Tarikh Bayaran i-Citra RM 1,000 Pada Bulan November


Sukacita diumumkan bahawa Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) telah keluarkan tarikh rasmi bayaran bulan keempat iaitu untuk bulan November ini.

Jelas sekali, pengumuman ini sangat dinanti-nantikan oleh para penerima i-Citra. Setelah pengeluaran i-Lestari dan i-Sinar tamat, kini giliran i-Citra pula. Diharapkan bahawa pihak kerajaan mampu meneruskan pengeluaran i-Citra bagi tahun hadapan demi kelangsungan hidup rakyat.

Malangnya, setelah pembayaran bulan November bermakna hanya tinggal satu kali sahaja kali pembayaran i-Citra iaitu pada Disember.

TARIKH BAYARAN i-CITRA

Mengikut daripada pengumuman yang dikeluarkan oleh pihak KWSP melalui halaman Facebook rasmi, bayaran i-Citra bagi bulan November bermula 

  • 1 November 2021
  • Tempoh pembayaran selewat-lewatnya 3 hari bekerja bergantung kepada prosedur bank.
Untuk pengetahuan bersama, pembayaran adalah secara berperingkat maka kemungkinan besar pembayaran anda mungkin akan lewat beberapa hari yang ditetapkan.

JUMLAH BAYARAN


Jumlah bayaran adalah maksimum RM 1,000 pada setiap bulan. Tetapi bergantung kepada jumlah baki atau jumlah pengeluaran yang anda tetapkan sewaktu permohonan i-Citra lalu.

CARA MEMBUAT SEMAKAN TARIKH PEMBAYARAN i-CITRA


Semakan tarikh pembayaran i-Citra untuk setiap bulan adalah melalui i-Akaun

Berikut ialah panduan untuk menyemak tarikh pembayaran
  • Buka aplikasi i-Akaun melalui telefon pintar atau melayari laman web i-Akaun KWSP
  • Sila daftar masuk menggunakan ID dan Kata Laluan yang anda telah daftarkan
  • Klik dan semak pada bahagian 'Pengeluaran / Withdrawal'
  • Kemudian klik pada bahagian 'Sejarah Pengeluaran / Withdrawal History'
  • Selanjutnya, klik di paparan i-Citra
  • Tarikh bayaran akan dipaparkan
CARA UNTUK SEMAK BAYARAN BAGI BULAN BERIKUTNYA SELEPAS NOVEMBER

Pembayaran i-Citra adalah sama juga dengan pembayaran i-Sinar dan i-Lestari yang dilaksanakan awal sebelum ini.

Anda boleh membuat semakan tarikh akhir penerima bayaran i-Citra pada i-Akaun KWSP anda.
  • Jika pada i-Akaun anda, kolum 'Monthly Recurring End Date' bertarikh pada 2 Disember bermakna tarikh bayaran untuk setiap bulan ialah pada tanggal 2.
  • Tarikh bayaran ini akan berubah sekiranya jatuh pada hujung minggu (weekend).
  • Anda hanya perlu rujuk tarikh penerimaan akhir untuk mengetahui pembayaran bulanan.

COMMENTS

BLOGGER: 12
  1. Akaun BSN bila boleh buat pengeluaran

    BalasPadam
  2. Bayaran melalui PO bila agaknya.

    BalasPadam
  3. Apa bantuan yang kerajaan umumkan bukannya semua orang yang dapat..saya sendiri tak pernah dapat walaupun saya tak ada kerja tetap..

    BalasPadam
  4. Sy pening dgn kerajaan sekarang lg membosan kan.. Dah tahu rakyat susah lg nk susah kan.. Cuba duduk tempat rakyat rasa mcm mana..

    BalasPadam
  5. MMG betul pun kerajaan penipu.nk kena cakap kepala butuh KO.pukimak KO.kena makikaw2.sial babi penipu.rakyat.

    BalasPadam
  6. Lagi satu i -citra 1nov bayaran bulan November,semuanya bapak penipu.dari mula lagi dh menipu, nk masuk duit luar.mati nanti KOrang jawablah dgn Allah SWT.mada tu baru KOrang tahu
    Aku MMG tk ampunkan go tp hellah every penipu Abdullah bin Ubay

    BalasPadam
  7. Dh 3hb tak masok2 lagi..kata 1 hingga 3 hari

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum....sy nk tnye pembayaran i citra Sy blum dpat lgi....

    BalasPadam
  9. Bapak mu 3 hari..ni ke4 blom pun masok2

    BalasPadam

Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bajet 2022,3,Bantuan,247,Bantuan Bukan Kerajaan,4,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,189,IPT,9,Jawatan Kosong,15,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,79,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,12,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,125,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Tarikh Bayaran i-Citra RM 1,000 Pada Bulan November
Tarikh Bayaran i-Citra RM 1,000 Pada Bulan November
Bantuan, BPR, i-Citra, KWSP, RM 1000, November, Bismillah, Tarikh Bayaran
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEgOPlEzfHPkYnZ9Kl__HaXQEOqHXm3r47ZTS4ee86zn4_TL8N5Q88LkQfnGf-3Bpkz_KqwpVbER_F--SXYOq9n-wk_Je4ISFcSFZaq6Y8Mel3MHFd3_XP9rkTQrzTCluAz3HjV-5PL1QbQydQNHlQLGW-K4y94BkP6XcdtUkXU97OmJYD0L6-TKFaU41A=s16000
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEgOPlEzfHPkYnZ9Kl__HaXQEOqHXm3r47ZTS4ee86zn4_TL8N5Q88LkQfnGf-3Bpkz_KqwpVbER_F--SXYOq9n-wk_Je4ISFcSFZaq6Y8Mel3MHFd3_XP9rkTQrzTCluAz3HjV-5PL1QbQydQNHlQLGW-K4y94BkP6XcdtUkXU97OmJYD0L6-TKFaU41A=s72-c
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2021/10/tarikh-bayaran-i-citra-rm-1000-pada.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2021/10/tarikh-bayaran-i-citra-rm-1000-pada.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content