Bantuan Kewangan Sehingga RM 1,300 Kemaskini Maklumat Akaun Bank Anda Sekarang Juga

 


Pembayaran BKC untuk fasa pertama selesai pada September 2021 lalu. Untun pengetahuan anda, Bantuan Khas Covid-19 merupakan bantuan yang dilaksanakan oleh bekas Perdana Menteri ke-8 sebagai bantuan kepada rakyat yang terjejas akibat pandemik agar meringankan kos sara hidup dan beban rakyat sehingga tahun 2021.

Bantuan Khas Coivd-19 berjumlah sehingga RM 1,300 mengikut kategori kelayakan pemohon. 

Pembayaran akan dilakukan dalam 3 fasa bermula September, November dan Disember.

GAGAL KREDIT BAYARAN BANTUAN

Walaubagaimanapun terdapat segelintir pemohon yang layak dimana bantuan mereka belum dikreditkan ke akaun bank masing-masing kerana masalah 'gagal kredit'.

Hal ini disebabkan kemungkinan terdapat kesalahan nombor akaun sama ada terkurang atau terlebih digit.

Sekiranya anda merupakan antara penerima yang 'gagal kredit' jangan risau, kerana anda boleh membuat kemas kini maklumat akaun bank termasuk nombor akaun bank.

TARIKH KEMASKINI MAKLUMAT

Melalui kenyataan yang dikeluarkan oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), tarikh pengemaskinian maklumat akaun akan bermula pada

  • 7 Oktober sehingga 21 Oktober depan
CARA KEMASKINI AKAUN BANK

Berikut merupakan panduan untuk kemaskini akaun bank anda bagi mereka yang status gagal kredit dan tiada maklumat akaun bank.
  1. Bukan portal rasmi BKC di https://bkc.hasil.gov.my/SemakanStatusBKC
  2. Sila masukkan Nombor Kad Pengenalan dan kata laluan yang telah didaftarkan
  3. Tekan butang Kemaskini Maklumat Akaun Bank untuk membuat kemaskini
  4. Sila butiran yang anda ingin ubah


COMMENTS

BLOGGER: 13
  1. Sya salmiah cmne yee nk buka link BCK dh cba bpe kali tp x blh bb pswrd bukan sya yg buat.... Mntk bantuan

    BalasPadam
  2. DAH BASI..... TAKDE YANG BARU KER..😑😑🍌

    BalasPadam
  3. Kena pastikan dan bertanya kepada siapa yg daftar atas nama puan tu sebelum ini... masa daftar pakai email siapa... klu lupa password boleh reset smula password tapi akan dihantar ke email yg didaftar.

    BalasPadam
  4. KEnapa sekejap lulus sekejap minta password di LHDN, kenapa hanya mereka yg betul2 susah baru dapat Bantuan coved19, pada Hal Bantuan bernama untuk coved19, untuk orang susah khas kepada tugas yg bernamakan jabatan kebajikan masayarakat. Seoal Hal Bantuan coved19 ini diputar belit Dan dipolitikkan. Hanya yg saya dapat yg membantu saya cuma pengeluaran epf. Sila pihak berkuasa teliti betul2 kenapa banyak complain dalam soal Bantuan coved19.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nma jer BPR,BKC tpi bila mohon X layak alasan itu ini.Ape yg lihat dn dgar kat tv x semestinye dpt. Indah kabar dri Rupa. Klu btul2 nk tolong rakyat, jgn bgi dgn bersyarat. Rakyat tgh susah.

      Padam
  5. Ada baiknya gunakqn kid ic mcm digunakan dinegara maju supaya ia tidak nenyusahkan penerima itu sendiri, Bantuan coved19 ini khas kepada semua akan tetapi yg betul2 susah cacat Anggota badan boleh lulus kepada mereka. Akan tetapi soal Bantuan coved19 ini semua boleh terima kerana namakan coved19. Tetapi malangnya Bantuan coved19 ini dipolitikkan Dan saya hanya dapat epf sahja. Malang bagi kerajaan.

    BalasPadam
  6. Entah lah .. dari brim dahulu sampai sekarang ni, aku tak pernah dapat pun.
    Gkp pun tak dapat. Orang lain yang lebih kaya dapat pula.

    BalasPadam
  7. Saya tidak ADA pendapatan,tiada perkerjaan. Umur saya 65 tahun,,hanya,..bantuan baitulmal RM 400 sehaja .

    BalasPadam
  8. Saya adalah seorang yg tidal berkerja tapi tak pernah dapat apa² I is redo

    BalasPadam
  9. Sya nak tnya npe BKC miskin tegar leh dpt bntuan smpai 3 kali tp B40 cma dpt hnya 2 kali beza x bnyk mna pn cm m40 tp npe nak kira cm tu cntoh sya dftar kat LhDN gji cma $900 je lbih pn $50 dah di katgorikn B40 pdhal gji x bnyk ner pn x ckup mkn adil ke cm nie ke nma ye jga rkyat yg ssah

    BalasPadam
  10. Saya Nama :Hasbullah Bin Abdul Himo
    Saya belum dpt bantuan kewangan BKC
    Sama ada bantuan Rm200 ke Rm300 ke Rm500 ke saya belum dpt.
    No Account MAYBANK2U
    160037348170
    Fon No:+601151564281/+60109065871
    Lindung diri|Lindung semua.

    BalasPadam
  11. sy pun Sama aja ...apa pun tak dapat...🙏 buat rayuan semuanya tak lulus...

    BalasPadam
  12. Entahla.. Sy pn kira yg trgolong sbgai asnaf yg brdaftar dbwh JKM dan ekasih pn boleh dorg x tersenarai pnerima bkc.. Cll dorg ckp tunggu2..

    BalasPadam

Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bajet 2022,3,Bantuan,247,Bantuan Bukan Kerajaan,4,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,189,IPT,9,Jawatan Kosong,15,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,79,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,125,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Bantuan Kewangan Sehingga RM 1,300 Kemaskini Maklumat Akaun Bank Anda Sekarang Juga
Bantuan Kewangan Sehingga RM 1,300 Kemaskini Maklumat Akaun Bank Anda Sekarang Juga
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEgZKN5X56HViaLp5buf6VQhzrKMoyHIEWwn8ryROKbCeMVGIIW2iuB-so-zB_B88m67HwWKy6YrhpWXHwAqbiZs-4ObTdPuyMDLZuzmaETR1CLs9TVG40dM2Mhey7OYRj50Anrhjmg6OKUutTxN9JrvSZycpy1LFCkqfoggIpWcIPD8j8ZMT66RPICrUA=s16000
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEgZKN5X56HViaLp5buf6VQhzrKMoyHIEWwn8ryROKbCeMVGIIW2iuB-so-zB_B88m67HwWKy6YrhpWXHwAqbiZs-4ObTdPuyMDLZuzmaETR1CLs9TVG40dM2Mhey7OYRj50Anrhjmg6OKUutTxN9JrvSZycpy1LFCkqfoggIpWcIPD8j8ZMT66RPICrUA=s72-c
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/10/bantuan-kewangan-sehingga-rm-1300.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/10/bantuan-kewangan-sehingga-rm-1300.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content