Tarikh Dan Cara Permohonan i-Lindung KWSP 2022

tarikh dan cara permohonan i-Lindung KWSP serta i-Lindung KWSP, I-lindung dan i-Sayang, tarikh permohonan dan cara nak mohon i-lindung

 




Disaat rakyat sedang ternanti-nanti pengumuman pihak kerajaan untuk pengeluaran sekali bayar KWSP berjumlah RM 10,000 tetapi pihak Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) telah melancarkan sebuah insentif yang dijangkakan dilacarkan pada tahun ini.

Insentif yang disebut-sebut itu dikenali sebagai i-Lindung. Sebuah program yang akan memberi kemudahan kepada pencarum untuk jangka jangka masa yang panjang.


i-LINDUNG KWSP

Dikatakan i-Lindung bertujuan untuk meningkatkan kesejahteraan rakyat untuk menjamin keperluan pada masa depan para pencarum.

i-Lindung merupakan sebuah kemudahan terbaru yang disediakan oleh pihak Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang akan dilaksanakan pada tahun ini.

Menurut Pengerusi KWSP,
  • i-Lindung ialah kemudahan dana persaraan yang membenarkan pengeluaran daripada Akaun 2 untuk pembelian insurans hayat dan penyakit kritikal melalui platform KWSP.

i-LINDUNG DAN i-SAYANG

i-Lindung dan i-Sayang merupakan antara insentif yang bakal dilaksanakan pada tahun ini. Tetapi, fungsi kedua-dua insentif ini adalah berbeza.

i-Sayang ialah untuk kemudahan para isteri. Maklumat penuh untuk i-Sayang KWSP boleh rujuk disini : i-Sayang KWSP - Maklumat Lanjut

Manakala i-Lindung ialah sebuah perlindungan masa depan para pencarum KWSP.

TARIKH PERMOHONAN

Menurut Pengerusi KWSP Tan Sri Ahmad Badri Mohd Zahir, program i-Lindung akan dilaksanakan 
  • pada suku pertama 2022. 
Tetapi, tiada tarikh rasmi permohonan dinyatakan buat masa sekarang.

CARA NAK MOHON i-LINDUNG

Untuk makluman para pembaca, pihak KWSP belum mengeluarkan sebarang kenyataan permohonan i-Lindung KWSP.

Sebarang kemas kini akan diberitahu dari masa ke masa.

COMMENTS

BLOGGER: 11
  1. Kurang ajar btul lah kerajaan malaysia ini,cekap bantuan ini bantuan itu pada hal bukan senang nak dpt dan bukan smua orng layak

    BalasPadam
  2. Jika boleh sudah buat permohonan pengeluaran wang i sayang i lindung @ i citra KWSP tolong bg tahu.krn kita memerlukan keuwangan.

    BalasPadam
  3. susah sangat ke nk bagi duit kwsp

    BalasPadam
  4. Tlg la lulus kan Kwsp kami rm10.000 Kami sangat2 jasa baik tuan/puan

    BalasPadam
  5. Kalau boleh luluskan utk kami keluarkn 10,000 duit kwsp kami... alhamdulillah...belanja sekarang ni semua harga Naik...

    BalasPadam
  6. Sembang kari ja ....semoga Allah saja. Membalas penderitaan dr hamba2nya yg dizalimi...

    BalasPadam
  7. Perlu kan I citra target sbgai permulaan perniagaan,semnjak pkp suami hilang pekerjaaan

    BalasPadam
  8. sgt2 memerlukn sbb baru mula perniagaan kecil.tlg la kerajaan lukuskn la one odd rm10k tu huhuhu...

    BalasPadam
  9. Kerajaan kejam Dan zalim
    Menjawab la korang semua kat 'SANA' nnt!!
    Rakyat tak REDHA!

    BalasPadam

Nama

Aeon,2,Agama,6,Agro Bank,1,Audit,1,Bajet 2022,8,Bantuan,526,Bantuan Bukan Kerajaan,7,Belanjawan 2021,15,BKM,8,BPR,5,Covid-19,15,Drama,2,e-wallet,1,Ebit Lew,2,F&B,4,Fastfood,1,IN,1,Informasi,289,IPT,9,JaminKerja,1,Jawatan Kosong,18,JKM,7,Johor,19,Kedah,9,Kelantan,11,Kerajaan,82,Kerani,5,Kerjakosong,5,Kesihatan,5,KFC,1,Kilang,17,Kuala Lumpur,20,KWSP,17,Labuan,1,Maybank,3,Melaka,6,MySalam,1,Negeri Sembilan,22,Oil & gas,4,p,1,Pahang,10,Panduan,1,Pasar Raya,2,Pemandu,8,Pendidikan,4,Penerbangan,1,Pengajar,4,Penjawat Awam,1,Perak,15,Perbankan,5,Perlis,3,Pertanian,4,Perumahan,1,Pesara,1,Politik,2,Pulau Pinang,13,Puspakom,2,Putrajaya,2,Review,2,RHB,1,Sabah,20,Sarawak,15,Selangor,36,Seluruh Negeri,31,SPA,8,Swasta,125,Syarikat pengeposan,7,Telekomunikasi,5,Temuduga,1,Terengganu,10,Top Glove,2,Trending,18,Viral,3,
ltr
item
Kerjaya Semasa !: Tarikh Dan Cara Permohonan i-Lindung KWSP 2022
Tarikh Dan Cara Permohonan i-Lindung KWSP 2022
tarikh dan cara permohonan i-Lindung KWSP serta i-Lindung KWSP, I-lindung dan i-Sayang, tarikh permohonan dan cara nak mohon i-lindung
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEjgk44hLky0L4jYdBARcTAGacyf8Trzr9Dhm4B_FhGPoRmPbKHb8rUz6B5g_ScFxhb3ZYa1U_7_E6sLvihxJGF7lMURuT58cHCtI9j_KLy4fHHnxOmDqf1VxG3SlKb7s22MU1Anl1A7Tvx8c3K2rtyCjmW6iaKCy-6vjNGiVPe0EGRIxl-bkdBrAlhvIw=s16000
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEjgk44hLky0L4jYdBARcTAGacyf8Trzr9Dhm4B_FhGPoRmPbKHb8rUz6B5g_ScFxhb3ZYa1U_7_E6sLvihxJGF7lMURuT58cHCtI9j_KLy4fHHnxOmDqf1VxG3SlKb7s22MU1Anl1A7Tvx8c3K2rtyCjmW6iaKCy-6vjNGiVPe0EGRIxl-bkdBrAlhvIw=s72-c
Kerjaya Semasa !
https://www.kerjasemasa.com/2022/03/tarikh-dan-permohonan-i-lindung-kwsp.html
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/
https://www.kerjasemasa.com/2022/03/tarikh-dan-permohonan-i-lindung-kwsp.html
true
2291011223639926336
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content