Tarikh Bayaran BKM Fasa 1 Hingga Fasa 4 2022

Tarikh bayaran BKM FASA 1 hingga Fasa 4 2022 serta tarikh bayaran BKM, Bantuan keluarga Malaysia, tarikh bayaran, jumlah bantuan, cara permohonan

 

Tarikh bayaran BKM

TARIKH BAYARAN BKM

Bantuan Keluarga Malaysia (BKM) merupakan sebuah bantuan yang diberikan kepada rakyat Malaysia yang layak sahaja.

Ia merupakan bantuan tahunan yang diberikan kepada rakyat yang layak bertujuan untuk meringankan beban kewangan.

BANTUAN KELUARGA MALAYSIA

Bantuan Keluarga Malaysia (BKM) merupakan bantuan yang menggantikan Bantuan Prihatin Rakyat (BPR), Bantuan Sara Hidup (BSH) dan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M)

Keempat-empat bantuan diatas mempunyai objektif yang sama iaitu meringankan beban rakyat.

Untuk pengetahuan pembaca, 2022 merupakan tahun pertama BKM mula diperkenalkan.

TARIKH BAYARAN

Untuk pengetahuan pembaca, Bantuan Keluarga Malaysia (BKM) akan dibayar dalam 4 Fasa bermula Mac ini.

Tetapi untuk setakat ini tiada tarikh rasmi berkenaan pembayaran Fasa 1 hingga Fasa 2. Walau bagaimanapun, berikut ialah bulan bayaran BKM Fasa 1 hingga Fasa 2 serta kategori yang akan dibayar.

1. FASA 1 - MAC

Pembayaran kepada kategori
  • Isi Rumah
  • Warga Emas Bujang / Tiada Pasangan
  • Bujang

2. FASA 2 - JUN

Pembayaran kepada kategori
  • Isi rumah
  • Warga Emas Bujang / Tiada Pasangan

3. FASA 3 - SEPTEMBER

  • Isi rumah
  • Warga emas bujang / tiada pasangan
  • Bujang

4. FASA 4 - DISEMBER

  • Isi rumah
  • Warga emas bujang / tiada pasangan

JUMLAH BANTUAN

Jumlah maksimum pembayaran Bantuan Keluarga Malaysia (BKM) adalah 
  • RM 2,000
Tetapi sekiranya anda layak menerima bantuan tambahan BKM RM 500 / RM 300 maka pembayaran bantuan BKM anda turut bertambah.

CARA PERMOHONAN

Data penerima BPR 2021, BKC B40 dan data pemohon BPR 2021 yang tidak lulus atas alasan menerima GKP akan dibawa secara automatik ke dalam sistem BKM untuk verifikasi kelayakan.

Manakala untuk permohonan baharu sudah tidak boleh dibuat kerana permohonan telah ditutup pada 31 Januari lepas.

CARA BAYARAN

Pembayaran yang akan dilakasanakan adalah seperti berikut 

1. Pengkreditan ke akaun bank terkini yang ada dalam pangkalan data untuk yang berjaya kredit

2. Manakala untuk yang gagal kredit, tuntutan tunai boleh dibuat melalui mana-mana cawangan BSN berdekatan

3. Tuntutan tunai kepada penerima yang tidak mempunyai akaun bank atau penerima di kawasan luar bandar 

COMMENTS

BLOGGER: 12
  1. Terima kasih kerana sudi memberi bantuan kod rakyat..tapi jarak bayaran terlalu jauh...mcm x de apa apa..kalu di buat 2kali bayaran sahaja . mungkin membantu .. kerajaan x perlu takut ..modal akan kembali semula..duit rakyat jugak kasi bayar

    BalasPadam
  2. Harap bkm kluar sblum pmbayaran buku sekolah bln mac ni

    BalasPadam
  3. Ulang2 berita sama dari haritu tarikh masuk bkm march.orang tahu march orang nak tarikh hari bulan berapa? Awal ke hujung march senang rakyat nak bajet.ini tarikh dari haritu masuk march march takde update lain ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btul tu boss..dr aritu lg bln feb asik2 tarikh masuk march2 je..da march da pn ni..bnde yg sma jgk diulangnya..rakyat nk clear info bila tarikh harinya masuk laa oii

      Padam
  4. Hm tunggu jelahhh .. idok tahuu march berapa hari bolan masuk nyo

    BalasPadam
  5. Dlm sistem pn ditulis dlm proses..Mmg pn Mac masuk, brp hb?..Ada ke xde pn x pasti,dia org sendiri pn x tau tarikh..

    BalasPadam
  6. Rkyat thu Bln Mac BKM akn keluar..Tp brp..Jgn mnysahkn n mersahkn hti smua rkyat YG SUSAH N MISKIN dlm negara MALAYSIA Ni krna Trpksa trtnggu2 tarikh keluar BKM skrg ni..

    BalasPadam
  7. Nk msuk tengah bulan dh. Janji dicapati ke apa citer

    BalasPadam
  8. 10k kwsp bila mahu kasi keluar..duit rakyat tu kenapa susah sangat kasih keluar

    BalasPadam
  9. Malar march.. Esok,lusa,dan seterusnya. jgn lupa update lg ye... Teruskan march... Terbaik... Aissttt!!

    BalasPadam
  10. Bagi awl cikit pembayaran.. Nk buat tambah2 ni untuk pembayaran ni untuk anak sekolah

    BalasPadam

Nama

Aeon,2,Agama,6,Agro Bank,1,Audit,1,Bajet 2022,8,Bantuan,526,Bantuan Bukan Kerajaan,7,Belanjawan 2021,15,BKM,8,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,289,IPT,9,JaminKerja,1,Jawatan Kosong,18,JKM,7,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,82,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,17,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,1,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,36,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,125,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Tarikh Bayaran BKM Fasa 1 Hingga Fasa 4 2022
Tarikh Bayaran BKM Fasa 1 Hingga Fasa 4 2022
Tarikh bayaran BKM FASA 1 hingga Fasa 4 2022 serta tarikh bayaran BKM, Bantuan keluarga Malaysia, tarikh bayaran, jumlah bantuan, cara permohonan
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEg_SluPDjTYvP69XCf5DFXAL4gmZQQ7534WfRKFmQW3Dk0SJnAFineMIkFUnu6NaiiFoVXEdemZk-j-RHHwwnHgEamD-ErKKrqzrK2rw86jbK33NSdnVFMuARWgE-gOJKOR_BdpsqoLE84FyZNS4Gag_UoK0t0nhjb42QlLmWsOkEbEvuPF8uKDfV6IaA=s16000
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEg_SluPDjTYvP69XCf5DFXAL4gmZQQ7534WfRKFmQW3Dk0SJnAFineMIkFUnu6NaiiFoVXEdemZk-j-RHHwwnHgEamD-ErKKrqzrK2rw86jbK33NSdnVFMuARWgE-gOJKOR_BdpsqoLE84FyZNS4Gag_UoK0t0nhjb42QlLmWsOkEbEvuPF8uKDfV6IaA=s72-c
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2022/03/tarikh-bayaran-bkm-fasa-1-hingga-fasa-4.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2022/03/tarikh-bayaran-bkm-fasa-1-hingga-fasa-4.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content