Tarikh Dan Jumlah Bayaran i-Sayang KWSP

Tarikh dan jumlah bayaran i-sayang serta apa itu i-sayang, tarikh bayaran, cara nak mohon i-sayang, jumlah bayaran

 


Disaat rakyat sedang menunggu khabar mengenai pengeluaran sekali bayar KWSP RM 10,000, pihak Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) melancarkan sebuah skim baharu yang akan dilancarkan pada tahun ini.

Skim itu dikenali sebagai i-Sayang. Sebuah program yang akan memberi kemudahan kepada insan terSAYANG iaitu isteri.

APA ITU i-SAYANG

i-Sayang merupakan kemudahan terbaru yang akan dilancarkan oleh pihak Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP). Kemudahan ini telah diperkenalkan pada bulan November 2021 lepas.

Ia bertujuan untuk meningkatkan kesejahteraan rakyat untuk menjamin simpanan pada masa depan.

Menurut pengerusi KWSP, Tan Sri Ahmad Badri Mohd Zahir, i-Sayang ialah 
  • sebuah kemudahan pemindahan sukarela sebanyak dua peratus 2% caruman KWSP ke akaun isteri

TARIKH BAYARAN

Menurut Tan Sri Ahmad Badri Mohd Zahir, i-Sayang akan dilancarkan pada
  • suku pertama 2022
Tetapi, buat masa sekarang belum ada tarikh rasmi berkaitan bayaran akan dilakukan.

CARA NAK MOHON I-SAYANG

Untuk makluman para pembaca, pihak KWSP belum mengeluarkan sebarang kenyataan berkaitan cara permohonan i-Sayang KWSP.

Sebarang maklumat terbaru akan kami kemas kini dari masa ke masa.

JUMLAH BAYARAN

Sedia maklum bahawa i-Sayang ialah
  • Pemindahan caruman sukarela daripada akaun suami kepada akaun isteri
  • Jumlah bayaran yang akan diberikan kepada isteri ialah dua peratus (2%) caruman
  • KWSP turut menyokong skim caruman lebihan yang sukarela yang mana ahli boleh meminta para majikan untuk meningkatkan caruman KWSP mereka lebih 11% kadar berkanun





COMMENTS

BLOGGER: 31
  1. g.tamil17191523@gmail.com.my

    BalasPadam
  2. Jangan ckp pengaluaran i sayang lah,para suami yang menyalawing dengan istri,dan mempunyia perampuan simpanan,maaflah kalau c suami ada tanggungjawap pada istri..oleh yg demakian ada bsik kerajaan keluarkan kan saja 10k masing2 terhadap rakyat masing2 tak payah fikiran bersarabut...kerajaan harus fikir semua ini

    BalasPadam
  3. Betul saya sokong ,jgn cerita Pasal I sayang pd rakyat ,just bagi Wang rakyat rm10000,mengapa menteri kewangan bagi alasan,cuk up plah

    BalasPadam
  4. Byk sangat lah alasan kerajaan ni..yg aku tahu tu duit-i

    BalasPadam
  5. Saya pun pening. Apa laa kerajaan ni Kami nk duit Kita. Bukan Kami Minta duit kerajaan...? Kenapa bnyk alasan? Bagi je duit Kami apa Susah?

    BalasPadam
  6. Bagi Duit kami.kami tegah suhas ni
    Klu bagi secepat mukin kami blh selesai mslh skt.

    BalasPadam
  7. Kasi on lah 20k...kalau 10k pun susah sgt nak bagi..

    BalasPadam
  8. Saya nak duit saya, sementara saya ada umur nie biarlah saya merasa hasil titik peluh saya

    BalasPadam
  9. I sayang ape kebende.duit Takder abg tido dgn Cik embun jer.Kebongokan Dan ketololan yang nyata.
    Rakyat 100% nak duit.pinjam dgn kpkpt mudah sikit loan 1000 dpt 700 tiap 5hari bayar ceti 300 sampai mampus.yb fikir fikir kan lah.

