Pembayaran BKC RASMI telah bermula, semak disini

 


Pada petang rabu lalu, Perdana Menteri telah mengumumkan tarikh bayaran Bantuan Khas Covid-19 atau BKC yang telah ditunda beberapa minggu lalu.

Melalui kenyataan yang dikeluarkan oleh Perdana Menteri, bayaran BKC akan bermula pada 6 September sehingga 10 September 2021 depan.

Menurut kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh Perdana Menteri rabu lepas, proses pengkreditan Fasa 1 BKC akan bermula pada

  • 6 September dan dijangka selesai pada 10 September 2021
Untuk golongan Miskin Tegar & B40 
  • Bayaran secara berperingkat bermula 6 September 2021
Untuk golongan M40 
  • Bayaran secara berperingkat bermula 9 September 2021
Manakala, bagi yang tiada akaun bank
  • Anda boleh menebus ke mana-mana kaunter BSN bermula 6 September
BAYARAN RASMI TELAH BERMULA

Khabar berita mengenai bayaran dah dikrditkan ke akaun bank masing-masing mula di dengar pada Isnin 6/9/2021.

Setelah disemak, bayaran tersebut ialah benar. Untuk bayaran awal ini, hampir semua penerima merupakan pemilik akaun
  • Bank Simpanan Nasional (BSN) 
Kepada penerima yang belum dikreditkan, anda perlu bersabar kerana pembayaran dilaksanakan secara berperingkat.

Dibawah terdapat beberapa bukti pembayaran yang diperolehi di media sosial










JUMLAH BAYARAN

Kepada yang masih belum tahu jumlah sebenar bayaran BKC untuk fasa 1, berikut ialah jumlah pembayarannya


1. Golongan Miskin Tegar
  • Isi Rumah - RM 500
  • Warga emas/Sebatang kara - RM 200
  • Bujang - RM 200
2. B40
  • Isi rumah - RM 500
  • Warga emas - RM 200
  • Bujang - RM 100
3. M40
  • Isi rumah - RM 250
  • Warga emas - RM 100
  • Bujang - RM 100

Pembayaran BKC RASMI telah bermula, semak disini Pembayaran BKC RASMI telah bermula, semak disini Reviewed by Admin Mikah on 9/03/2021 Rating: 5

23 ulasan:

  1. Saya ingin tukar nama pemohon BPR atau BKC

    BalasPadam
  2. ꈑę‹æę²”ęœ‰bkc

    BalasPadam
  3. Maybank akaun suami saya belum masuk lagi. Dah cek dari pagi sampai ptg tadi.. Still belum masuk

    BalasPadam
  4. Salam kenap kak tak dapat
    Bantuan BKC kak ibu tunggal anak ada 2 orang

    BalasPadam
  5. mau check bkc lupa kata laluan..mcm mna ye,,email xde,,ada cara lain....
    Bila rhb bank area selangor (selayang)

    BalasPadam
  6. maybank pun belum lagi..saya ibu tunggal ank 2 jugak

    BalasPadam
  7. Xdapat lagi kot bkc 10hb ni maybank

    BalasPadam
  8. Saya sampai hri ni pun xde dapat bkc,dah lah BPh pun xdapat.. betul 2 niaya rasa

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.