Tarikh Dan Jumlah Bayaran i-Sayang KWSP

 


Disaat rakyat sedang menunggu khabar mengenai pengeluaran sekali bayar KWSP RM 10,000, pihak Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) melancarkan sebuah skim baharu yang akan dilancarkan pada tahun ini.

Skim itu dikenali sebagai i-Sayang. Sebuah program yang akan memberi kemudahan kepada insan terSAYANG iaitu isteri.

APA ITU i-SAYANG

i-Sayang merupakan kemudahan terbaru yang akan dilancarkan oleh pihak Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP). Kemudahan ini telah diperkenalkan pada bulan November 2021 lepas.

Ia bertujuan untuk meningkatkan kesejahteraan rakyat untuk menjamin simpanan pada masa depan.

Menurut pengerusi KWSP, Tan Sri Ahmad Badri Mohd Zahir, i-Sayang ialah 
  • sebuah kemudahan pemindahan sukarela sebanyak dua peratus 2% caruman KWSP ke akaun isteri

TARIKH BAYARAN

Menurut Tan Sri Ahmad Badri Mohd Zahir, i-Sayang akan dilancarkan pada
  • suku pertama 2022
Tetapi, buat masa sekarang belum ada tarikh rasmi berkaitan bayaran akan dilakukan.

CARA NAK MOHON I-SAYANG

Untuk makluman para pembaca, pihak KWSP belum mengeluarkan sebarang kenyataan berkaitan cara permohonan i-Sayang KWSP.

Sebarang maklumat terbaru akan kami kemas kini dari masa ke masa.

JUMLAH BAYARAN

Sedia maklum bahawa i-Sayang ialah
  • Pemindahan caruman sukarela daripada akaun suami kepada akaun isteri
  • Jumlah bayaran yang akan diberikan kepada isteri ialah dua peratus (2%) caruman
  • KWSP turut menyokong skim caruman lebihan yang sukarela yang mana ahli boleh meminta para majikan untuk meningkatkan caruman KWSP mereka lebih 11% kadar berkanun





COMMENTS

BLOGGER: 14
  1. g.tamil17191523@gmail.com.my

    BalasPadam
  2. Jangan ckp pengaluaran i sayang lah,para suami yang menyalawing dengan istri,dan mempunyia perampuan simpanan,maaflah kalau c suami ada tanggungjawap pada istri..oleh yg demakian ada bsik kerajaan keluarkan kan saja 10k masing2 terhadap rakyat masing2 tak payah fikiran bersarabut...kerajaan harus fikir semua ini

    BalasPadam
  3. Betul saya sokong ,jgn cerita Pasal I sayang pd rakyat ,just bagi Wang rakyat rm10000,mengapa menteri kewangan bagi alasan,cuk up plah

    BalasPadam
  4. Byk sangat lah alasan kerajaan ni..yg aku tahu tu duit-i

    BalasPadam
  5. Saya pun pening. Apa laa kerajaan ni Kami nk duit Kita. Bukan Kami Minta duit kerajaan...? Kenapa bnyk alasan? Bagi je duit Kami apa Susah?

    BalasPadam
  6. Bagi Duit kami.kami tegah suhas ni
    Klu bagi secepat mukin kami blh selesai mslh skt.

    BalasPadam
  7. Kasi on lah 20k...kalau 10k pun susah sgt nak bagi..

    BalasPadam
  8. Saya nak duit saya, sementara saya ada umur nie biarlah saya merasa hasil titik peluh saya

    BalasPadam
  9. I sayang ape kebende.duit Takder abg tido dgn Cik embun jer.Kebongokan Dan ketololan yang nyata.
    Rakyat 100% nak duit.pinjam dgn kpkpt mudah sikit loan 1000 dpt 700 tiap 5hari bayar ceti 300 sampai mampus.yb fikir fikir kan lah.

    BalasPadam
  10. Setakat 10k ..xbesar pun nilainya ..drpd rakyat terdesak sampai pinjam dekat ah long ..kata rakyat didahulukan ..xda rakyat xde la KWSP ..

    BalasPadam
  11. Sayang lah sangat kena kencing lagi boleh cakap idea yg bagus rancang pada tahun lepas apa oasal dah jadi bodoh pulak,cerita pasal duit Kita yg kena kemam,boleh pulak tukar cerita laki bini pulak a itu x payah cerita kat orang,mcm mana orang yg lembab boleh dapat jawatan ni.pasal pandai kencing lah tu,bagi duit kami kat dalam kwsp tu,jgn cakap nanti 55 x Ada duit macam tahu nyawa sampai 55

    BalasPadam
  12. bg je la 10k tu... rakyat tgh susah.. hutang bnyk sbb pendemik.. monditrium bkn membantu makin menyusahkan rakyat makin berlipat kali ganda kena bayar hutang dgn bank..kami rakyat org susah bukan gaji mcm org kayangan berpuluh ribu.. org susah akan terus susah yg kaya pentingkan diri.. dlm malaysia kini menteri x pkirkan kesusahan rakyat.. sebaliknya membebankan rakyat..

    BalasPadam
  13. Kita minta duit kita,bukan duit kerajaan ...bagi jelah apa susah....

    BalasPadam

Nama

Aeon,2,Agama,5,Agro Bank,1,Audit,1,Bajet 2022,4,Bantuan,285,Bantuan Bukan Kerajaan,5,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,205,IPT,9,Jawatan Kosong,15,JKM,4,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,79,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,13,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,2,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,125,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Tarikh Dan Jumlah Bayaran i-Sayang KWSP
Tarikh Dan Jumlah Bayaran i-Sayang KWSP
Tarikh dan jumlah bayaran i-sayang serta apa itu i-sayang, tarikh bayaran, cara nak mohon i-sayang, jumlah bayaran
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEi6uvk2BiJMcHVEqgoIoFGyF20QB8iO9PDSQnq6F_qtcsjGvuG-igTjbKIblO9HRWQPdRp2LYQGWBpab1K0UuLi5ac7gmjuc7I7_P7CQTsnVwe5boCgZJSVqWP7_QkIcY62OumDL7-lpWaI-uhF0VFsK6a_b5Byztke2WLKHbRS4HGy5gkumi-A2dKiYw=s16000
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEi6uvk2BiJMcHVEqgoIoFGyF20QB8iO9PDSQnq6F_qtcsjGvuG-igTjbKIblO9HRWQPdRp2LYQGWBpab1K0UuLi5ac7gmjuc7I7_P7CQTsnVwe5boCgZJSVqWP7_QkIcY62OumDL7-lpWaI-uhF0VFsK6a_b5Byztke2WLKHbRS4HGy5gkumi-A2dKiYw=s72-c
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2022/01/tarikh-dan-jumlah-bayaran-i-sayang-kwsp.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2022/01/tarikh-dan-jumlah-bayaran-i-sayang-kwsp.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content