    BalasPadam
  10. Setakat 10k ..xbesar pun nilainya ..drpd rakyat terdesak sampai pinjam dekat ah long ..kata rakyat didahulukan ..xda rakyat xde la KWSP ..

    BalasPadam
  11. Sayang lah sangat kena kencing lagi boleh cakap idea yg bagus rancang pada tahun lepas apa oasal dah jadi bodoh pulak,cerita pasal duit Kita yg kena kemam,boleh pulak tukar cerita laki bini pulak a itu x payah cerita kat orang,mcm mana orang yg lembab boleh dapat jawatan ni.pasal pandai kencing lah tu,bagi duit kami kat dalam kwsp tu,jgn cakap nanti 55 x Ada duit macam tahu nyawa sampai 55

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btl lah.. Bodoh btl bg jelah diaorg org kje mcm nak mampus.. Org hutang melambak nak byr.. 55 tahun tu anti cerita lah kan klau sampai..

      Padam
  12. bg je la 10k tu... rakyat tgh susah.. hutang bnyk sbb pendemik.. monditrium bkn membantu makin menyusahkan rakyat makin berlipat kali ganda kena bayar hutang dgn bank..kami rakyat org susah bukan gaji mcm org kayangan berpuluh ribu.. org susah akan terus susah yg kaya pentingkan diri.. dlm malaysia kini menteri x pkirkan kesusahan rakyat.. sebaliknya membebankan rakyat..

    BalasPadam
  13. Kita minta duit kita,bukan duit kerajaan ...bagi jelah apa susah....

    BalasPadam
  14. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  15. i-setan ada x?.. Kepala anjing punya kerajaan,org kaya bertambah kaya,org miskin tambah miskin, kami nak duit kami 10k,jgn korang byk benar songel

    BalasPadam
  16. i-bengap xde ke.. makin lame kerajaan mcm xde fungsi jer selain menyusahkan rakyat... woi menteri kewangsn, aku nak DUIT KWSP AKU, ITU DUIT AKU, BUKAN DUIT BAPAK KAU, MUSIBAT ANDANG.

    BalasPadam
  17. Klu rasa2nya duit tu kwsp yg pnya ambik je lh.. Tpi klu duit tu sya yg pnya.. Bgi je lah...

    BalasPadam
  18. Sayang sekali, pihak krjn dan KWSP gagal memahami dan menghayati kesusahan sebahagian besar rakyat Malaysia yang di timpa kesan pandemik covid.10 k amat membantu ketika ini utk mengatasi kenaikan harga barang,bayar hutang lapuk,bayar kereta,sewa bilik atau rumah,bayar kos sara hidup yg bermacam-macam lg.dimanakah sifat prihatin dan sifat bertanggungjawab krjn dan KWSP.kata utamakan rakyat.bantuan yg di beri sebenarnya tidak cukup berbanding dengan keperluan wang yg di perlukan.kwsp 10k amat di tunggu oleh rakyat Malaysia yang susah.

    BalasPadam
  19. Rakyat fikir nak makan apa dekat rumah anak nak minum susu.kera®jaan menteri tidak perlu fikir nak makan dirumah.semua rakyat yang tanggung.rasa macam duit KWSP depa pakai dulu... rakyat pakai nampak.menteri Malaysia makan harta h•••m jadah.

