
  • Pelajar yang belum tamat pengajian
Cara Permohonan

1. Untuk Majikan
2. Perantis / Pemohon 
Maklumat Lanjut & Pertanyaan

Untuk maklumat lanjut atau sebarang pertanyaan berkaitan program di atas, anda boleh hubungi di talian
  • 1-300-22-8000

COMMENTS

BLOGGER: 8
  1. Bohong jak bantuan 1000 to

    BalasPadam
  2. Buat laa dengan adil..mcm mana pulak ngn org takde EPF..aku pn nk bayar hutang ape bagai..keje tk bleh..bg pada org yg tertentu Jee..ingt cukup Kee bagi ngn nilai byar tu..pkp mcm ape ntah.. hidup perlu mkn..bukan tgok org mkn..hmm kerajaan gagal .tukar jela..sakit hati betol

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nama: Muhamad salleh bin shariff
      IC:861017735823
      Alamat:Lot9 jalan 9 kg melayu Batu caves gombak 68100 Selangor
      Nombor,telifon:01164396822
      No akaun:6821425934
      Nama: public bank

      Padam
  3. colombus bin lamuji lamuji ic 800618125135 dan blk c 5 14 jalan pelangi 1 taman pelang 14000 bukit mertajam pulau pinang nombor 01128046118 nombor akaun 200590515821 nama bank AFFIN BANK

    BalasPadam
  4. Apalah..nak daftar ini tak sah lah tipu...lah.potong gaji perkerja pandailah nak bantu rakyat memang susah.duit yg ade kat Perkeso agih kat mana..???

    BalasPadam
  5. Kesan lockdown x de kira b40 ke graduan ke...semua merasa kesan nya...knapa bantuan perlu pilih kategorgi.....dh terang lg bersuluh...org bodoh je yg x boleh nk fikir cm

    BalasPadam
  6. Salam kaka ibu tunggal anak ada 2 orang semua bantuan kak mohon semi TIDAK lulus drg suru buat rayuan Kak dah buat rayuan tapi bila kak semak status masih lagi TIDAK lulus mcm mana la ckp nak tlg rayat tlg la semua jangan pilih2 kesian la mcm Kak ini ada anak tlg la kak harap permohon rayuan bpr kak lulus

    BalasPadam

banner image
Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bantuan,211,Bantuan Bukan Kerajaan,1,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,171,IPT,9,Jawatan Kosong,13,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,77,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,124,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Bantuan RM 1,000 Kepada Individu Belum Bekerja
Bantuan RM 1,000 Kepada Individu Belum Bekerja
https://1.bp.blogspot.com/-9qXNwM5f-5c/YO2MID5NqQI/AAAAAAAAC_k/j_yerBXzw2czlKfA-leYD037l3PNJrewACNcBGAsYHQ/s16000/Adobe_Post_20210713_2050130.3472076779223666.png
https://1.bp.blogspot.com/-9qXNwM5f-5c/YO2MID5NqQI/AAAAAAAAC_k/j_yerBXzw2czlKfA-leYD037l3PNJrewACNcBGAsYHQ/s72-c/Adobe_Post_20210713_2050130.3472076779223666.png
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/07/bantuan-rm-1000-kepada-individu-belum.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/07/bantuan-rm-1000-kepada-individu-belum.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content