    BalasPadam
  20. Kerajaan bahlul buat cadangan ini orang nak dikeluarkan duit tu, bukan dipindahkan..duit itu keluarkan kami nak belikan makanan dan keperluan isteri yang kami sayang.sekarang isteri yang kami sayang tak cukup makan sayang ape??
    Kenape kerajaan mengekakkan duit tu daripada di kekuarkan. Adakah kerajaan dah makan semua duit kwsp kami??..kerajaan tidak perlu jaga makan minum kasih sayang kami kepeda isteri .kami pandai khawin kami oandai jaga isteri kami..kerajaan tidak perlu ajar kami bagai mana sayang isteri..kami dah tahu..kalau ini perlu kerajaan lebih baik kerajaan ajar para rakyar macamana buat anak atau tolong kami buat anak..menteri kewangan..tolong alert..benarkan kami keluarkan duit duit kami tolong jangan pusing cerita oasal bende mengarut ni..kami walau rakyat bukN nya tak sekolah...kami tahu kenapa bagi pindahkan duit tu bukan keluarkan. Kalau dipindahkan duit tu masih dalam record saja tapi tidak perlu keluar.kerana isteri kami juga tidak dapat keluarkan...ini sangat memperbodohkan rakyat. Dan satu lagi kalau yang tidak punya isteri atau dah cerai duit tu nak pindah kan kepada siapa..kepada kerajaan ke kepada menteri kewangan ke..kebodohan apa kah ini??..

    BalasPadam
  21. Kerajaan penyamun, samun duit rakyat, lagi mau cerita pasal kasih sayang, padahal duit tu duit rakyat, duit rakyat duit poket pemimpin beli jam tangan mahal, motor, melancing, perempuan simpanan

    BalasPadam
  22. oh i syg, abia yg bujang nie i apa i xwujud. acik ang ... xyah nak i syg sgt lah. bgi je one off 10k tu. smua org tgh ssh.

    BalasPadam
  23. Xdak harikjaan nk pikir pasal rakyat dah akhir zaman ni,peduli APA! yg penting tiap2 bulan diorg DPT,mampuslah ramai2...

    BalasPadam
  24. I sayang... Hbs yg dah janda kena bankrap dgn bekas suami tu cam need kerajaan oi....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kann, kalau nak implement iSayang tu, bekas isteri kena dapat la sebab bekas isteri yang tanggung bekas suami belajar sebelum kahwin dengan isteri baru yang tahu perabihkan duit KWSP suami sampai tak fikir anak2 kandung tak dapat sesen. Anak kandung 5 orang. Sanggup biar anak kandung tapi bagi duit KWSP pada isteri ngan anak tiri @anak laki lain. Dah kahwin bini orang

      Padam
  25. Bagi je senang ...apa masalah duit sendiri

    BalasPadam
  26. bagi je duit kami apa maksaalahnya aduhaiii

    BalasPadam
  27. I kencing kuat Ada tak. Kerajaan bodoh Dan tuli

    BalasPadam

Nama

Aeon,2,Agama,6,Agro Bank,1,Audit,1,Bajet 2022,6,Bantuan,372,Bantuan Bukan Kerajaan,4,Belanjawan 2021,15,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,268,IPT,9,JaminKerja,1,Jawatan Kosong,18,JKM,5,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,82,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,14,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,1,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,35,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,125,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Tarikh Dan Jumlah Bayaran i-Sayang KWSP
Tarikh Dan Jumlah Bayaran i-Sayang KWSP
Tarikh dan jumlah bayaran i-sayang serta apa itu i-sayang, tarikh bayaran, cara nak mohon i-sayang, jumlah bayaran
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEi6uvk2BiJMcHVEqgoIoFGyF20QB8iO9PDSQnq6F_qtcsjGvuG-igTjbKIblO9HRWQPdRp2LYQGWBpab1K0UuLi5ac7gmjuc7I7_P7CQTsnVwe5boCgZJSVqWP7_QkIcY62OumDL7-lpWaI-uhF0VFsK6a_b5Byztke2WLKHbRS4HGy5gkumi-A2dKiYw=s16000
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEi6uvk2BiJMcHVEqgoIoFGyF20QB8iO9PDSQnq6F_qtcsjGvuG-igTjbKIblO9HRWQPdRp2LYQGWBpab1K0UuLi5ac7gmjuc7I7_P7CQTsnVwe5boCgZJSVqWP7_QkIcY62OumDL7-lpWaI-uhF0VFsK6a_b5Byztke2WLKHbRS4HGy5gkumi-A2dKiYw=s72-c
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2022/02/i-sayang-kwsp-2022.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2022/02/i-sayang-kwsp-2022.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content